Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر رهبردین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته سال گذشته نیز شرایط تقریبا مشابهی داشتیم و میزان بارش در نیمه اول شهریور سال ۱۳۹۹ نیز کمتر از یک میلی متر بود.

وی در خصوص بارش های سال آبی جاری، تنها ۱۵ روز مانده به پایان سال آبی اظهار کرد: بارش نزولات آسمانی در استان طی این مدت (از اول مهر ۱۳۹۹ تاکنون) ۲۵ درصد معادل ۹۸ میلی‌متر کمتر از سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: میزان بارش‌ها در استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر سال گذشته) تاکنون ۲۹۶ میلی‌متر ثبت شده درحالی‌که میزان بارش در مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۹۴ میلی‌متر بود.

وی اضافه کرد: امسال همچنین شاهد کاهش ۱۷ درصدی و ۶۰ میلی‌متری بارش ها نسبت به متوسط درازمدت هستیم.

رهبردین از وجود سه حوضه آبریز دریاچه ارومیه و رودخانه‌های زاب و ارس در استان خبر داد و بیان کرد: به طور متوسط در هرکدام از این حوضه‌ها به ترتیب ۳۷۲، ۸۵۵ و ۳۰۴ میلی‌متر بارش در سال آبی جاری گزارش شده که در هر سه حوضه بارش ها نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

وی گفت: این کاهش در حوضه زاب ۳۰ درصد، حوضه دریاچه ارومیه ۲۲ درصد و حوضه ارس ۲۸ درصد است.

به گزارش ایرنا، متوسط بارش در سال آبی گذشته بیش از ۴۰۰ میلی‌متر بود که امسال رسیدن به این رقم بسیار دور از انتظار به نظر می رسد.

متوسط بارش در آذربایجان غربی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی بارش باران دریاچه ارومیه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بارش باران دریاچه ارومیه آذربایجان غربی بارش باران دریاچه ارومیه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی آذربایجان غربی سال گذشته میلی متر سال آبی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۳ درصد در ماه فروردین گفت: بر اساس این گزارش نرخ رشد پول که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا شانزدهم فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا فرزین امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است.

وی افزود: براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا شانزدهم فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است، همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

کد خبر 750925

دیگر خبرها

  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست
  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی
  • بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد