Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های هندی به نقل از مقامات بهداشتی این کشور از شناسایی قطعی ۱۱ مورد ابتلا به ویروس جدید «نیپا» خبر دادند.

به گزارش گروه اجتماعی خبر گزاری دانشجو، به نقل از دیلی ایندیا، بر اساس گزارش یک تیم مرکزی مستقر در کرجا در کوژیکود در پی عفونت ویروس نیپا، توصیه کرده است که هم مراقبت‌های بیمارستانی و هم مبتنی بر جامعه در منطقه و تشخیص پیشگیرانه موارد در مناطق مهار شده انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راجش بوشان، وزیر بهداشت اتحادیه روز دوشنبه در نامه‌ای به دکتر وی پی جوی، دبیر ارشد کرالا، گفت باید به مناطق اطراف کانور، مالاپورام و وایاناد هشدار داده و مقامات منطقه‌ای تماس‌های افراد مبتلا را شناسایی کنند.

وزیر بهداشت اتحادیه گفته است که می‌توان تمام تماس‌های پرخطر را به مرکز جدا شده منتقل کرد و علائم را تحت نظر داشت. تیم مرکزی مرکز ملی کنترل بیماری‌ها (NCDC) روز یکشنبه با توجه به شیوع بیماری نیپا در منطقه کوژیکود در آنجا مستقر شد. این تیم تاکنون در جلساتی با وزیر جنگل‌ها و حیات وحش و همچنین وزیر بهداشت کرالا شرکت کرده است.

وزارت بهداشت کرالا ۲۵۱ نفر را که با پسر ۱۲ ساله‌ای که بر اثر عفونت ویروس نیپا جان خود را از دست داد، شناسایی کرده است. از این تعداد، ۳۸ نفر در بیمارستان کالج پزشکی کوژیکوده در قرنطینه هستند و ۱۱ نفر علائم بیماری را نشان داده‌اند.

وزیر بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ۲۵۱ نفر، ۱۲۹ نفر کارمند بهداشت هستند. او گفت: ۳۸ نفر در بیمارستان کالج پزشکی کوژیکوده قرنطینه هستند، از این تعداد ۱۱ نفر علائم عفونت را نشان داده‌اند. نمونه‌های هشت نفر به موسسه ویروس شناسی ملی (NIV)، پونا ارسال شده است. وضعیت همه کسانی که علائم عفونت را دارند ثابت است. ۵۴ نفر از این تعداد در گروه بسیار خطرناک قرار دارند و ۳۰ نفر از آن‌ها کارکنان بهداشت هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیپا بیمارستان عفونت وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

در دیدار معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه بر نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه تاکید شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است