Web Analytics Made Easy - Statcounter

  دکتر دانیال رضاپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مواضع اخیر رییس جمهوری در ارتباط با سیاست خارجی و مذاکره با غرب در نخستین گفت و گوی زنده تلویزونی با مردم بسیار منطقی و آگاهانه بود و حفظ عزت نظام جمهوری اسلامی ایران در برقراری روابط دیپلماتیک همواره در اولویت است.

وی خاطر نشان کرد: با ارزیابی درست از سیاست‌ خارجی کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا در سال های گذشته، ایران اسلامی با اقتدار و صلابت در هر مذاکره‌ای حضور خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتری روابط بین الملل و استاد دانشگاه گیلان با اشاره به تماس تلفنی اخیر امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه با آیت الله سید ابراهیم رئیسی  رییس جمهوری، گفت: توجه به مذاکرات عزتمندانه و رفع تحریم‌های ظالمانه در اولویت کاری وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم قرار دارد.

رضاپور تصریح کرد: سیاست خارجی از سیاست داخلی تاثیر می پذیرد و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به برقراری ارتباط با کشورهای مختلف جهان با حفظ عزت و کرامت تاکید شده است.

وی اضافه کرد: احیای توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه به شرط حفظ عزت و اقتدار ایران اسلامی دارای اهمیت است و با تکیه برتوان داخلی و حفظ اقتدار بین المللی، ایران در مسیر توسعه پیش خواهد رفت.

دکتری روابط بین الملل ادامه داد: راهبرد سیاست خارجی در دولت سیزدهم آن است که فشار و لابی در مذاکرات از سوی کشورهای غربی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و مذاکرات باید هدفمند و منجر به حفظ کرامت مردم ایران، رفع تحریم ها و انجام تعهدات کشورهای غربی باشد.

رضاپور تصریح کرد: صلابت در گفتار و ارایه برنامه کاری هدفمند و عملیاتی در موضع گیری اخیر رییس جمهوری در بُعد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و صحبت‌های ایشان این پیام را دارد که غرب نمی تواند با زبان زور با ملت ایران سخن بگوید.

رییس جمهوری در ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در نخستین گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم درباره موضوع مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت : مذاکره و گفتگو همیشه به عنوان یکی از ابزارهای دیپلماسی مطرح بوده و باز هم مطرح است. به هیچ عنوان ابایی از گفتگو و مذاکره نخواهیم داشت، اما آنچه غربی‌ها و آمریکایی‌ها دنبال آن هستند، یعنی اینکه گفتگو همراه با فشار باشد، آیا این به معنای گفتگو است؟ اگر قرار باشد در کنار گفت وگو فشار باشد این چه نوع گفت وگویی است؟

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه گفت وگو برای آن است که فشاری در کار نباشد، اضافه کرد: تهدیدها و فشارها و تحریم‌های ظالمانه‌ای که نسبت به ملت ایران روا می‌دارند، متناسب با بحث گفت وگو نیست. قبلا هم اعلام کردم که حتما گفت وگو و مذاکره را در دستور کار دولت خواهیم داشت، اما نه با فشاری که دنبال می‌کنند. فشار آوردن همراه با گفت وگو قبلا هم امتحان شده و جواب نداده است. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بارها آن را تجربه کردند که گفت وگوها همراه با فشار جواب نمی‌دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در این گفت وگوها به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه هستیم. محور گفت وگوها تامین منافع ملت بزرگ ایران خواهد بود. از منافع ملت بزرگ ایران یک قدم عقب نشینی نخواهیم کرد. چرا باید با تحریم ظالمانه بخواهند ملت ایران را تحت فشار قرار دهند؟ موضوع گفت وگو در دستور کار است و دنبال خواهد شد، منتها نه گفت وگو برای گفت وگو، نه مذاکره برای مذاکره، بلکه مذاکره نتیجه محور خواهد بود. مذاکره باید نتیجه داشته باشد، یعنی دنبال آن این باشد که تحریم‌ها برای ملت ایران رفع شود و ملت بزرگ ما انشاءالله با رفع تحریم‌ها زندگی‌شان بهتر از پیش رونق بگیرد.

برچسب‌ها تحریم مذاکره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم مذاکره سیاست خارجی جمهوری اسلامی تحریم مذاکره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس

بر اساس آخرین آمار دریافتی تعدادکل مذاکرات تجاری و غیرتجاری در غرفه استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، سه رقمی شد و از یک صد مذاکره گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024) در حالی آغاز به کار کرد که غرفه استان فارس همچنان پر رونق میزبان مسئولان ارشد کشور و همچنین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بود. بر اساس آخرین آمار دریافتی تا بعدازظهر دیروز، 10 اردیبهشت‌ماه تعداد کل مذاکرات تجاری و غیرتجاری در غرفه استان فارس سه رقمی شد و از یکصد مذاکره گذشت.

ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس در بخش‌های مختلف به شکلی است که چشم هر بیننده و مراجعه کننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

«میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور»، «محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی»، «حسن‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی»، «عباسی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور»، «فولادگر، معاون کسب و کار وزیر صمت»، «علیخانی رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور»، «رئیس میزصادرات سازمان توسعه و تجارت ایران»، «دبیر دوم سفارت سنگال»، استاندار بوشهر، تعدادی از معاونان استانداری‌های بوشهر، سمنان و قزوین به همراه مدیران برخی از شرکت‌های بزرگ تأمین مالی کشور و یک هیئت مذاکره کننده بزرگ روسی از نزدیک با توانمندی‌های استان فارس آشنا شدند.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024) ابتدای هفته جاری با حضور فارس و 30 استان دیگر کشور در محل نمایشگاه‌های بین اللملی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه در حالی بعد از ظهر امروز به کار خود پایان می‌دهد که تا بعدازظهر دیروز در این رویداد 20 محصول جدید استان فارس در حوزه فرایند‌ها و تولیدات رونمایی و چندین تفاهم‌نامه همکاری و سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی منعقد شده است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه 5 روزه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات، فرش و صنایع دستی، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات آرایشی، بهداشتی، صنعت ساختمان، خدمات فنی مهندسی و پتروشیمی اعلام شده است.

استان فارس نیز با تأکید بر معرفی زنجیره‌های ارزش در زمینه‌های فولاد و گیاهان دارویی مشارکت جدی در این رویداد مهم اقتصادی را در دستور کار قرار داده‌ است.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی