Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: در صورت حمایت جدی از تعاونی ها و ساماندهی سرمایه های موجود در روستاها می توانیم به رونق تولید و اقتصاد روستا و معیشت ساکنان کمک کرده و مهاجرت معکوس را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر ملی همزمان با افتتاح 268 طرح تعاونی در سراسر کشور روز سه شنبه با حضور جمالی پور استاندار، گروسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زارعی رئیس اتاق تعاون و جمعی از تعاون گران در استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح الله زارعی در این مراسم اظهارداشت: قرار بود از جایگاه تعاونی حمایت شود و با دخالت دادن آنها در 25 درصد اقتصاد کشور از چالش های موجود کشور عبور کنیم اما این گونه نشد و شعارها عملی نشده است.

وی اضافه کرد: باید تسهیلات و ابزار کار را به کسانی بدهیم که توان مالی خوبی ندارند اما متاسفانه نظام سرمایه گذاری تا امروز تعاونی ها را در کشور نابود کرده و هیچ راهکار جدیدی هم برای تقویت آنها ارائه نکرده است.

زارعی تصریح کرد: در خصوص وام اشتغال روستایی مصوباتی داشتیم اما آیین نامه ها را جوری نوشتند که هر کسی به راحتی قادر به دریافت این تسهیلات نیست.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین بیان کرد: در طرح هادی روستایی ، برنامه ها و محدودیت ها را طوری تعریف کرده ایم که اگر یک روستایی بخواهد در داخل خانه خود اصطبل و یا محلی برای نگهداری دام احداث کند مجوز نمی دهیم و حریم تعیین کرده ایم.

زارعی اظهارداشت: سیاست های ما به گونه ای است که امروز در روستاها فعالیت سوپرمارکت ها بیشتر از دامداری است و تداوم این روند منطقی نیست.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین یادآورشد: در شرایط کنونی با اتفاقاتی که رخ داده و زیرساخت های ایجاد شده شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم باید به اقتصاد روستا کمک کنیم تا بر اساس توانمندی و ظرفیت روستاها بتوانیم به معیشت ساکنان کمک کنیم.

زارعی گفت: در حال تشکیل تعاونی های توسعه روستایی در استان هستیم زیرا باور داریم امروز سرمایه های بسیار خوبی در اکثر روستاها وجود دارد که اگر درست ساماندهی شوند می توانند به تولید ثروت کمک کنند.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در سالهای اخیر از سوی بسیج و سپاه خدمات خوبی در روستاها ارائه می شود که پیشنهاد می کنیم این خدمات پایدار و مستمر بوده و سازماندهی شود تا دستاوردهای بهتری داشته باشد.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین بیان کرد: از دولت جدید انتظار داریم نگاه به روستاها را با تغییر روش های گذشته اصلاح کند تا از ظرفیت های موجود برای شکوفایی اقتصاد روستا بیشترین بهره را ببریم.

وی گفت: ژاپن از محل تعاونی ها بیش از 112 میلیارد دلار درآمد دارد و در هندوستان یک روستایی براحتی می تواند محصولات تولیدی خود را به مرکز کشور رسانده و به فروش برساند اما در کشورمان هنوز نتوانسته ایم جایگاه 25 درصدی تعاونی ها را محقق کنیم.

زارعی اظهارداشت: امروز بیشترین فعالیت در بخش های حمل و نقل، تولید لبنیات، تخم مرغ، شیر و گوشت توسط تعاونی ها صورت می گیرد و اگر این تشکیلات مردمی به درستی و واقعی حمایت شوند می توانند در ایجاد اشتغال پایدار، شکوفایی و رونق اقتصاد کشور نقش بیشتری ایفا کنند.

در ادامه از هفت تعاونی فعال و نمونه استان تجلیل شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کار قزوین روح الله زارعی اتاق تعاون استان قزوین رئیس اتاق تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدصادق خیاطیان، ضمن تأکید بر اینکه صندوق نوآوری، حامی جدی هر اقدامی است که منجر به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور شود، گفت: شاید یک دهه قبل بیشتر به دنبال رشد و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بودیم؛ اما امروز درباره زیست‌بوم بالغی صحبت می‌کنیم که حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف در آن مشغول فعالیت هستند که میزان فروش این شرکت‌ها در سال گذشته به ۵۳۰ همت (۵۳۰ هزار میلیارد تومان) رسیده است و بیش از  ۳۰۰ هزار نفر نیز در شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال دارند. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود:درحال حاضر سهم اقتصاد دانش‌بنیان از GDP حدود ۲.۷ درصد است و طبق برنامه‌ریزی باید این سهم تا پایان برنامه هفتم به ۷ درصد برسد. برای دستیابی این هدف باید گام‌های مهمی برداشته شود. به اعتقاد ما، مهم‌ترین رویکرد در این مسیر، توجه به نقش شرکت‌های بزرگ مانند شرکت‌های پتروشیمی، شرکت‌های فولادی مانند فولاد مبارکه یا شرکت‌های صنعتی و معدنی مانند چادرملو در اقتصاد دانش‌بنیان است.  خیاطیان درخصوص ترغیب شرکت های بزرگ برای ورود به حوزه دانش بنیان تأکید کرد: یک راهکار این است که شرکت‌های بزرگ به جای استفاده از محصولات خارجی، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق دانش‌بنیان‌ها تامین کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولاتی با استاندارد بالا و در تراز بین‌المللی تولید می‌کنند و راهکار دیگر، قرار گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان در زنجیره ارزش شرکت‌های بزرگ است. وی ، رویکرد سوم را بحث سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود : صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVCs) و سایر نهاد‌های تخصصی، یکی از راهکار‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در این حوزه است. قانون‌گذار نیز با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان و اعطای اعتبار مالیاتی، از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده است.  رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: حوزه معدن یکی از بخش‌های است که نفوذ فناوری و نوآوری در آن چندان اتفاق نیفتاده است. برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌هایی مانند رویداد چادرو (Chadro 2023) ( رویداد جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری چادرملو) حاکی از حرکت این صنایع به سمت استفاده بیشتر از فناوری و نوآوری است. خیاطیان گفت : ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در زنجیره صنایع معدنی و ماشین‌آلات و ... مشغول فعالیت هستند. آمادگی داریم در صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری متقابل، نیاز‌های فناورانه را احصا و به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه ارائه کنیم.  

دیگر خبرها

  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم