Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم علیرضایی معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن، به منظور بررسی نقشه‌های ساختمانی و جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیراستاندارد در استان فعال شد.

او افزود: تجربه ساخت واحد‌های مسکن مهر و لزوم طراحی فنی و اصولی در واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن، موجب شد تا برای اجرای این طرح، با رویکرد رعایت استاندارد‌های لازم بر اساس شیوه نامه، کمیته معماری تشکیل و طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی بر اساس ضوابط فنی و مقررات ملی ساختمان مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

سرانجام طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری به کجا رسید؟

علیرضایی اضافه کرد: در کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن، از اساتید دانشگاه با تخصص معماری و شهرسازی، کارشناسان فنی شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی و کارشناسان شهرسازی و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استفاده شده است.

او اظهار داشت: طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی ارائه شده، پس از بررسی و تصویب در این کمیته جهت دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی ارائه می‌شود

علیرضایی تصریح کرد: از سه هزار واحد پیش بینی شده برای طرح اقدام ملی در شهرکرد، یک هزار و ۲۲۴ واحد در محله ۳۴ منظریه را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۵۰ واحد در محله ۳۹ منظریه را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان کارگزاران طرح، در دست اجرا دارند.

او ادامه داد: یک هزار و ۶۱۲ واحد در محله ۳۴ منظریه مربوط به متقاضیانی است که وجه اولیه آن‌ها برداشت نشده که به دلیل انصراف یکی از کارگزاران ساخت واحدها، اداره کل راه و شهرسازی نسبت به آگهی فراخوان جذب پیمانکار اقدام نموده و در حال طی مراحل نهایی انتخاب شرکت‌های معتبر پیمانکاری هستیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی اقدام ملی مسکن کمیته معماری نقشه های ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن کمیته معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

به گزارش مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • چالش‌های معماری و شهرسازی ایران
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان