Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شفقت علی خان» سفیر پاکستان در روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت طالبان در خصوص دولت جدید افغانستان با اسلام‌آباد مشورت نکرده‌اند اما طرفین به طور منظم رایزنی می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طالبان با پاکستان درباره دولت جدید مشورت کرده، اظهار داشت: نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایزنی‌های ما با آن‌ها منظم است، زیرا یک دولت در کابل وجود دارد. پاکستان مانند روسیه یا چین، ایران و برخی کشورهای دیگر سفارتخانه‌های خود را در آنجا اداره می‌کنند.

این دیپلمات پاکستانی تاکید کرد: سفیر ما آنجاست، او مرتباً با مقامات در حال تعامل است. بنابراین، این روند مشورت در فضایی دوستانه ادامه دارد. اما ما در موقعیتی نیستیم که به آنها بگوییم دقیقاً چه کار کنند.

به گفته وی، افغان‌ها شیوه تصمیم‌گیری خاص خود و ویژگی‌های فرهنگی خود را دارند و بقیه جهان باید به سنت‌ها و روش‌های آن‌ها احترام بگذارند. سفیر پاکستان افزود: برای ما روند دستیابی به حل و فصل نباید مهم باشد، برای ما نتیجه باید مهم باشد. باید یک دولت فراگیر وجود داشته باشد که به افغانستان کمک کند تا سرانجام به یک نتیجه صلح‌آمیز برسد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که پاکستان آماده پذیرش تعداد محدودی از پناهندگان از افغانستان است.

این دیپلمات پاکستانی ادامه داد: کشور ما در طول تاریخ بیشتر از هر کشور دیگری پناهنده افغان پذیرفته است -حدود ۴۰ میلیون نفر در ۴۰ سال گذشته. افغان‌ها از فرصت‌های مشابه شهروندان پاکستانی برخوردارند، از جمله در زمینه‌های آموزش و مراقبت‌های بهداشتی.

او سپس اظهار داشت: منظور ما این است که این مشکل ایجاد خواهد کرد زیرا محدودیتی در میزان پذیرش ما وجود دارد. اگر تعداد مهاجران زیادی از افغانستان وجود داشته باشد، ما بیشترین آسیب را خواهیم دید اما کشورهای دیگر نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. پناهجویان به ایران، اروپا، آسیای میانه خواهند رفت. برای حل این مسئله، سعی می‌کنید یک راه حل سیاسی در افغانستان ایجاد کنید. این موضوع همچنین به مسائل امنیتی مانند مبارزه با تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر مربوط می‌شود.

وی گفت که نمی‌داند چه تعداد پناهجوی افغان از آغاز بحران کنونی از مرز پاکستان عبور کرده‌اند و همچنین گفت پاکستان قصد دارد در سراسر مرز با افغانستان دیوار بسازد.

شفقت علی خان افزود: نقاط ورود مشخص شده است. به همین دلیل است که جمعیت زیادی همیشه وجود دارد و شما می‌توانید با روادید از این نقاط عبور کنید. ما در تلاش هستیم رژیم روادید را ساده کنیم. چنین حجمی برای سفارت ما در کابل برای صدور روادید وجود دارد. ما سعی می‌کنیم این روند را تسهیل کنیم. اما مدیریت مرزی همچنان یک مشکل کلیدی باقی می‌ماند، با پیش رفتن اوضاع خواهیم دید که چگونه با آن برخورد می‌کنیم و از دوستان خود برای برخورد با اوضاع چه نوع کمکی می‌توانیم بخواهیم. 

به گزارش فارس، دو روز قبل ژنرال «فیض حمید» رئیس سازمان اطلاعات پاکستان «آی‌اس‌آی» با هدف بررسی اوضاع منطقه و افغانستان به کابل سفر کرد.

این مقام ارشد اطلاعات پاکستان در پاسخ به این سؤال که «امیدوارید از این سفر چه نتیجه‌ای بگیرید و در افغانستان چه اتفاقی خواهد افتاد» اظهار داشت: نگران نباشید ، همه چیز خوب خواهد شد.

به گفته ژنرال فیض حمید، ما برای صلح و ثبات در افغانستان تلاش می‌کنیم.

وی یک روز شلوغ کاری را در کابل در ملاقات و رایزنی با مقامات افغانستان و نیز «منصور احمدخان» سفیر پاکستان با موضوع ترانزیت از طریق پاکستان و اوضاع مرزی سپری کرد. 

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان سفیر پاکستان در روسیه پناهجویان افغان سفیر پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد

سفیر چین در کابل طی دیداری با معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان روابط پکن و کابل را تاریخی و در بهترین حالت خود عنوان کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شنگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان روابط پکن و کابل را به عنوان دو کشور دوست و همسایه، تاریخی توصیف کرد و گفت در حال حاضر این روابط در بهترین حالت قرار دارد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، سفیر چین افزود: دولت چین خواهان ارتقا و گسترش هر چه بیشتر روابط کابل و پکن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

ژائو شنگ ادامه داد: این کشور به خاطر تحکیم هرچه بیشتر روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف، بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع و رشته‌های مختلف را به دانشجویان افغان فراهم کرده و نیز دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را برای ارتقای ظرفیت افغان‌ها در بخش‌های مختلف به از جمله در زمینه بهداشت و درمان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به علاقمندی تاجران و شرکت‌های چینی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان گفت: روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در وضعیت مناسب قرار دارد و تاجران و سرمایه‌گذاران چینی مایل‌ هستند در عرصه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

آغاز آزمایشی کریدور ریلی بین چین و افغانستانآغاز جلسه مشترک وزرای خارجه پاکستان، چین و افغانستان

این دیپلمات چینی ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان، از کمک 100 هزار دلاری این کشور از طریق صلیب سرخ چین خبر داد و گفت این کمک به زودی به دسترس مسئولین مربوطه قرار خواهد گرفت.

حنفی نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع چین در مجامع بین‌المللی درباره افغانستان، گفت: هیئت حاکمه از سیاست چین واحد و نیز پروژه‌های اقتصادی این کشور مانند «یک کمربند، یک راه» حمایت می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: امارت اسلامی خواستار روابط و تعامل نیک با همه کشورها به ویژه با چین است و به هیچکس اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه امنیت کشورهای همسایه‌، منطقه و فرامنطقه را نمی‌دهد و از سایر کشورها نیز توقع دارد تا بر اساس احترام متقابل با افغانستان رفتار کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست