Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، انوشیروان محسنی بندپی در نشست ویدئوکنفرانسی با فرمانداران و اعضای شوراهای شهر با اشاره به وظایف شورای شهر اظهار کرد: مردم در انتخابات شرکت کردند تا نمایندگان خود را در شوراهای شهر و روستا انتخاب کنند و باید با رعایت مراحل قانونی هرچه سریع‌تر شهرداران توسط شوراها انتخاب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهرهایی که انتخابات آن ابطال شده سرپرست های شهرداری ها انتخاب شدند و روند مراحل استعلامات باید تسریع شود، همچنین طبق قانون مجلس شورای اسلامی اعضای شوراهای شهر یک ماه بعد از مرحله تنفیذ باید افرادی را با سوابق موفق برای شهرداری معرفی کنند.

استاندار تهران ادامه داد: طبق قانون وزیر کشور و استاندار مکلف هستند تا ظرف مدت ۱۰ روز از زمان معرفی شهردار توسط شورای شهر اقدام به صدور حکم کنند که درنظر داریم صدور حکم شهرداران تسریع کنیم.

بندپی با اشاره به دغدغه اصلی مدیریت شهرداری‌ها تاکید کرد: عمده ترین چالش ما در مدیریت شهرداری ها در استان تهران مبارزه با زمین خواری است که ملاک ما در این بخش تفاهمنامه ای است که با سازمان نقشه برداری منعقد شده و اینکار بسیار خلاقانه است.

وی در رابطه با پاسخگو بودن شهردارها بیان کرد: مردم باید شهردار را بی واسطه ملاقات کنند و شهرداران باید در بین مردم حاضر باشند و به مطالبات قانونی مردم پاسخگو باشند، لذا با انتخاب فردی مدیر به عنوان شهردار مردم باید ثمره شرکت در انتخابات شوراها را لمس کنند.

استاندار تهران در پایان گفت: شهرهای استان تهران پرجمعیت و با مسائل پیچیده شهری همراه هستند، بنابراین باید شهرداران نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا حساس باشند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار تهران شوراهای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان

با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت‌ و مسئولان استانی و محلی، فعالیت شهرداران دهه هشتادی در رفسنجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، آئین رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان، هم‌زمان با نهمین روز از اردیبهشت ۱۴۰۳ و روز ملی شوراها با حضور نوجوانان دهه هشتادی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) برگزار شد.

در این مراسم که سیداحمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، مجید کهنوجی شهردار رفسنجان، سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان و جمعی از اعضای شورا حضور داشتند، نمایندگان شهرداران محله برنامه‌های خود را ارائه دادند.

به گزارش ایمنا، پویش «شهردار شو» به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان و به منظور فراهم نمودن فرصتی برای مدیریت دهه هشتادی‌ها در فضایی کاملاً رقابتی برگزار شده است و در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ شهردار محله دختر و پسر در ۵۰ محله رفسنجان مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 748856

دیگر خبرها

  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود