Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هادی ضیایی مهر روز سه‌شنبه در جریان بازدید از واحدهای عملیاتی ایستگاه اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در حوزه واگن باری، شامل ۲ مجموعه چرخ منوبلوک (یک پارچه) و همچنین در سیستم ترمز این چرخ‌ها، پیش از این کشور به خارج وابسته بود اما امروز در تولید این تجهیزات به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تولید لوکوموتیو در داخل خبر داد و گفت: تولید لکوموتیو از صنعت بسیار پیچیده ای برخوردار است و هم اکنون سهم تولید داخلی کشور در این صنعت از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد رسیده است.

ضیایی مهر افزود: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با محوریت رونق و جهش تولید، برنامه‌ریزی جامع و کاربردی را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیشتر متعلق به شرکت‌های بخش خصوصی است گفت: این شرکت‎‌ها در زمینه توسعه و بازسازی ناوگان اقدام اساسی را انجام داده‌اند.

معاون راه‌آهن جمهوری اسلامی ادامه داد: بخش دیگری از ناوگان ریلی کشور متعلق به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی است که برای بازسازی و نوسازی آن نیز اقدام اثربخشی صورت گرفته است.

ضیایی مهر گفت: برای جلب مشارکت بخش خصوصی در بازسازی و نوسازی ناوگان، بسته‌های حمایتی و تشویقی برای انجام سرمایه‌گذاری‌ این بخش پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این حمایت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود در ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، تبصره ۱۸ قوانین بودجه از سال ۱۳۹۷ تاکنون انجام شده افزود: توجه به ظرفیت‌های تولید داخلی ناوگان ریلی از اهمیت بسیار بالایی برای راه آهن جمهوری اسلامی برخوردار است.

وی گفت: از سال ۱۳۹۸ با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامی ظرفیت‌های موجود کشور برای تولید ناوگان ریلی شناسایی شدند و در این راستا بر روی ظرفیت‌های تولید حداکثری داخل برنامه‌ریزی‌ لازم انجام شد.

ضیایی‌مهر ادامه داد: در ۲ سال گذشته، یک هزار و ۷۹۳ دستگاه ریلی از جمله لوکوموتیو، و واگن باری و مسافری به ارزش ۳۴ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال بازسازی شد که در چرخه بهره‌برداری حمل بار و جابه‌جایی مسافر قرار گرفتند.  

وی به رشد ۶۱ درصدی توسعه و بازسازی ناوگان ریلی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: عملکرد راه آهن جمهوری اسلامی در این حوزه، با استفاده حداکثری از ظرفیت تولیدی داخلی کشور محقق شده و در این مدت هیچگونه تجهیزات ریلی خارجی وارد کشور نشده است.

معاون راه آهن جمهوری اسلامی بیان‌کرد: امسال که به سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده نیز همانند رویکرد ۲ سال اخیر اقدام خواهد شد و تلاش می‌شود تا با حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان داخل و شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی، روند تولید تجهیزات ناوگان داخلی از رشد بیشتری برخوردار شود.

راه آهن جنوب سهم قابل توجهی در جابه‌جایی بار دارد

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شبکه ریلی بندر امام خمینی(ره) به عنوان یکی از بنادر اصلی کشور بیان کرد: راه‌آهن جنوب سهم قابل توجهی در جابه‌جایی بار و تناژ حمل شده ریلی از این بندر دارد.

ضیایی‌مهر ادامه داد: در این راستا، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی تامین واگن باری و لوکوموتیو مورد نیاز برای پشتیبانی از مراکز بار موجود در خوزستان را با جدیت در دستور کار دارد.

معاون راه آهن جمهوری اسلامی همچنین یکی از مراکز تعمیرات اساسی واگن های باری را در ایستگاه راه‌ آهن اهواز بیان کرد و گفت: این مرکز به صورت مستقیم برای ۵۰ نفر فرصت شغلی پایدار ایجاد کرده و ظرفیت تعمیراتی آن سالانه ۷۰۰ واگن است.

بر اساس این گزارش، استانداردهای اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن دنیا در خطوط تولید کارخانه‌های  ناوگان ریلی ایران رعایت می‌شود.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها رونق تولید بندرامام خمینی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها رونق تولید بندرامام خمینی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها رونق تولید بندرامام خمینی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی معاون راه آهن ناوگان ریلی ضیایی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی گواه تحریم‌ناپذیر بودن جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تحریم در ایران اسلامی با اراده پولادین مردم هرگز به نتیجه نرسیده است و پس از این هم نخواهد رسید.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه) در آیین گشایش نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی با تأکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه گواه تحریم‌ناپذیر بودن ایران است، بیان کرد: تحریم در ایران اسلامی با اراده پولادین مردم هرگز به نتیجه نرسیده و پس از این هم نخواهد رسید. برگزاری این نمایشگاه همچنین نشان‌دهنده آن است که طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نرسیده است و نخواهد رسید و ایران اسلامی با وجود ذخایر مادی و معنوی، نیروی انسانی کارآمد با اراده، مبتکر و خلاق می‌تواند در عرصه‌های مختلف نوآوری‌های متعدد و متنوع به دنیا عرضه کند.

وی این نمایشگاه را رونمایی از دستاوردها و توانمندی‌های جوانان کشور در تلاش برای تبدیل تحریم‌ها و تهدیدها به فرصت توصیف کرد و گفت: به تعبیر دیگر ترجمان این نمایشگاه و رویداد بزرگ اقتصادی آن است که ما توانستیم و باز نیز می‌توانیم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اگر زیاده‌خواهی سلطه‌گران نباشد، امکانات و منابع خدادادی برای رفع نیازهای بشر و رسیدن او به کمال و رفاه کافی و مناسب است، تصریح کرد: متاسفانه جریان تحریم‌ها جلوه‌ای از ظلم و زیاده‌خواهی سلطه‌گران است که وقتی علیه ملتی اعمال می‌شود، نه صرفاً در مسیر رسیدن به اهداف آن ملت، بلکه در مسیر رسیدن همه ملت‌ها به اهداف‌شان مانع ایجاد می‌کنند، این حقیقت تحریم است و تحریم در واقع جنگی از نوع غیرنظامی برای جلوگیری از دستیابی ملت‌ها به آرمان‌ها و اهداف‌شان است.

رئیسی با بیان اینکه ملت ایران با توکل بر خدا و تکیه بر داشته‌های داخلی تحریم‌ها را به اعتراف مقام‌های رسمی آمریکایی پشت سر گذاشته است، افزود: آمریکایی‌ها اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران مفتضحانه شکست خورده و این دستاورد حاصل تلاش جوانان با اراده ما در عرصه تولید و فعالیت اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه برای رونق فعالیت‌های اقتصادی و جلوگیری از خام‌فروشی به ایجاد زنجیره کامل تولید نیاز داریم، اظهار کرد: ایجاد زنجیره کامل تولید، افزون بر ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالاتر می‌تواند به خود تولید نیز رونق و تنوع بیشتر ببخشد و امکانات و ظرفیت‌های محقق کردن این هدف از مواد اولیه مورد نیاز تا دانش و علم و نیروی انسانی متخصص و کارآمد کاملاً در کشور وجود دارد.

رئیس‌جمهوری به توانمندی ایران در زمینه صدور خدمات فنی - مهندسی اشاره کرد و گفت: امروز ایران با اتکا به توان متخصصان و مهندسان خود در ۲۰ کشور جهان در حال اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ است که می‌توان از این توان و ظرفیت برای توسعه دیگر کشورها نیز بهره‌ برد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) ایران از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که شرکت‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، صنعت، صنایع غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی، صنایع دستی و گردشگری، محصولات و توانمندی‌های خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد