Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز در هفت ماه نخست سال، برای ۱۸ پالایشگاه گازی که در حال حاضر، عملیاتی هستند، یک برنامه فشرده‌ تعمیرات اساسی (اورهال) تجهیزات پالایشگاهی تعریف و در زمان‌بندی خاص اجرا می‌شود تا با تأمین گاز بتوان زمستانی بدون دغدغه را پشت سر گذاشت.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایرنا، مسعود زردویان اظهار داشت: با انجام این عملیات که هدف از آن، حفظ و نگهداری سیستم در شرایط کارآمد است، قابلیت اطمینان ما در پالایشگاه‌ها افزایش خواهد یافت و به این ترتیب، می‌توانیم میزان فرآورش را به حداکثر ممکن برسانیم و مطمئن باشیم که انتقال پاک، ایمن و بهره‌ور گاز انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این در حالی است که طی این مدت، تمام بازدیدهای دوره‌ای برای اطمینان از عملکرد دستگاه‌ها با توجه به مسایل ایمنی صنعت گاز که لزوم آن به شدت توصیه می‌شود، انجام شده، ضمن آن که تعمیرات لازم هم در همین دوره انجام می‌شود.

زردویان با بیان این که تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز از اواسط فروردین ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت، افزود: بدیهی است انجام به موقع تعمیرات، نویدبخش تولید پایدار گاز در فصل زمستان خواهد بود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با توجه به تمهیدات، ارزیابی‌های ریسکی و روش‌های انتخابی انجام این کار و بازرسی‌های فنی با بهره‌مندی از تجهیزات روز دنیا، زمان انجام اورهال طی این سال‌ها، به‌طور مداوم بهبود یافته و هم اکنون توانسته‌ایم کمترین زمان ممکن را به آن تخصیص دهیم تا بتوانیم بیشترین میزان تولید را داشته باشیم.

زردویان با بیان این که تاکنون حدود ۶۵ درصد از فعالیت‌های مربوط به تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها به اتمام رسیده، گفت: از مجموع ۱۸ پالایشگاه گاز (۱۲ پالایشگاه گاز پارس جنوبی و ۶ شرکت پالایش گاز)، تعمیرات ۱۰ پالایشگاه به اتمام رسیده و تعمیرات ۵ پالایشگاه دیگر نیز در حال انجام است که تا شروع فصل سرما، این مهم نیز به پایان خواهد رسید.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در پایان، زمان آغاز تعمیرات اساسی ۳ پالایشگاه باقیمانده را طی روزهای آتی ذکر و خاطرنشان کرد: طبیعتا ما تمهیدات لازم را در این زمینه دیده و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم؛ تمامی همکاران ما در بخش تولید و فرآورش همانند سایر بخش‌ها آماده‌اند تا این انرژی پاک، مطمئن، پایدار و مستمر را به تمامی مردم حتی تا روستاهای دوردست نیز برسانند تا شاهد افت فشار یا قطعی گاز در نقطه‌ای نباشیم.

پیش از این نیز وزیر نفت گفته بود که همه تلاش خود را می‌کنیم که در فصل زمستان مشترکان خانگی گاز با مشکلی روبه‌رو نشوند.

جواد اوجی، درباره تدابیر وزارت نفت برای تأمین گاز مورد نیاز مردم در فصل سرما، گفت: با روند کنونی مصرف گاز طبیعی در کشور، پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب کسری گاز در فصل سرما داشته باشیم.

وی افزود: هفته آینده در همین باره نشست‌هایی با مسئولان وزارت نیرو خواهیم داشت، همچنین یکی از تمهیدهای ما نصب ایستگاه‌های تقویت فشار در خطوط سراسری انتقال گاز است.

وزیر نفت تصریح کرد: همه تلاش خود را خواهیم کرد که در بخش خانگی، مردم دچار مشکل نشوند.

برچسب هاایران جواد اوجی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شرکت ملی گاز ایران (NIGC) وزارت نفت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران جواد اوجی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا شرکت ملی گاز ایران NIGC وزارت نفت آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو تعمیرات اساسی پالایشگاه ها شرکت ملی گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در راستای کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«ابراهیم متینیان» از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

ابراهیم متینیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در در خصوص ضرورت راه اندازی پترو پالایشگاه‌ها در کشور، تصریح کرد: درباره مزیت‌های پترو پالایشگاه‌ها هیچ شکی وجود ندارد، این مجتمع‌های صنعتی می‌توانند برای کشور سودآور باشند و به تولید محصولات با ارزش افزوده بالا کمک کنند اما شرط آن این است که زیرساخت‌های لازم را مهیا کنیم و بتوانیم از ظرفیت‌های آنها بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه هنوز از ظرفیت پالایشگاهی کشور به خوبی بهره برداری نشده است، گفت: آن طور که شایسته بوده است به توسعه صنایع پایین دستی در این حوزه مبادرت نشده و اکنون با مشکلات زیادی در زمینه پالایشگاهی کشور مواجه هستیم اما در حال حاضر در دولت سیزدهم به تولید محصولات پتروشیمی که فرآیند تولید ساده‌ای دارند، پرداخته می‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: اگر بخواهیم پترو پالایشگاه‌ها را در سطح کشور راه اندازی کنیم باید تدابیر لازم را برای بهره برداری از ظرفیت‌های این مجتمع‌های صنعتی بیندیشیم و باید طوری عمل کنیم که برگشت سرمایه رخ دهد.

وی بیان کرد: امید است با حمایت خالصانه مسؤولان و حمایت صحیح سرمایه گذاری در حوزه پترو پالایشگاه شکل گیرد که امکان ایجاد بستر سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در کشور رونق بگیرد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس گفت: بخش ابو الفارس در منطقه رامهرمز واقع در استان خوزستان با حدود ۹۵ حلقه چاه نفت یکی از نفتخیزترین بخش‌های کشور است که به دلیل داشتن نفت سبک این منطقه برای فرآورده‌های تولید پایین دستی پتروشیمی بسیار مناسب است.

متینیان بیان کرد: پروژه پترو پالایش ابوالفارس با ظرفیت اولیه پالایش ۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز در استان خوزستان، شهرستان رامهرمز منطقه کم برخوردار ابو الفارس در حال احداث است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته پروژه پترو پالایشگاه ابوالفارس در سال ۱۳۹۹ با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی شد که این پروژه با تولید فرآورده‌های پالایشگاهی با استاندارد یورو پنج و محصولات پتروشیمی برای سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم و هفت هزار نفر پس از بهره برداری شغل ایجاد می‌کند.

متینیان تصریح کرد: پرچم سرمایه گذار بخش خصوصی نفت در خوزستان بالا است و با توجه به مشکلات سر راه پروژه پتروپالایش ابوالفارس به عنوان اولین پترو پالایشگاه بخش خصوصی در کشور، این پروژه مهم با توانمندی جوانان ایرانی مصمم به اتمام راه است.

وی گفت: منطقه ابوالفارس که دارای ذخایر خدادادی نفت و معدن است، هیچ گونه صنعتی ندارد و جوانان و افراد جویای کار مجبور به اشتغال در سایر نقاط کشور هستند که با این سرمایه گذاری جان دوباره ای به این شهرستان دمیده شده است.

متینیان عنوان کرد: به عنوان نماینده مردم خواستار سرمایه گذاری شرکت‌های نفتی، تعمیر جاده‌های روستایی و بهسازی روستاها، ساخت و نوسازی مدارس، آبرسانی روستایی، ایجاد اشتغال و استفاده از نیروهای توانمند بومی، بهبود وضعیت زندگی مردم، رفع موانع تولید، بهداشت و درمان و توسعه مراکز ورزشی، کمک به کمیته امداد و بهزیستی و… هستم.

وی اظهار کرد: بدون شک خروجی این سرمایه گذاری ها توسعه مناطق، رفع محرومیت‌ها و رضایت‌مندی عمومی را در پی دارد و امیدوار هستیم با بهره برداری از پترو پالایش ابوالفارس کارهایی را در راستای رفع محرومیت‌های آن منطقه انجام دهیم.

کد خبر 6098094

دیگر خبرها

  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز