Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:18:58 GMT

توسعه تعاونی‌ها مستلزم دموکراسی اقتصادی در کشور است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۲۹۷۶

توسعه تعاونی‌ها مستلزم دموکراسی اقتصادی در کشور است

به گزارش ایرنا، کامران کلانی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه متمرکز طرح‌های تعاونی استان اصفهان در نجف آباد افزود: اقتصاد دولتی  آسیب بزرگی پیش روی بخش خصوصی و حوزه تعاون است.

وی با بیان اینکه باید ۲۵ درصد از سهم اقتصاد کشور در حوزه تعاون تحقق یابد، تصریح‌کرد: دخالت و تصددی گری دولت مانع از شکل گیری این مهم شده و باید  زمینه مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان بیان کرد: توسعه عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت با حمایت و توجه به حوزه تعاون و تشکیل شرکت‌های تعاونی انجام پذیر است و همین موضوع در تحقق اقتصاد مقاومتی اثر دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در موضوعات اقتصادی کشور سهم داشته باشند و مشارکت کنند، خاطرنشان کرد: دولت‌ها در کلیه جناح‌های سیاسی به بخش تعاون کشور بدهکار هستند و دولت جدید تقویت این عرصه را مورد توجه قرار دهد.

کلانی ادامه داد: فعالان اقتصادی، اعضای شرکت‌های تعاونی و بخش خصوصی در شرایط سخت اقتصادی ایستادگی کردند و فعالیت جهادی داشته اند و این دسته از اقدامات آنان توانسته فرصت‌های اشتغال و تولید را فراهم کند.

وی با بیان اینکه در زمینه توسعه شرکت‌های تعاونی و نقش پذیری مردم کوتاهی شده است ،گفت: نهادینه سازی کار گروهی و تشکل شرکت‌های تعاونی نیز به حد اندازه مورد نیاز نهادینه نشده است و باید برای فرهنگ سازی در این خصوص تلاش کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان به اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر در وزارت تعاون‏، کار و رفاه اجتماعی برای تقویت حوزه تعاونی ها اشاره کرد و اظهارداشت: افزایش تسهیلات بانکی، افزایش سرمایه بانک تعاون و صندوق ضمانت‌های سرمایه گذاری بخش تعاون، فعالیت‌های علمی و مطالعاتی و فعال سازی شرکت‌های راکد در این حوزه انجام شده که اصفهان جزو استان‌های پیشتاز در این خصوص است.

وی به تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه منطقه ای از جمله شرکت توسعه عمران شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: ۹ شرکت تعاونی توسعه شهرستانی در این استان تشکیل شده است که شرکت توسعه عمران شهرستان اصفهان با جمعیت ۱۰ هزار نفری بزودی تشکیل خواهد شد.

مدیرعامل یکی از شرکت تعاونی اصفهان  نیز در این آیین به نمایندگی از شرکت‌های تعاونی برتر استان رسیدگی به مشکلات واحدهای فعال تولیدی و اقتصادی را خواستار شد و گفت: زیرساخت‌ها در برخی از شهرک‌های صنعتی توسعه پیدا نکرده و همین موضوع بر روند فعالیت مراکز تولیدی اثر گذاشته است.

عبادالله یارمرادیان افزود: نوسانات بازار و بی ثباتی در فروش محصولات و مواد اولیه برخی صنایع مادر مثل پتروشیمی نیز دغدغه‌های زیادی را برای دیگر کارخانه‌ها ایجاد و مانع از تحقق چشم انداز تولید شده است.

وی تامین آب شرب برای کارگران و نیروهای فعال در واحدهای صنعتی را از دیگر چالش های این حوزه بیان کرد.

به گزارش ایرنا، روز سه شنبه همزمان با هفته تعاون ۵۲ طرح تعاونی در ۱۷ شهرستان استان اصفهان به صورت متمرکز همزمان با  ۲۶۸  طرح تعاونی در کشور نیز به بهره برداری رسید.

طرحهای تعاونی افتتاح شده در استان اصفهان برای بیش از ۵۰۰ تن شغل ایجاد کرده است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی نجف آباد تعاونی اصفهان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی نجف آباد تعاونی تسهیلات بانکی نجف آباد تعاونی اصفهان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی شرکت های تعاونی حوزه تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات

رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها ، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در جریان سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شهرستان پارسیان، بندر پارسیان مورد بازدید قرار گرفت.

دکتر خدائیان در جریان این بازدید دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، وی همچنین در رابطه با اختصاص سهم شهرستان‌های در معرض آلودگی صنایع آلاینده از عوارض سبز، دستور داد که پیگیری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا