Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن صنفی آرماتوربندی کارگران ساختمانی تهران گفت: مشکل ما وجود تعداد زیاد کارگران اتباع خارجی است. که برای کارمزد کمی می‌گیرند، و کارفرمایان هم به همین دلیل تمایل بیشتری برای به‌کار گرفتن آن‌ها دارند، و این مسئله موجب بیکاری کارگران ساختمانی ایرانی شده است. اسدالله سلطانی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص مشکلات کارگران ساختمانی گفت: کارگران ساختمانی مشکلات بسیار زیادی دارند و در شرایط فعلی وضعیت معیشتی خوبی ندارند، یکی از مشکلات ما کارگران به‌خصوص آرماتوربند و کفراژ بندها که شغل‌های مکمل  هم هستند، و معمولاً یک نفر همه آن‌ها را انجام می‌دهد، وجود تعداد زیاد کارگران اتباع خارجی است که برای کار مزدکمی می‌گیرند و کارفرمایان هم به همین دلیل تمایل بیشتری برای به‌کار گرفتن آن‌ها دارند و این مسئله موجب بیکاری کارگران ساختمانی ایرانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: ما برای حل این مشکل بارها  به شهرداری مراجعه و پیشنهاد کردیم تا در مجوزهایی که برای انجام کار ساختمانی صادر می‌شود به کارگران خارجی اجازه پیمانکاری داده نشود، و اگر هم به‌کار گرفته می‌شوند، به‌عنوان کارگر ساده باشند، و زیردست پیمانکار ایرانی نه این‌که پیمانکار ساختمانی از اتباع خارجی باشد و مستقیم از کارفرما بدون هیچ گونه نظارتی کار را بگیرد.اما متأسفانه شهرداری با ما همکاری نمی‌کند.   رئیس انجمن صنفی آرماتوربندی کارگران ساختمانی تهران در خصوص چگونگی بیمه کارگران فصلی با اشاره به این‌که دومین مشکل کارگران بیمه است، گفت: بیمه این کارگران به این شکل است که سازمان تأمین اجتماعی درزمانی که مشغول به‌کار هستند آن‌ها را بیمه می‌کند، اما بعد از اتمام کار اگر نتوانند، در جای جدیدی مشغول به‌کار شوند، بیمه آنها قطع می‌شود.   وی ادامه داد: یعنی کارگری که ۶ ماه در ساختمانی با بیمه کارکرده است، اگر پس از اتمام کار، کار جدید پیدا نکند و بازرس سازمان تأمین اجتماعی بیکاری او را تاییدکند، بیمه‌اش قطع می‌شود و بازهم اگر ظرف ۳ ماه دوباره مشغول به‌کار نشود بیمه او کلاً مختومه می‌شود، که در شرایطی فعلی که پیدا کردن کار بسیار دشوار است، این بزرگ‌ترین ظلم در حق کارگر است.   سلطانی افزود: به‌عنوان مثال در حال حاضر کارگری داریم که بیمار شده و مشکل شدیدی دارد که باید جراحی شود، اما توان پرداخت هزینه بیمارستان بدون بیمه تأمین اجتماعی را ندارد و بیمه اش نیز قطع‌شده بود، که ما از دیروز پیگیری کردیم و با زحمت توانستیم بیمه او را مجدداً وصل کنیم،  حالا این مورد به لطف خدا درست شد، اما موارد دیگری داریم که به  همین دلیل مجبورند بیماری را تحمل کنند، و حتی به دکتر هم مراجعه نکنند. و تبعات دیگر آن بماند.   این فعال جامعه کارگری بیان کرد: مشکل دیگر یکه با آن روبرو هستیم این است که اگر در ضمن کار حادثه‌ای برای کارگر اتفاق بیافتد بیمه باید هزینه درمان او را پرداخت کند، اما وقتی ضمن کار اتفاقی برای کارگری که بیمه او قطع‌شده است می‌افتد، اگر کارفرما بیمه حوادث داشته باشد، باید هزینه درمان او پرداخت شود، اما متأسفانه خیلی از کارفرمایان به قول خودشان زرنگی می‌کنند و دلیل  اتفاقی را که افتاده سهل‌انگاری کارگر اعلام می‌کنند، و بازهم در حق کارگر ظلم می‌شود.   سلطانی گفت: امید ما کارگران به آقای رئیسی است که تابه‌حال کارشان خیلی خوب بوده و اگر به همین روند کارشان ادامه پیدا کند ایران ما گلستان می‌شود.   وی در خصوص طرح ساخت یک میلیون  مسکن در سال گفت: این طرح بسیار خوبی است که اگر انجام شود هزاران کارگر از بیکاری نجات پیدا می‌کنند به‌شرط این‌که بازهم اتباع خارجی به‌جای کارگران خودمان به‌کار گرفته نشوند.

رئیس انجمن صنفی آرماتوربندی کارگران ساختمانی تهران در پایان به‌عنوان راهکار گفت: اگر در شروع کار که کارفرما باید از شهرداری مجوز بگیرد، شهرداری شرط  گرفتن مجوز را معرفی پیمانکار ایرانی بگذارد، که عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی هم باشد، خیلی از مشکلات کارگران حل خواهد شد.     بیشتر بخوانید: راه اندازی خانه‌های بهداشت کارگری

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی کارگران بیمه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کارگران بیمه کارگران ساختمانی اتباع خارجی انجمن صنفی برای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در این مراسم گفت: در واحد‌های تولیدی استان همدان، ۱۴۹ هزار کارگر با بیمه اجباری و ۲۵۷ هزار کارگر با بیمه تامین اجتماعی داریم.

یوسف شعبانی افزود: این کارگران در ۲۴ هزار واحد تولیدی و اداری مشغول به کارند و برای بهره مندی آنها از امکانات رفاهی و ورزشی، ۴۰ هزار متر مربع فضای ورزشی در دولت سیزدهم به مجموعه امکانات رفاهی آنها اضافه شده است.

امروز از کارگران شاغل در واحد‌های آتش نشانی، پمپ بنزین، کارگاه‌های تولیدی ترشی، سبزی، مربا، خیاطی، ظروف، سفال، چراغ خواب و لوستر، زیورآلات، اتصالات لوله‌های آبیاری کشاورزی، پایگاه‌های بسیج و موسسه‌های خیریه به مناسبت هفته کار و کارگر قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • کارگران رکن تولید هستند
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد