Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  نواب از جمله محله‌‏های قدیمی و مشهور پایتخت، پرتردد و سرزنده در جنوب غربی تهران قرار دارد. محله‏‌ای نسبتا شلوغ و پرجمعیت که در مجاورت بزرگراه شهید نواب صفوی قرار گرفته است. بزرگراه شهید نواب صفوی، شاهراه محله نواب است و دسترسی اصلی این محله به شمار می‌‏آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محلهٔ نواب با توجه به دسترسی و امکانات رفاهی خوبی که دارد، جزء محله‌‏‌های پرمتقاضی برای معاملات ملکی است. نواب از محله‏‌های متعددی چون؛ بریانک، زنجان جنوبی، سلسبیل جنوبی، سلسبیل شمالی، شبیری-جی، کارون جنوبی، کارون شمالی، هاشمی و هفت چنار تشکیل شده و از سمت شمال به خیابان آزادی، از سمت جنوب به خیابان کمیل، از سمت غرب به یادگار امام و از شرق به اطراف بزرگراه نواب صفوی متصل می‌‏‏شود.

 تاریخچه محله نواب

محلهٔ نواب همچون دیگر محله‌‏های قدیمی تهران، در ابتدا از چند خانه‌ و زمین کشاورزی تشکیل شده بود. با احداث بزرگراه نواب، تغییراتی در این محدوده رخ داد. بزرگراه نواب هم با هدف کمک به سهولت در رفت‌‏وآمد در محور شمالی- جنوبی تهران احداث شد. طرح احداث بزرگراه در سال ۱۳۴۴ به تصویب رسید، اما ساخت بزرگراه در سال ۱۳۷۳ شروع شد و پس از احداث بزرگراه، به مرور زمان مجموعه‌‏ای از آپارتمان‌‏ها و مجتمع‌‏های مسکونی براساس اصول و استاندارد شهرسازی ساخته شدند و در نهایت محلهٔ نواب امروز شکل گرفت. در گذشته محلهٔ نواب بافت قدیمی و کوچه‏‌های باریک و تنگی داشت، اما امروزه به طور کلی تغییر و تحول یافته است. تاریخچهٔ نام این بزرگراه برگرفته از گرامیداشت یاد شهید نواب صفوی بود که به نام او نام‏گذاری شد.

 مظنهٔ آپارتمان در نواب

مظنهٔ آپارتمان‏‌های محله نواب هم مانند سایر مناطق و محله‏‌های پایتخت به عواملی گوناگونی چون، متراژ، سن بنا، بافت ساختمان، دسترسی محله، تعداد طبقات، امکانات (پارکینگ، انباری، آسانسور) و... بستگی دارد. مظنه خرید آپارتمان در محله نواب در مقایسه با سایر نقاط تهران مناسب‏‌تر بوده و در نواب، خانه‏‌های نقلی و آپارتمان‌‏هایی با متراژ پایین هم به وفور یافت می‌‏شود. همهٔ این عوامل شرایط مناسبی را برای خانه ‏اولی‌‏ها و زوج‌‏های جوان و افراد مجرد یا کسانی که بودجه کمی برای خرید خانه دارند، فراهم می‌‏کند. برای آگاهی از قیمت خرید خانه در نواب به سایت‌ دیوار سری بزنید و با پیشنهادهای شگفت‌انگیزش روبه‌رو شوید.

- به عنوان نمونه، برای خرید خانه‌ای ۴۷ متری، ۱۸ سال ساخت، ۱ خواب، دارای امکانات آسانسور و انباری باید ۶۳۰ میلیون تومان هزینه کنید. قیمت هر متر مربع آن ۱۳ میلیون و ۴۰۴ هزار تومان است.

برای خرید خانه‌ای ۶۸ متری، ۱۵ سال ساخت، ۱ خواب، دارای آسانسور و انباری باید ۱ میلیارد و ۲۵ میلیون تومان هزینه بپردازید، قیمت هر متر مربع آن ۱۵ میلیون و ۷۴ هزار تومان است.

برای خرید خانه‌ای ۱۱۵ متری، نو ساخت، ۲ خواب، فول امکانات، باید ۲ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان هزینه پرداخت کنید، قیمت هر متر مربع آن ۲۵ میلیون تومان است.

 دسترسی محله نواب

از طریق بزرگراه نواب به راحتی می‌‏توان به سایر بزرگراه‏‌ها و مناطق تهران دست یافت. در این محله، محدودیت ترافیکی وجود ندارد و اکثر خیابان‏‌های اطراف نواب به جز خیابان اسکندری طرح ترافیک زوج و فرد ندارند. اهالی نواب به راحتی می‌توانند در این محدوده با خودروی شخصی رفت‌وآمد کنند.

محلهٔ نواب از نظر دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی به‏‌خصوص مترو و اتوبوس، وضعیت مناسبی دارد. اگر ساکن نواحی شمالی محله نواب هستید، به آسانی می‌‏توانید از طریق ایستگاه مترو توحید به سایر مناطق تهران تردد کنید. مترو شهید نواب صفوی که در میان محله قرار گرفته، یکی از خطوط مهم مترو در این محله است که ساکنان مناطق مرکزی و جنوبی محله نواب به راحتی می‌‏توانند از آن استفاده کنند. محله نواب علاوه بر داشتن مترو، مجهز به اتوبوس و بی‌آرتی است. برای استفاده از بی‌آرتی می‌‏توانید از طریق خطوط بی‌آر‌تی آزادی- تهرانپارس و ترمینال جنوب- پایانه افشار، طی مسافتی کوتاه خود را به هر نقطه از تهران بزرگ برسانید.

 محله ولنجک

محله ولنجک یکی از محله‌های شمالی و مرفه‌نشین پایتخت است. منطقهٔ ولنجک در کوهپایه‌های قله توچال قرار دارد. محله ولنجک جزء منطقه ۱ و ناحیه ۲ به شمار می‌آید. این ناحیه از سمت شمال به ارتفاعات توچال و از جهت جنوب به بزرگراه چمران، از سمت غرب به درکه و از شرق به رودخانه ولنجک و زعفرانیه منتهی می‌شود. براساس آخرین سرشماری انجام شده، جمعیت این منطقه برابر با ۲۲۷۴۲ نفر برآورد شده است. از مکان‌های مهم ولنجک می‌توان؛ بام تهران، تله‌کابین توچال، سالن اجلاس سران و دانشگاه شهید بهشتی را نام برد. برای آگاهی از قیمت خرید آپارتمان در ولنجک به اپلیکیشن‏‌هایی چون؛ دیوار، کیلید، ای‌هوم و شیپور مراجعه کرده و خرید خود را به صورت آنلاین و با سرعت و دقت بیشتری انجام دهید.

 تاریخچه محله ولنجک

ولنجک از ترکیب دو واژه «ولنگ یا ولنج» و «ک» تشکیل شده و معنای کلی این واژه «جای رها شده کوچک» است. تاریخچهٔ محلهٔ ولنجک به دوران صفویه برمی گردد. در آن دوران با ورود مازندرانی‌ها، ولنجک قدیم تشکیل شد و ولنجک جدید نیز از شروع دههٔ ۵۰ شکل گرفت. در ابتدا ولنجک روستای کوچکی بود که به فرمان شاه عباس اول در کنار چشمه‌ای به وجود آمد. محل دقیق آن چشمه، مسجد جامع ولنجک کنونی است که شمالی‌ترین نقطه خیابان اعجازی محسوب می‌شود.

 مظنهٔ آپارتمان‌های ولنجک

مظنه آپارتمان‌های محله ولنجک از متری ۷۰ میلیون تومان آغاز می‌شود و تا متری ۱۶۰ میلیون تومان هم فروش دارد. اما قیمت خانه‌هایی با متری ۶۰ میلیون تومان طبیعتا قدمتشان زیاد است و معمولا ۱۵ یا ۲۰ سال ساخت هستند. از خیابان یک تا سیزدهم قیمت خانه‌‏های ولنجک بالا است و از خیابان سیزدهم تا بیست‌وششم می‌توان خانه‌های ارزان تری را پیدا کرد و محله گلستان و بوستان ولنجک نیز به علت بافت بومی که دارد نسبت به جاهای دیگر ولنجک قیمت پایین‌تری دارد. منطقه هشت رودی که می‌شود جنوب میدان دانشگاه نیز به دلیل اوقافی بودن خانه‌ها، قیمت پایین تری دارند. خانه‌های اوقافی به گونه‌ای هستند که هر ساله باید درصدی بابت خرید خانه به دولت مالیات پرداخت کرد.

برای مثال، قیمت کل آپارتمانی ۱۶۵ متری، ۳ خواب، ۱۰ سال ساخت، فول امکانات، ۱۲ میلیارد تومان است. مظنه هر متر مربع آن ۷۲ میلیون و ۷۲۷هزار تومان می شود.

برای خرید آپارتمانی ۳۰۰ متری، ۴ خواب، یک سال ساخت، فول امکانات، باید ۳۶ میلیارد تومان هزینه کنید، قیمت هر متر مربع آن ۱۲۰ میلیون تومان است.

برای خرید خانه ای ۸۰ متری، ۲۰ سال ساخت، ۲ خواب، فول امکانات، باید ۸ میلیارد تومان بپردازید، قیمت هر متر مربع ان ۱۰۰ میلیون تومان است.

 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار قیمت مسکن برای خرید خانه ای شهید نواب صفوی خرید آپارتمان میلیون تومان بزرگراه نواب فول امکانات تومان هزینه محله ولنجک محله نواب سال ساخت تشکیل شد خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو

فرارو- پوکو X5 پرو که از یک سال قبل به‌عنوان یکی از خفن‌ترین میان‌رده‌های شیائومی در بازار حضور دارد، آرام‌آرام به آخر خط نزدیک می‌شود. تقریبا از نیمه زمستان پارسال پوکو X6 پرو در ویترین موبایل‌فروشی‌ها دیده می‌شود و حالا با فروکش کردن تب مرسوم گوشی‌های نوبرانه، اختلاف قیمت منطقی نسبت به پوکو X5 پرو پیدا کرده است. میان‌رده جدید شیائومی علاوه بر طراحی و نمایشگر بهتر نسبت به پوکو X5 پرو، از پردازنده قدرتمند‌تر و شارژدهی بیشتری برخوردار است و به‌همین خاطر رفتن خرید پوکو X5 پرو توصیه نمی‌شود.

مقایسه پوکو X5 پرو و پوکو X6 پرو؛ تفاوت طراحی

پوکو X5 پرو از نظر طراحی یک درجه پایین‌تر از پوکو X6 پرو دسته‌بندی می‌شود. علاوه بر ابعاد نسبتا کوچکتر پوکو X6 پرو درمقایسه با پوکو X5 پرو، حاشیه‌های کنار نمایشگر به‌شکل ملموسی کم شده و همین فاکتور به جذابیت و ریخت و قیافه میان‌رده جدید شیائومی کمک می‌کند.

پوکو X5 پروتقریبا یک سال قبل با نمایشگری با سهم ۸۶ درصدی از قاب رویی گوشی روانه بازار شد، اما چینی‌ها امسال پوکو X6 پرو را جوری طراحی کردند که این عدد به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد و سروشکل قشنگ‌تری به گوشی می‌دهد. جدای این بحث، کوچکتر شدن ابعاد پوکو X6 دلیل دیگری بابت برتری آن درقیاس با پوکو X5 پرو تلقی می‌شود.

مقایسه پوکو X5 پرو و پوکو X6 پرو؛ تفاوت نمایشگر

پوکو X5 پرو با نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع AMOLED در دسترس طرفداران شیائومی قرار گرفت و امسال هم چینی‌ها از همین نوع نمایشگر برای پوکو X6 پرو استفاده کردند. با این تفاوت که پوکو X6 پرو یک سر و گردن از نسل قبلی خودش بهتر عمل می‌کند. تراکم ۳۹۵ppi نمایشگر پوکو X5 پرو نسبت به تراکم ۴۴۶ppi نمایشگر پوکو X6 پرو اولین دلیل برای فرار از میان‌رده قبلی است و عامل دوم را می‌توانیم با عدد و رقم و بدون بحث و جدل بررسی کنیم. جایی که حداکثر روشنایی نمایشگر پوکو X5 پرو حدود ۹۰۰ نیت تخمین زده می‌شود و این عدد برای پوکو X6 پرو تا هزار و ۸۰۰ نیت ارتقا پیدا می‌کند. کافی نیست؟

مقایسه پوکو X5 پرو و پوکو X6 پرو؛ تفاوت تراشه

پوکو X5 پرو درمقایسه با پوکو X6 پرو در بخش پردازنده متحمل شکست می‌شود. تراشه شش نانومتری اسنپدراگون ۷۷۸G درقیاس با تراشه چهار نانومتری مدیاتک دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا حرفی برای گفتن ندارد و در همه آیتم‌ها سرافکنده از میدان رقابت کنار می‌رود.

پوکو X6 پرو در اجرای بازی‌ها سنگین لگ کمتری نسبت پوکو X5 پرو دارد و از نظر توانایی و کارایی حدود ۱۰ درصد بهتر از نسل قبلی خودش عمل می‌کند.

مقایسه پوکو X5 پرو و پوکو X6 پرو؛ تفاوت باتری

پوکو X5 پرو روی کاغذ در بخش باتری چیزی از پوکو X6 پرو کم ندارد، اما تفاوت تراشه‌ها حکم به برتری میان‌رده جدید شیائومی می‌دهد.

پوکو X5 پرو و پوکو X6 پرو هر دو از باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کنند، ولی تراشه مدیاتک دایمنسیتی باعث می‌شود میان‌رده جدید شیائومی شارژدهی بیشتری داشته باشد و در استفاده‌های روزمره چند ساعت دوام بیشتری داشته باشد. از یک طرف دیگر پوکو X6 پرو از شارژر ۶۷ وات و جذاب پوکو X5 پرو که ظرفیت باتری را در کمتر از ۴۵ دقیقه از صفر به ۱۰۰ درصد می‌رساند، پشتیبانی می‌کند و نگرانی برای خرید میان‌رده جدید شیائومی باقی نمی‌ماند.

مقایسه پوکو X5 پرو و پوکو X6 پرو در یک نگاه

مشخصات

پوکو X5 پرو

پوکو X6 پرو

ابعاد

162.9 در 76 در 7.9 میلیمتر

160.5 در 74.3 در 8.3 میلیمتر

وزن

181 گرم

186 گرم

سایز نمایشگر

6.6 اینچ

6.6 اینچ

نوع نمایشگر

AMOLED

AMOLED

دوربین اصلی

108 مگاپیکسل

64 مگاپیکسل

تراشه اصلی

اسنپدارگون 778G

مدیاتک دایمنسیتی 8300 اولترا

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

دیگر خبرها

  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!