Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@18:59:56 GMT

آمادگی اصناف برای ساخت یک میلیون مسکن در سال

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۶۹۱۶

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران در خصوص طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال که از سوی رئیس جمهوری پیش‌بینی شده، گفت: صنوف زیادی هستند که می‌توانند در اجرای این طرح به دولت کمک کرده و اجرای آن را ممکن سازند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،    به نقل از اتاق اصناف ایران، "جلال‌الدین محمد شکریه" افزود: دولت می‌خواهد کار بزرگی در نظام اقتصادی کشور انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت بهتر است فراخوانی به اصناف دهند تا آن دسته از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و خدمات فنی که مایلند در اجرای این طرح حضور فعال داشته باشند، ثبت نام کرده و ظرفیت‌های خود را معرفی کنند.

او افزود: برای ساخت این تعداد مسکن به کالا‌ها و مصالح زیادی نیاز است و برخی از اصناف می‌توانند با تولید، توزیع و خدمات فنی این ملزومات را فراهم کنند.

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: طبیعی است که دولت باید اعتبارسنجی کرده و از ظرفیت صنوف استفاده کند. اما شرط استقبال اصناف از این طرح پایبندی دولت به قرارداد‌های مالی خود با اصناف است.

شکریه در ادامه تصریح کرد: روش‌هایی برای استفاده از ظرفیت صنوف در اجرای این مانند استفاده از شرکت‌های متمرکز یا شرکت‌های تخصصی می‌توان پیشنهاد داد.

وی افزود: یکی از پیشنهاد‌ها می‌تواند این باشد که واحد‌های صنفی ثبت نام شده در قالب یک شرکت متمرکز خدمات خود را به دولت ارائه دهند. در این روش، دولت می‌تواند ساخت هر بلوک را به یک شرکت واگذار کند تا سرعت اجرا بالا برود. در مرحله‌های بعد هم می‌تواند آن‌ها را ارزیابی کند.

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران ادامه داد: پیشنهاد دیگر این است که شرکت‌های تخصصی ایجاد شوند و هر صنف تفکیک شده، مجموعه‌ای تشکیل داده و در ادامه کار را بین خودشان تقسیم کنند.

وی تاکید کرد: با بررسی بیشتر می‌توان پیشنهادات دیگری هم به دولت ارائه کرد، اما آنچه مسلم است این است که، با تسهیل ساخت و ساز و با استفاده از ظرفیت اصناف و پرهیز از تجربیات ناموفق گذشته می‌توان این مهم را با ضریب مطمئن‌تری پیش برد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اتاق اصناف ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شیرکوند بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برابر با دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق، گشت مشترک بازرسان اتاق اصناف، سازمان غذا و دارو، اماکن و اداره صمت در شهرستان ورامین برگزار شد.

سرپرست اتاق اصناف ورامین افزود: طی این بازرسی‌ها، ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق از سه واحد توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط و هر سه واحد صنفی با دستور مقام محترم قضائی پلمب شد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر توزیع کالاهای سلامت محور اظهار کرد: گشت مشترک به منظور کنترل و پایش لوازم آرایشی و بهداشتی، حفظ سلامت مصرف کننده، جلوگیری از عرضه محصولات غیر مجاز، و همچنین پیشگیری از قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت مستمر در شهرستان ورامین ادامه خواهد داشت.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اطلاع رسانی لازم به کسبه بازار، خاصه صنوف توزیع کننده لوازم آرایشی و بهداشتی مبنی بر داشتن برچسب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، چنانچه کالای بدون برچسب مشاهده شود بازرسان اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی پس از کشف تخلف، موارد را تشکیل پرونده و برابر مقررات و قانون در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.

کد خبر 6088721

دیگر خبرها

  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت