Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@05:03:09 GMT

ابلاغ قیمت تضمینی محصولات کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۳۰۱۳

ابلاغ قیمت تضمینی محصولات کشاورزی

ایران اکونومیست- وزیر جهاد کشاورزی قیمت تضمینی محصولات کشاورزی را برای سال زراعی ١۴٠٠ و ١۴٠١ ابلاغ کرد که براین اساس قیمت هر کیلو گندم معمولی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلو کلزا ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.  

 این قیمت‌ها در اولین جلسه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در دولت سیزدهم به ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس قیمت هر کیلوگرم گندم ۷هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا ١۵ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت سایر محصولات زراعی و باغی به شرح ذیل است: گندم معمولی ۷هزار و ۵۰۰ تومان (با ۴ درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید)، گندم دوروم ۷هزار و ۸۰۰ تومان (با ۴ درصد افت مفید و  یک درصد افت غیرمفید)،  جو ۳هزار و۴۰۰ تومان، جو بدون پوشینه ۳هزار و ۴۰۰ تومان، گندم تی بیتیکاله ۳هزار و ۴۰۰ تومان،  ذرت خوشه ای ۳هزار و ۵۲۵ تومان، ذرت دانه ای ۳هزار و ۵۲۵ تومان، چغندرقند بهاره یک هزار و ۴۷۳ تومان، چغندرقند پاییزه یک هزار و ۴۲۲ تومان، پنبه وش ۱۵ هزار و ۴۶۳ تومان، دانه سویا ۱۵ هزار و ۳۵۶ تومان، آفتابگردان ۱۲ هزار و۲۳۱ تومان، کلزا ۱۵ هزار تومان، گلرنگ ۱۰ هزار و ۹۵۷ تومان، عدس ۹هزار و ۷۲۴ تومان، نخود ۸ هزار و ۳۴۸ تومان، لوبیا چیتی ۸هزار و ۳۴۸ تومان، لوبیا سفید ۸هزار و ۳۴۶ تومان، لوبیا قرمز ۷هزار و ۹۷۹ تومان، برنج گروه یک (خزر، فجر، شیرودی) ۱۱هزار و ۷۹۹ تومان، برنج گروه دو (گوهر، رش عنبوری) ۱۰هزار و ۳۵۸ تومان، برنج گروه سه (ندا، سپیدرود، کوهسار) ۸هزار و ۴۵۷ تومان، سیب زمینی پاییزه یک هزار و ۳۰۱ تومان، سیب زمینی بهاره یک هزار و ۱۷۱ تومان، سیب زمینی طرح استمرار یک هزار و ۳۸۸ تومان، پیاز پاییزه ۸۰۱ تومان، پیاز بهاره ۷۷۹ تومان و پیاز طرح استمرار ۸۵۲ تومان است.

براین اساس قیمت هر کیلوگرم سیب ممتاز ۶هزار و ۳۴۵ تومان، سیب درجه یک ۵هزار و ۱۶۶ تومان، سیب درجه دو ۳هزار و ۹۴۸ تومان، سیب درجه سه یک هزار و ۴۶۰ تومان، پرتقال درجه یک شمال ۴هزار و ۳۴ تومان، نارنگی درجه یک شمال ۳هزار و ۴۹۰ تومان، نارنگی رسمی شمال۲هزار و ۹۶۰ تومان، پرتقال درجه یک جنوب۴هزار و ۷۸۷ تومان، لیموشیرین درجه یک جنوب ۳هزار و ۶۴۵ تومان، لیموترش مرغوب جنوب ۵هزار و ۳۸ تومان، گریپ فروت توسرخ و سفید ۲هزار و ۴۱۷ تومان، انار درجه یک ( وزن هر میوه سالم ۴۰۰ گرم) ۴هزار و ۲۲۴ تومان، انار درجه دو (وزن هر میوه سالم ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم) ۳هزار و ۲۷۹ تومان، انار درجه سه (۵ تا ۶ عدد در هر کیلوگرم) یک هزار و ۵۶۴ تومان، خرما ۹هزار و ۲۰۰ تومان، کشمش ۱۶هزار و ۹۳ تومان، انجیر خشک استهبان ۲۳هزار و ۵۴۰ تومان، برگه زردآلود آفتابی ۱۶هزار و ۲۶۷ تومان، برگه زرد آلو کالیفرنی ۱۷هزار و ۴۹۳تومان است.

 اولین جلسه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در دولت سیزدهم، با حضور سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، نماینده وزارت اقتصاد و امور دارایی، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تشکل های کشاورزی و دو کشاورز نخبه کشور برگزار شد.

 

 ایرنا

 

 

 

 

     

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: یک هزار درصد افت درجه یک ۱۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی

آهنگری گفت: گندم به عنوان یک محصول عمده از زراعت در شهرستان ارزوئیه است و در سال زراعی جاری بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول رفته و پیش بینی می‌شود، بیش از ۸۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از کشت گندم در این شهرستان به گندم دوروم با کیفیت عالی برای کارخانجات ماکارونی کشور اختصاص دارد.

مدیر زراعت استان کرمان بیان داشت: برای افزایش عملکرد و نفوذ بذر رسمی به چرخه تولید در مزارع گندم در این شهرستان، ۱۸ هکتار مزارع بذری پرورشی، ۹۵ هکتار مزارع مادری و ۹۳۰ هکتار مزارع گواهی شده که ظرفیت تولید به ترتیب ۳۲ و ۳۸۰ و ۴ هزار ۷۰۰ تن را دارند، وجود دارد و محصول تولیدی به شهرستان‌های استان و حتی خارج از استان ارسال می‌شود.

 وی در ادامه گفت: شهرستان ارزوئیه با دارا بودن ۴۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی قابل کشت و قریب به ۵ هزار بهره بردار، اقلیم مناسب و خاک زراعی مطلوب، سالانه بیش از ۵۰۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و ۴۸۷ هزار تن محصولات زراعی، قطب مهم کشاورزی در شمال استان می‌باشد.

آهنگری گفت: بخش عمده تولیدات این شهرستان مربوط به محصولات زراعی است و در سال‌های اخیر در مجموع بیش از ۴۸۷ هزار تن انواع محصولات زراعی تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم