Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@05:48:35 GMT

شبکه‌های اجتماعی موثر در طلاق عاطفی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۹۵۷۲

شبکه‌های اجتماعی موثر در طلاق عاطفی

یک کارشناس روانشناس اجتماعی گفت: شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تأثیر مستقیم بر وقوع طلاق عاطفی در زندگی زوجین داشته باشد.

یلدا هاشم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با تأثیر مستقیم شبکه‌های اجتماعی بر طلاق عاطفی زوجین، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی مکانی است با قابلیت‌های جدید و پرتحرک و همین شاخصه باعث گرایش جوانان به این شبکه‌ها شده، به ویژه افرادی که دارای بیماری خودشیفتگی، یا افرادی که میل به محبوبیت و توجه دارند و همچنین کسانی که برای فرار از موقعیت خانواده و مشکلات زندگی خود به این فضاها روی می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروزه شاهد رویکرد جدید کسب درآمد در فضای مجازی هستیم که باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود، افزود: نباید از تأثیر فضای مجازی بر سلامت جسم و روان چشم پوشی کرد، افسردگی و اضطراب به ویژه در کسانی که بیش از دو ساعت در روز از این فضا استفاده می‌کنند بیشتر است که این امر کاهش اعتماد به نفس و رفتارهای نامتعارف و اعتیاد را به دنبال دارد.

این روانشناس در خصوص اثرات این فضا در زندگی خصوصی افراد، گفت: احساس نیاز کاذب به این شبکه‌ها باعث کاهش ارتباط چهره به چهره و گوشه‌گیری اجتماعی افراد، خشم، حسادت و تنفر افراد نسبت به خودشان نیز خواهد شد.

هاشم‌زاده در خصوص تأثیر این فضا بر فرهنگ و جامعه افزود: گرایش جوانان به این شبکه‌ها باعث بیشتر شدن حس تنهایی می‌شود اما ارتباطات افرادی که از نظر موقعیت جغرافیایی از یکدیگر دور هستند، را آسان کرده است. در صورتی که این فضا کنترل شده و با شناخت کافی از قابلیت‌های آن در دسترس عموم قرار گیرد؛ می‌تواند اثرات مثبت هم داشته باشد در غیر این صورت از نظر روانی می‌تواند باعث انزوا و گوشه‌گیری اجتماعی افراد و هویت‌زدایی آنان شود.

هاشم‌زاده با بیان اینکه شبکه‌های مجازی می‌تواند باعث تشدید طلاق عاطفی می‌شود، اظهار کرد: افراد با استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی از یکدیگر دور و این امر منجر به طلاق عاطفی می‌شود. از همدلی و همراهی افراد به مرور کاسته شده و سوءتفاهم‌هایی مانند خشونت در بین زوجین افزایش می‌یابد. همچنین اختلافات خانوادگی و استفاده بیش از حد والدین از این فضا بر فرزندان نیز تأثیر می‌گذارد؛ زیرا فرزندان نادیده گرفته شده و تنها از نظر فیزیکی کنار والدین هستند و از نظر عاطفی توجهی به آنها نمی‌شود و با در دسترس قرار دادن وسایل ارتباطی در اختیار کودکان سنین پایین از خطرات، تبعات و آسیب‌هایی که می‌تواند به آنها وارد شود، بی‌اطلاع هستند.

وی خاطرنشان کرد: تأثیر نقش رسانه ملی را هم نباید نادیده گرفت، با نمایش برنامه‌های خلاقانه می‌توان گرایش جوانان و کودکان را به شبکه‌های اجتماعی کاهش داد تا از آسیب‌های وارده به آنها جلوگیری کرد.

کد خبر 512825

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طلاق عاطفی روابط زوجین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شبکه های اجتماعی طلاق عاطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت مالک «تیک تاک» در صفحه رسمی خود در سکوی اجتماعی Toutiao اعلام کرد: «بایت دنس» هیچ برنامه‌ای برای فروش «تیک تاک» ندارد.

مسئولان «تیک تاک» بعد از تصویب قانون محدودیت این شبکه اجتماعی در سنای آمریکا اعلام کردند که این مصوبه «غیرقانونی» را در دادگاه به چالش خواهند کشید.

بر اساس اعلام مسئولان «تیک تاک»، گزارش‌های رسانه‌های خارجی درباره فروش آن توسط شرکت «بایت دنس» صحت ندارد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مصوبه سنا مبنی بر الزام «تیک تاک» به فروش یا ممنوعیت در این کشور را روز چهارشنبه امضا کرد.

تشدید کنترل پکن بر شرکت‌های خصوصی، نگرانی‌هایی را در آمریکا و سایر کشورهای غربی درباره نفوذ حزب کمونیست چین بر «بایت دنس» و داده‌هایی که در اختیار دارد، ایجاد کرده است.

«تیک تاک» بارها این ادعاها را رد و تاکید کرده که دولت چین کنترلی بر داده‌های کاربرانش دارد.

«شو زی چو» مدیرعامل «تیک تاک» در ویدئویی خطاب به کاربران این شبکه اجتماعی اعلام کرد: ما به مبارزه برای احقاق حقوق شما در دادگاه‌ها ادامه خواهیم داد. قانون اساسی به نفع ماست؛ مطمئن باشید.

ممنوعیت «تیک تاک» در آمریکا به سرعت اجرایی نخواهد شد. قانون جدید به شرکت «بایت دنس» ۹ ماه فرصت داده تا کسب‌وکار خود را بفروشد و اگر فرآیند فروش به خوبی پیش رود، این فرصت تا ۳ ماه دیگر هم قابل تمدید است.

این بدان معناست که تکلیف «تیک تاک» به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۵ و پس از مشخص‌شدن برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مشخص خواهد شد.

کد خبر 847220 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها شبکه‌ اجتماعی خبر مهم ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • چرا برخی از دوقلوها یکی چپ‌دست دیگری راست‌دست هستند
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟