Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند رهگیری و کنترل دارو از طریق سامانه تیتک در سطح داروخانه‌ها مناسب است، اما پیشرفت این سامانه در دارو‌های بیمارستانی و بستری به دلیل عدم همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت در دولت گذشته، متوقف مانده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در یک برنامه رادیویی، مشکل توزیع دارو در کشور را عدم پوشش کامل شبکه تعیین صحت و اصالت دارو(تیتک) دانست و اظهار داشت: در حال حاضر پوشش شبکه دارو در داروخانه‌ها در حال انجام است؛ اما در قسمت داروخانه‌های بیمارستانی، کنترل اصالت و ثبت اطلاعات در سامانه تیتک صورت نمی‌گیرد و این موضوع باعث شده است تا زنجیره توزیع دارو به طور کامل رصد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با توجه به عدم رصد تیتک در این حوزه، احتمال نفوذ دلالان و خروج دارو از قسمت داروخانه‌های بیمارستانی وجود دارد و باید سیستم‌های نظارتی، افرادی که در انجام این مهم کوتاهی می‌کنند را شناسایی و با آنان برخورد قضایی کند.

 

ضرورت استعلام اصالت واکسن قبل از تزریق

در ادامه، حمیدرضا دهقانی‌نیا؛ سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به لزوم ثبت اطلاعات واکسن در سامانه تیتک اظهار اظهار داشت: بر اساس تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به ثبت اطلاعات واکسن بوده است اما متأسفانه این اتفاق به طور کامل رخ نداده است.

 

دهقانی‌نیا ادامه داد: در حال حاضر استعلام اصالت واکسن، قبل از تزریق ضروری است اما متأسفانه به جای آن، ثبت اطلاعات پایانی زنجیره در سامانه مورد نظر در حال انجام است. این اتفاق موجب می‌شود تا اطلاعات برخی از افراد که واکسینه شده‌اند، در سامانه ثبت نشده باشد و برخی از افراد از این شکاف سوءاستفاده کنند.

 

معاونت درمان اراده‌ای برای تکمیل سامانه تیتک ندارد

وی با اشاره به تلاش‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص شفاف‌سازی کل زنجیره توزیع دارو، گفت: ستاد پیگیر است تا اتصال جریان کالا به مدیریت تقاضا محقق شود و این اتصال تنها توسط سامانه تیتک برقرار خواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند پیشرفت سامانه تا مرحله داروخانه‌ها به خوبی صورت گرفته است اما در مرحله داروهای بیمارستانی و بستری به دلیل عدم همکاری معاونت درمان دولت گذشته، متوقف مانده است.

 

دهقانی‌نیا افزود: دیده شده است که معاونت درمان در حوزه بیماری‌های نادر اقدامات لازم را به سرعت و به بهترین نحو ممکن اجرا می‌کند؛ اما عدم انجام تکالیف این نهاد از سال 93 تاکنون نشان‌ می‌دهد که اراده‌ای برای تکمیل سامانه تیتک وجود ندارد.

 

دستگا‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌های خاطی به قوه قضائیه معرفی می‌شوند

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این که سالیانه حدود 60 میلیون یورو به معاونت بهداشت یارانه مستقیم اعطاء می‌شود، افزود: با توجه به این حجم از دارو و عدم رصد آن، دیگر کسی از سرنوشت داروها در زمان تحویل آن توسط سازمان غذا و دارو به معاونت بهداشت، اطلاعی ندارد و به نظر می‌رسد این اتفاق به واکسن هم سرایت کرده است.

 

دهقانی‌نیا در پایان با اظهار امیدواری از استقرار دولت جدید برای حل مشکلات مربوط به سامانه تیتک اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، ستاد موظف است تا دستگاه‌هایی که برای حل مشکلات مربوط به کمبود دارو کوتاهی می‌کنند را شناسایی و به قوه قضائیه معرفی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قاچاق کالا دارو بازار سیاه دارو ستاد مبارزه با قاچاق کالا تیتک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز معاونت درمان داروخانه ها سامانه تیتک ثبت اطلاعات دهقانی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

دانشجویان ایرانی خارج از کشور و مورد تایید وزارت علوم و بهداشت می‌توانند با ارائه مدارک لازم سالیانه ۱۳ هزار یورو ارز دانشجویی دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام بانک مرکزی، دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند می‌توانند سهمیه ارزی دریافت کنند.

مبلغ این سهمیه ۱۳ هزار یورو و به صورت سالیانه است که در وجه دانشگاه واریز می‌شود. علاوه بر این بابت هزینه‌های اقامت نیز حداکثر ماهیانه ۱۵۰۰ یورو به فرد دانشجو و ۵۰۰ یورو به ازای هر عضو همراه دانشجو (تنها همسر و فرزندان)، پرداخت می‌شود.

برای دریافت این سهمیه ارزی دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم باید به سامانه سجاد (سامانه جامع امور دانشجویان) و دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت بهداشت نیز باید به سامانه موحد (سامانه تسهیلات ارزی و مشمولین مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت) مراجعه کنند و مراحل تشکیل پرونده خود را انجام دهند.

در نهایت پس از تایید شدن مدارک دانشجوی متقاضی، کد مرکز مبادله ارز و طلای ایران برای دانشجوی متقاضی پیامک می‌شود و برای دریافت ارز دانشجویی باید به یکی از شعب منتخب بانک ملی که اسامی آن در سایت این بانک موجود است، مراجعه کند.

گفتنی است؛ این ارز فقط به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که تحصیل آنها به صورت حضوری و تمام وقت است و شامل دوره‌های غیر حضوری و پاره وقت نمی‌شود.

همچنین برای دریافت ارز دانشجویی باید دانشگاه محل تحصیل دانشجو مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد.

دانشجویان متقاضی سهمیه ارز دانشجویی برای مشاهده اسامی دانشگاه‌های مورد تایید نیز باید با توجه به رشته تحصیلی خود به سامانه‌های سجاد (وزارت علوم) و موحد (وزارت بهداشت) مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است