Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر عباس رضائیان زاده معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به کسب ۲ رتبه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در عرصه پژوهش‌های کرونا در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: این رتبه‌ها که در محور تولید شواهد علمی بوده شامل رتبه نخست نگارش کتاب و رتبه دوم مقاله‌های مروری ساختار یافته (systematic review) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، درباره کتاب پذیرفته شده از این دانشگاه بیان کرد: عنوان این کتاب «راهنمای بهداشت شغلی؛ ویژه پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ در محیط کار» است که از سوی جمعی از نویسندگان نوشته شده و مسئولیت ناظر علمی و هماهنگ کنندگی آن بر عهده دکتر مهدی جهانگیری بوده است.

رضائیان زاده، پیرامون مقاله پذیرفته شده از این دانشگاه نیز گفت: عنوان این مقاله «Central nervous systemmanifestations of COVID-۱۹: A systematic review» به نگارش دکتر علی اکبر اسدی پویا و همکار او است.

دکتر رامین یعقوبی نماینده علمی (Focal Point) این دانشگاه در کمیته وزارتی ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ نیز بیان کرد: پیش از این، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در خصوص ارائه پژوهش‌های برتر در زمینه کووید-۱۹ در چهار محور، تولید شواهد علمی، تحقیقات کاربردی، فعالیت خلاقانه در مدیریت تحقیقاتی و فعالیت خلاقانه در مراکز تحقیقاتی فراخوان کرد.

او با اشاره به داوری اولیه پژوهش‌ها در سطح مناطق آمایشی افزود: در داوری پایانی انجام شده در سطح وزارت بهداشت، ۹مقاله، ۳ کتاب، ۳ محتوای علمی تولیدی، ۳ تحقیق کاربردی، ۳ فعالیت خلاقانه در مدیریت تحقیقاتی و ۳ فعالیت خلاقانه در مراکز تحقیقاتی به عنوان موارد منتخب کشوری معرفی شدند.

یعقوبی تصریح کرد: پژوهش‌های مرتبط با کووید ۱۹، می‌تواند پشتوانه علمی مناسبی برای بهبود رویکرد‌ها و روش‌های پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری همه گیر در سطح جهان فراهم کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی بیماری کرونا فعالیت خلاقانه علوم پزشکی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه

محمد محمدنژاد هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی ضمن اشاره به لزوم ترسیم یک نقشه راه برای صنعت کرمانشاه، گفت : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله)، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اقدام به اجرای طرح تحقیقاتی «تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه» با انعقاد قرارداد با دانشگاه رازی نموده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این طرح از محل تجمیع اعتبارات یک درصد استانی است، افزود: با طی مراحل تصویب عنوان موضوع در کمیته علمی، فراخوان، انتخاب مجری، تصویب عنوان موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور به انجام رسید.

عضو هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی تصریح کرد: این اولین فعالیت علمی هست که در یک زمینه، مسیر رفتن از وضعیت کنونی به مقصد را ازطریق نقشه راه میسر می‌کند.

وی ادامه داد: فرایند تهیه این نقشه شامل سازمان‌دهی فرایند برنامه‌ریزی وتحلیل محیطی، شناخت و تحلیل مسائل راهبردی، تدوین مؤلفه‌های جهت‌ساز تعیین منظرها راهبرد‌های اصلی اهداف راهبردی، تعریف شاخص‌ها ارتباط علی و معلولی ابتکارات راهبردی، برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات (تدوین ماتریس پروژه و انجام برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات)، تدوین و ترسیم نقشه راه (مصاحبه ونظرسنجی از خبرگان) و تدوین برنامه عملیاتی صنعت استان کرمانشاه هست .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز