Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدجواد سیدعباسیان رئیس اتحادیه صنف کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد گفت: شیوع کرونا و تعطیلی مدارس باعث کاهش خرید نوشت افزار توسط دانش آموزان از نوشت‌افزارفروشان شده است به طوری که حداقل این صنف ۵۰ درصد نسبت به قبل از شیوع کرونا کاهش فروش داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: کاهش فروش نوشت افزار و کسادی کسب و کار باعث شد که سال گذشته حدود ۱۵ درصد از دارندگان پروانه کسب از اتحادیه صنف کتاب و نوشت افزار در مشهد پروانه خود را باطل کنند و از ابتدای امسال نیز تاکنون ۱۰ درصد از صنوف زیر پوشش این اتحادیه پروانه خود را باطل کرده اند.

رئیس اتحادیه صنف کتاب، نوشت افزار و صحاف مشهد ادامه داد: آخرین امید صنف نوشت افزار، عرضه کتاب‌های درسی بود که به بهانه آن، دانش آموزان علاوه بر خرید کتاب‌های درسی، برخی نوشت افزار مصرفی خود را نیز از خرده فروشان خریداری کنند، اما وزارت آموزش و پرورش فروش کتاب‌های درسی را به مدارس واگذار کرده است.

سیدعباسیان بیان کرد: اینکه فروش کتاب‌های درسی به مدارس واگذار شود، برخلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است و باید دولتمردان در این زمینه تجدیدنظر کنند.

بیشتر بخوانید

بازار نوشت افزار در کما به سر می‌برد


او تصریح کرد: رونق بازار صنف نوشت افزار، شهریور و مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس است، در همین زمان مساجد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برخی مدارس اقدام به برپایی نمایشگاه موقت فروش نوشت افزار می‌کنند، بدون آنکه از اتحادیه مربوطه مجوزی بگیرند که با این اقدام، دیگر بازاری برای خرده فروشان نوشت افزار باقی نمی‌ماند.

رئیس اتحادیه صنف کتاب، نوشت افزار و صحاف مشهد فروش فصلی کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را طرحی مطلوب برای بازگشتن رونق به کسب و کار کتابفروشی‌ها دانست و تاکید کرد: این طرح‌ها تا حدی ضرر‌های گذشته این صنف را جبران می‌کند لذا تقاضا می‌شود که این طرح در هر فصل دو نوبت برگزار شود.


سیدعباسیان اظهار کرد: برای بهتر شدن وضعیت این صنف لازم است که مدارس حداقل برای یک ماه بازگشایی شوند و همچنین فروش کتاب‌های درسی به این صنف واگذار گردد.

 

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بازگشایی مدارس کاهش فروش نوشت افزار اتحادیه صنف کتاب کتاب های درسی نوشت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد

با توجه به پیش فروش بلیت‌ قطارهای فوق العاده ای که شرکت راه آهن برای بازه زمانی تعطیلات پایانی هفته و به مناسبت شهادت امام جعفر صادق ع گذاشته شده بودند طبق بررسی‌ها صورت گرفته پیش فروش تمامی بلیت ها به اتمام رسیده و ظرفیت قطارها در تمامی سایت های اینترنتی فروش  بلیت تکمیل شده است.

این در حالی است که شب گذشته در دقایق پایانی ۱۰ اردیبهشت ماه شرکت راه آهن در یک توییتی اعلام کرد که سه رام قطار فوق العاده با توجه به افزایش تقاضای برای زیارت مشهد همزمان با شهادت امام جعفر صادق ع قرار داده است و پیش فروش این قطارها از ساعت ۹ صبح آغاز می شود.

اما بررسی ها حاکی از پر شدن ظرفیت قطارها و صندلی های عرضه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد