Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@22:37:01 GMT

مدیرعامل ایرانسل: تحول دیجیتال گریزناپذیر است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۸۶۱۵

مدیرعامل ایرانسل: تحول دیجیتال گریزناپذیر است

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به روند دیجیتالی شدن خدمات با ظهور فناوری‌های جدید ارتباطی، تحول دیجیتال و گذار به دنیای جدید را گریزناپذیر دانست و بر آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم توسط بخش صنعت، تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر بیژن عباسی‌آرند که ظهر امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، به صورت آنلاین در افتتاحیۀ «کنفرانس بین‌المللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال» سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه تحول دیجیتال و نقش سازمان‌های پیشرو در این زمینه، همواره مورد توجه علاقه‌مندان این موضوع بوده است، گفت: با توسعۀ فناوری مخصوصاً در حوزۀ IT و ICT، تغییراتی جدی در زندگی روزمرۀ مردم و در کسب‌وکارها و خدمات ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پایه‌گذاری ایجاد خدمات دیجیتال امروزی توسط نسل چهار تلفن همراه و نسل‌های قبل، گفت: با ظهور و بروز نسل پنجم تلفن همراه در دنیا و ایران، عرصه برای ایجاد تحولی بزرگتر که تحول دیجیتال نامیده می‌شود، فراهم شده است.

مدیرعامل ایرانسل، اتصال انبوه، ضریب تأخیر کمتر و پایداری بالاتر را از جمله مهمترین ویژگی‌های این نسل از فناوری برشمرد و تأکید کرد: امروز شاهدیم که حوزه‌هایی مانند سلامت، کشاورزی، پزشکی از راه دور، خودروسازی، هوشمندسازی انرژی و… در خیلی از کشورها، با به‌کارگیری فناوری نسل جدید محقق شده و امکان گذار را فراهم کرده است.

وی افزود: ما در ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو در حوزه‌های دیتا و دیجیتال، با پیش‌بینی این روند، در ادامۀ مسیر پیاده‌سازی تکنولوژی‌های جدید، توانستیم به این حوزه هم ورود کنیم و خوشبختانه، در روز اول مرداد ماه سال ۱۳۹۹، نخستین سایت تجاری ایران و ایرانسل را رسماً راه‌اندازی کردیم و در ادامه نیز، ۶ سایت تجاری نسل پنج دیگر، در تهران و شهرهای شیراز، مشهد و کیش، توسط ایرانسل راه‌اندازی شد. همچنین زیرساخت شبکۀ ایرانسل، هم در هستۀ شبکه و هم در بخش انتقال، کاملاً متناسب با توسعۀ نسل پنج تلفن همراه، متحول شده است.

عباسی‌آرند تصریح کرد: در آینده نه چندان دور، علاوه بر امکان ارائۀ خدمات بهتر به کاربران عادی، مانند ارائۀ خدمات VoD با کیفیت 4K و 8K، با ارائه خدمات صنعتی بر بستر فناوری جدید، زمینۀ بیشتری برای توسعۀ اقتصادی فراهم می‌شود و بخش صنعت، برای افزایش بهره‌وری، لاجرم باید از فناوری جدید استفاده کند. یکی از این فناوری‌ها که شئون مختلف صنعت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، 5G است و صنایع در کشور ما نیز باید زمینه و زیرساخت لازم برای استفاده از این فناوری را فراهم کنند.

وی تأکید کرد: فرایند تحول دیجیتال در دنیا آغاز شده و از آن گریزی نیست. در ایران هم باید ایجاد زیرساخت‌های تحول دیجیتال دنبال شود که این امر، کمک می‌کند تا هم خدمات جدید ارائه شود، کسب‌وکارهای جدید توسعه پیدا کنند و ظرفیت اشتغال‌زایی بیشتری فراهم شود و هم هر کسی که در این حوزه کار می‌کند، از منافع آن بهره‌مند شود.

مدیرعامل ایرانسل در پایان سخنان خود، برگزاری کنفرانس و ارزیابی تحول دیجیتال و رویدادهای مشابه را با هدف تبیین بخش‌های مختلف و مؤلفه‌ها و زوایای تحول دیجیتال برای کنشگران مختلف، مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تا با فراهم شدن بستر لازم، کشور با شرایط بهتری وارد این عرصۀ جدید شود.

«کنفرانس بین‌المللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال» روزهای ۱۵ تا ۱۶ شهریور، توسط دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، به صورت آنلاین برگزار می‌شود و فردا با اعلام برندگان بخش‌های مختلف، به کار خود خاتمه می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را به طور مستقیم از اپلیکیشن لنز ایرانسل مشاهده کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان مدیرعامل ایرانسل تحول دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند

حکمت الله هاشمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل، ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان مستقر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را برعهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه یک هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تامین شده است، گفت: این فریم‌ها پس از انجام معاینات مورد نیاز به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان انجام می‌شود.
هاشمی تاکید کرد: تا ۱۵ اردیبهشت ماه پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و چشم قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را معاینه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

هاشمی افزود: پنج مشاور داوطلب برای ارائه خدمات رایگان نیز در حال ارائه خدمات مورد نیاز هستند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های رایگان کمک‌های اولیه توسط مربیان هلال احمر از دیگر خدمات در حال انجام هلال احمر است.

ارائه خدمات درمانی با همکاری قرارگاه جهادی الکفیل از ۱۲ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۱۵ اردبیهشت ماه ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • راهکار سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری چیست؟
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام
  • راه اندازی نخستین مدرسه فریلنسری ایران
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد