Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رضا نفیسی اظهار کرد: اجرای سیستم هوشمند کرونا مدتی است مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر اساس آن مقرر شده، اطلاعات افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، وارد این سیستم شود و محدودیت‌های کرونایی مانند ممنوعیت‌های سفر برای آن‌ها لغو شده و کاهش یابد.

وی افزود: به گونه‌ای که اگر این افراد واکسینه شده خواستند برای سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند قطار، اتوبوس، هواپیما یا خودروی شخصی خود اقدام کنند، مشکلی برای آن‌ها وجود نداشته باشد و بتوانند این کار را انجام دهند و حتی بدون مشکل به سفرهای خارجی بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی، ادامه داد: یکی دیگر از مزایای سیستم هوشمند کرونا این است که به عنوان مثال اگر فردی در هواپیما با وجود واکسینه شدن یا علیرغم منفی شدن تست کرونا، به این بیماری مبتلا شد به سرعت وضعیت بقیه مسافران در هواپیما از وضعیت سفید به نارنجی یا قرمز تغییر می‌کند و به آن‌ها هشدار می‌دهیم که مراقب باشند و پروتکل‌های احتیاطی را رعایت کنند.

نفیسی گفت: بر این اساس مقرر شده تا اطلاعات همه مسافران را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهیم و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز اطلاعات واکسینه‌شده‌ها و مبتلایان کرونایی را در اختیار سیستم حمل و نقل قرار دهد تا مانند سامانه ماسک از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سیستم هوشمند کرونا در حال بحث و بررسی نهایی است و هر زمانی که به ما دستور دهند آن را اجرایی خواهیم کرد تا بتوانیم با سرعت و دقت بیشتری ویروس کرونا را در کشور کنترل کنیم. البته در صورت اجرای آن، مانند سامانه ماسک به بخش‌های مختلف حمل و نقل اعلام شده و آن‌ها نیز موظف به اجرای آن خواهند شد.

کد خبر 625229 برچسب‌ها سفر وزارت راه و شهرسازی كرونا در ايران واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر وزارت راه و شهرسازی كرونا در ايران واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: سگ‌های ولگرد نیز باید توسط شهرداری جمع آوری، ساماندهی و به جایگاه مشخصی انتقال داده شوند که واکسیناسیون برای آنها انجام شود.

وی بیان داشت: قیمت تمام شده یک دوز واکسن بیش از ۵۰۰ هزار تومان است اما دامپزشکی برای واکسینه کردن سگ‌های ولگرد در صورت جمع آوری توسط شهرداری، آمادگی کامل دارد.

رجایی فر تصریح کرد: دامپزشکی همچنین با کمک مراکز بخش خصوصی طرف قرارداد، برای عقیم کردن و جلوگیری از زاد و ولد سگ‌های ولگرد آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمانی دامپزشکی، واکسینه کردن سگ‌های صاحب‌دار مثل سگ‌های گله دامداران و عشایر است، گفت: با این حال در راستای سلامت مردم، دامپزشکی سگ‌های ولگرد را نیز در صورت جمع آوری در یک محل واکسینه می‌کند.

رجایی فر اظهار داشت: در سال گذشته نیز ۱۲ هزار و ۷۵۳ سگ صاحب‌دار واکسینه شدند.

کد خبر 6090026

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن