Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@12:47:34 GMT

وضعیت رعایت دستورالعمل بهداشتی در مازندران مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۲۵۸۴

وضعیت رعایت دستورالعمل بهداشتی در مازندران مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دکتر قاسم اویس امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان برای مهار شیوع کرونا ویروس به هیچ عنوان خوب و مطلوب نیست.

وی افزود: تحلیل آخرین آمار روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان‌های مازندران نشان می‌دهد که استفاده مردم از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باوجود همه گیری کرونا ویروس رضایت بخش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان مسؤولیت اجتماعی وظیفه آحاد جامعه است، گفت: در زمان حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران ۶۳ درصد است.

اویس  اضافه کرد: نگران شرایط موجود هستیم و اگر روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم افزایش نیابد، احتمال افزایش ابتلا و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: برای کاهش آمار مرگ و میر و همچنین میزان ابتلا ناشی از شیوع کرونا ویروس میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران باید دست‌کم به ۹۰ درصد برسد.

رئیس مرکز بهداشت استان مازندران ادامه داد: برای مهار شیوع کرونا باید روند چرخش ویروس را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش دهیم و اجرای طرح واکسیناسیون و طرح ایمنی همگانی به معنای واقعی در گام اجرایی قرار گیرد.

اویس با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا ویروس در زمان حاضر در مازندران نزولی است، گفت: نگران هستیم رعایت نامطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، زمینه‌ساز موج جدید همه گیری کرونا در مازندران شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور براساس آخرین آمار  زیر ۵۰ درصد است که به هیچ عنوان این آمار برای تسریع در مهار کرونا رقم خوبی نیست.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: وضعیت کرونا در مازندران رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعد از ظهر امروز در همایش استانی هفته ملی سلامت در مازندران مردمی‌سازی سلامت را گامی در جهت برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند.

رضا صفری شعار هفته سلامت را سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده شهری در ساتان مصداق بارز این شعار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تاثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر است.

صفری با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقاء ببخشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

 

دیگر خبرها

  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران