Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:30:49 GMT

از سرگیری فعالیت‌های مدرسه ترافیک مهریز

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۸۷۵۷

از سرگیری فعالیت‌های مدرسه ترافیک مهریز

ایسنا/یزد رئیس شورای شهر مهریز از راه‌اندازی مجدد مدرسه ترافیک این شهر برای آشنایی دانش‌آموزان مهریزی با مسائل ترافیکی خبر داد.

«سید محمد امین بیدکی» در جلسه هم اندیشی روز دوشنبه پیرامون آموزش فرهنگ نظم و ایمنی ترافیکی با مسئولان شهرستان، اظهار کرد: مدرسه ترافیک در شهرستان مهریز دوباره راه‌اندازی می‌شود تا دانش‌آموزان از ابتدای تحصیل با مسائل ترافیکی آشنایی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جلساتی نیز هر دو هفته یک بار با نهادها و موسساتی که در مسئله فرهنگ‌سازی دخیل هستند برگزار خواهد شد تا نتیجه آن منجر به کمتر شدن حوادث و تصادفات رانندگی و خسارات مالی و جانی شود.

بیدکی ادامه داد: با دستور دادستان نیز گزارشی از متخلفان حادثه‌ساز رانندگی تهیه شود و چنانچه دوربین‌های میادین در کنترل ترافیک و تخلفات رانندگان می‌تواند در این حوزه کمک کند، خودروی متخلفان به خصوص افرادی که تخلف آنها حادثه‌ساز است، با هماهنگی پلیس راهور و نیروی انتظامی توقیف شود.

سرهنگ «وحید احمدی» فرمانده نیروی انتظامی مهریز هم در این نشست اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۳۱۷ فقره تصادف در سطح شهرستان اتفاق افتاده که از این تعداد ۷۴ فقره تصادف جرحی با ۸۳ نفر مجروح و دو فقره تصادف فوتی و ۲۴۱ فقره تصادف مالی بوده است.

به گفته وی، ۲۴ درصد تصادفات جرحی شهرستان دارای ۷۵ درصد خسارت مالی و یک درصد خسارت جانی بوده است.

وی به ساعت تصادفات مهریز نیز اشاره کرد و گفت: ۳۲ درصد تصادفات از ۷ صبح تا ۳ بعد از ظهر،۳۳ درصد از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۷ شب و ۲۹ درصد نیز از ساعت ۷ شب تا ۱۰ شب بوده است.

احمدی همچنین اظهار کرد: طبق آمار ۲۷ درصد از تصادفات در  خیابان سید مصطفی خمینی، ۵۰ درصد در خیابان مطهری (۲۷درصد خیابان مطهری جنوبی و ۲۳ درصد خیابان مطهری شمالی) روی داده است.

«حمیدرضا زارع بیدکی» سرپرست شهرداری مهریز هم در این جلسه با تاکید بر مرور و تامین اعتبار مصوبات قبلی، گفت: با توجه به آمار باید تصادفات سطح شهر اولویت بندی و طرح‌ها و مصوبات جدید پیاده شود.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیتی که باید در مسائل ترافیکی به آن توجه داشت، این است که باید از دوربین‌های نصب شده در سطح شهر در راستای کاهش تصادفات استفاده شود و در مکان‌های شلوغ شهر مانند میدان توحید با آگاهی قبلی از تاریخ مشخص شده با استفاده از دوربین و جریمه، از ترافیک و حوادث جلوگیری کرد.

زارع بیدکی گفت: تاکنون به صورت حرفه‌ای در زمینه فرهنگ سازی عمومی کار نشده ولی لازمه آن ایجاد کارگروه‌هایی است که نتیجه خوبی داشته باشد و مطالبی را ارائه دهیم که تاثیرگذار باشد.

نصب جداکننده در خیابان مطهری شمالی و جنوبی، خیابان سید مصطفی خمینی شرقی و غربی و ۲۲ بهمن، نصب دوربین کنترل سرعت در بلوار امام، بلوار هفت تیرو  بلوار زارع زاده، خط کشی جدید معابر شهری و سرعتگاه‌های سطح شهر، نصب سرعتگاه در خیابان شهید مدنی، بررسی وضعیت میدان توحید و کاهش عرض دور میدان از سمت خروجی خیابان شهید فهمیده، اجرای طرح مناسب از مسیر ورودی حسینیه باغ بهار از سمت میدان فاطمیه، بررسی وضعیت ایستگاه های اتوبوس شهرستان، پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مدرسه ترافیک مهريز خیابان مطهری فقره تصادف سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون سراسری حافظان قرآن کریم در مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز گفت: نوزدهمین دوره آزمون سراسری اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا دور اول با حضور ۴۰ حافظ در رشته‌های ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء قرآن کریم برگزار شد.


حجت الاسلام زارع افزود: در پایان به قبول شدگان ۱۰ جزء مدرک تخصصی درجه ۵ معادل دیپلم، ۲۰ جزء مدرک تخصصی درجه ۴ معادل فوق دیپلم، ۳۰ جزء مدرک درجه ۳ معادل لیسانس، درجه ۲ فوق لیسانس، درجه ۱ دکترا طی مراحلی در طول سال اعطا می‌شود.


وی ادامه داد: قبول شدگان در این آزمون به مرحله دوم یعنی حسن حفظ اواخر تیرماه راه خواهند یافت

دیگر خبرها

  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • برگزاری آزمون سراسری حافظان قرآن کریم در مهریز
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد