Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:24:40 GMT

تولید روزانه ۷۰۰ گرم زباله توسط هر شهروند زنجانی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۱۲۹۹

تولید روزانه ۷۰۰ گرم زباله توسط هر شهروند زنجانی

ایسنا/زنجان سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: روزانه هر زنجانی ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کند.

حسین حمزه‌لوپاک ظهر امروز (۱۶ شهریورماه) در نشست خبری با بیان اینکه شفافیت باید از اصول کاری شهردار آینده زنجان باید باشد، اظهار کرد: تلاش داریم در اسرع وقت یکی از مناطق شهری زنجان به‌ عنوان شهر الکترونیک تبدیل شده و همه خدمات شهرداری در این منطقه کاملاً الکترونیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین عدالت‌محوری و توزیع عادلانه امکانات شهری و توجه به محلات باید در راس برنامه شهردار آینده زنجان باشد.

وی افزود: بخش دیگر شفافیت مربوط به داخل شهرداری و یکپارچه‌سازی سامانه‌های داخل شهرداری است. همچنین جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار، از دیگر خواسته اعضا از شهردار آینده خواهد بود و یکی از دغدغه‌های ما در این حوزه است.

این مسئول با تاکید بر اهمیت تعالی سازمانی، ادامه داد: مهم‌ترین دغدغه شورای اسلامی شهر، اصلاح فرآیندها بوده و انتظار داریم فرآیندهای اضافه حذف شود. از طرفی به دنبال بهره‌وری در این حوزه هستیم؛ چراکه با بهره‌وری می‌توان اصلاحات انجام‌ شده را پایدار کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه به ضرورت احیای کمیته‌های فنی اشاره کرد و گفت: در حوزه فضای سبز و اتوماسیون شهری، کمیته‌های تخصصی تشکیل شده و این روند ادامه دارد. همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از خواسته‌های اعضا از شهردار آینده است. گفتنی است ۶۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری زنجان برای نوسازی ناوگان جذب شده و در حساب شهرداری است و تاکید شورای شهر بر خرید اتوبوس و مینی‌بوس خواهد بود.

حمزه‌لوپاک با اشاره به لزوم روان‌سازی ترافیک در شهر، تصریح کرد: برای رسیدن به این نقطه، نیازمند اصلاح هندسی و ایجاد پل‌ هستیم که در این رابطه باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود. علاوه‌ بر روان‌سازی ترافیک، به دنبال کاهش کاشت چمن و استفاده از غرس درختان مثمر هستیم.

وی یادآور شد: روزانه هر زنجانی ۷۰۰ گرم تولید زباله دارد که این رقم بالایی است، این در حالی است که امسال هزینه جمع‌آوری زباله به ۸۰ میلیارد تومان رسیده است. اگر هر زنجانی به طور متوسط ۱۰۰ گرم تولید زباله را کاهش دهد، قطعاً شاهد کاهش هزینه‌ها خواهیم بود که عدد بزرگی را شامل می‌شود.

این مسئول با اشاره به ضرورت ارتباط مستمر با شهروندان، خاطرنشان کرد: مسایل عمرانی و شهرسازی برای توسعه شهر حایز اهمیت بوده و شهردار آینده باید توجه لازم به این موضوع را داشته باشد. با توجه به اینکه چندین پروژه بزرگ در حال ساخت داریم، باید به امور در این زمینه سرعت داده شده و برای توسعه این بخش از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان شورای شهر زباله شهردار آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج

 حسین علی‌زینلی‌زاده گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و به منظور کنترل نوسانات قیمت و تنظیم بازار و هماهنگی با همکاران محترم در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سهمیه‌ای به بازارهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج اختصاص یافته است.


وی افزود: توزیع گوشت نیم شقه ران گوسفندی به قیمت ۲۹۷ هزار تومان، نیم شقه سر دست گوسفندی ۲۹۲ هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله وارداتی به مبلغ ۲۹۹ هزار تومان، سردست گوساله ۲۹۸ هزار تومان، گردن گوساله ۲۹۰ هزار تومان، ران گوساله ۳۰۳ هزار تومان، قلوه گاه گوساله ۲۸۵ هزار تومان در بازارها آغاز شده و تا تعدیل قیمت‌ها این توزیع ادامه خواهد داشت.


رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج بیان داشت: شهروندان برای خرید محصولات مورد نظر و سایر مایحتاج مورد نیاز خود می‌توانند همه روزه در ساعت فعالیت بازارها به غرفه‌های عرضه‌کننده بازارها مراجعه کنند.


زینلی‌زاده تأکید کرد: این توزیع با هدف تأمین نیاز متعارف خانوارها برنامه‌ریزی شده و به تقاضای خرید عمده پاسخ داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز و مرغ در واحدهای صنفی سطح شهر رو به کاهش است و این امر به منظور ایجاد تعادل هر چه بیشتر و مهار قیمت در بازار و برای اینکه همه شهروندان بتوانند بخشی از سبد پروتئینی مورد نیاز خود را تأمین کنند.


رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج با بیان اینکه در صورت تخصیص سهمیه جدید، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد، گفت: این توزیع تا زمان تنظیم بازار و کاهش بیشتر قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود