Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این ارتباط سال گذشته یکهزار و ۴۱۶ دوره آموزش مهارتی در قالب تفاهمنامه ها و قرار دادهای آموزشی اجرا شد که نسبت به سال پیش از آن، شاهد افزایش ۳۳ درصدی در اجرای دوره های آموزشی بوده ایم.

وی افزود: در پنج ماهه نخست امسال نیز به رغم محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی، ۵۶۹ دوره آموزش مهارتی در قالب مشارکت با دستگاه ها و بخش خصوصی و متناسب با نیاز بازار کار اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با اشاره به ۲۶ هزار و ۴۱۷ مهارت آموخته مراکز دولتی در سال گذشته، یادآور شد: پارسال یکهزار و ۲۳۲ نفر دوره آموزشی در حوزه کارآفرینی و مهارت های کسب و کار در مراکز دولتی اجرا شد که نسبت به سال ماقبل ۱۸ درصد افزایش داشت.

به گفته وی ، در پنج ماهه نخست امسال نیز، ۴۱۳ نفر دوره آموزشی در رشته هایی از جمله کارآفرینی، مدیریت کسب و کار الکترونیکی، مدیریت ارشد کسب و کار، شناسایی اصول نوآوری باز در کسب و کارهای نوآورانه و حسابداری واحدهای صنفی در مراکز دولتی اجرا شده است.

حسینی در ادامه با اشاره به مجموعه فعالیت های بخش آموزش های کارآفرینی و مهارت های کسب و کار گیلان گفت: پرورش کارآفرینان مولد،  و بستر سازی برای ایجاد کسب و کارها، توانمندسازی مدیریتی، مالی و فنی متقاضیان، راه اندازی کسب و کار و افراد خلاق و نوآور، ایجاد تعامل مناسب با صاحبان ایده های نو، تیم های خلاق و نوپا، سرمایه گذاران کسب و کار، تشکیل شبکه ارتباطی قوی بین کارآفرینان، نخبگان بازار کار و متقاضیان آموزش های کارآفرینی مهارت بنیان از اهداف راه اندازی این دپارتمان است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با تاکید بر توسعه دانش کارآفرینی و مهارت های کارآفرینانه افراد جویای کار و صاحبان کسب و کار خاطرنشان کرد: دپارتمان آموزش های کارآفرینی و مهارت های کسب و کار گیلان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید باهنر رشت، مشاوره و آموزش های تخصصی کسب و کار را به متقاضیان ارایه داده و با هدف افزایش اشتغال مهارت آموختگان، برنامه ریزی لازم برای آموزش کارشناسان و مربیان استان در سالجاری با هدف افزودن پیوست آموزش های کارآفرینی و کسب و کار به تمامی دوره های آموزش مهارتی در شهرستان ها انجام شده است.

مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارائه آموزش های مهارتی در گیلان فعالیت دارند.

برچسب‌ها رشت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گیلان رشت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گیلان کارآفرینی و مهارت آموزش های کارآفرینی آموزش فنی و حرفه ای دوره آموزش کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان