Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@15:54:39 GMT

پرداخت فراگیر زکات باعث فقرزدایی می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۳۸۹۰

پرداخت فراگیر زکات باعث فقرزدایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر سه شنبه در جلسه شورای زکات ایلام اظهار کرد: پرداخت فراگیر زکات توسط مردم باعث توسعه اقتصادی، فقرزدایی و عمران و آبادانی در کشور می‌شود.

وی افزود: پرداخت بیشتر زکات توسط مردم نیازمند فرهنگ سازی مناسب و مشارکت دستگاه‌های گوناگون است.

کریمی تبار تصریح کرد: اگر زکات به صورت فراگیر و بر اساس ظرفیت‌هایی که وجود دارد پرداخت شود فاصله طبقاتی در جامعه کاهش و عدالت نسبی برقرار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ایلام بیان کرد: از آنجایی که عمده پرداخت کنندگان زکات در جامعه کشاورزان هستند روش‌های نوین و متنوع در تبلیغ و توسعه زکات بین این قشر بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

کریمی تبار افزود: اگر همه مردم واجد شرایط در پرداخت زکات مشارکت کنند رقم قابل توجهی است و بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم از این طریق برطرف می‌شود.

وی گفت: هزینه کرد زکات در امورات عمرانی و اشتغال نیازمندان اقدام بسیار شایسته ای از طرف دبیرخانه شورای زکات و کمیته امداد است که عامل تاثیر گذاری در توانمندسازی مردم است.

وی عنوان کرد: امروزه با توجه به تأثیرگذاری رسانه‌ها، فضای مجازی استان و اصحاب رسانه می‌توانند در زمینه تبلیغ و ترویج زکات بسیار سهیم باشند و تولید محتوا در این زمینه اگر هنرمندانه باشد مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرد.

کد خبر 5299409

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ایلام الله نور کریمی تبار زکات ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه گرگان کرمانشاه اردبیل شیوع کرونا واکسیناسیون سیستان و بلوچستان تعاونی دولت سیزدهم ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مسئولان و دست اندرکاران دقت کنند و در مسئله پرداخت حقوق کارگران وسواس داشته باشند و در موعد مقرر اقدام به پرداخت حقوق کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، احمد مرادی در آیین تحلیل از کارگران شهرداری بندرعباس با تبریک این روز به کارگران زحمت‌کش با تاکید بر لزوم پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران گفت: لذت کار در این است که در موعد مقرر و در زمانی که تعیین شده حقوق و مزایا دریافت شود.

وی افزود: تمام مسئولان و دست‌اندرکاران دقت کنند و در مسئله پرداخت حقوق کارگران وسواس داشته باشند و در موعد مقرر اقدام به پرداخت حقوق کنند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: جا دارد تشکر کنم از شهردار و نیروی جهادی که با کار و تلاش در حال فعالیت است و عزم و اراده کار در این شهر وجود دارد.

وی تصریح کرد: مجموعه شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بار سنگینی از دوش شهر بردارد و باید شورای شهر و سایر دستگاه‌ها هم در کنار شهردار قرار بگیرند تا بتوانند زمینه ساز تحول در این شهر شوند.

مرادی گفت: بندر شهری تمام ساحلی است که گردشگر داخلی و خارجی زیادی به این شهر سفر می‌کنند این گردشگران همواره ما و مسئولان را قضاوت می‌کنند که آیا توانسته‌ایم به خوبی از این نعمت خداداد و ظرفیت خاص ساحلی بهره لازم را ببریم یا موفق نبودیم.

وی ادامه داد: مردم هرمزگان و بندرعباس از زمان گذشته مهمان‌نواز بودند و برای حفظ این کرامت انسانی همه باید کنار هم باشیم و شهری زیبا و مدرن بسازیم.

نماینده مردم در مجلس گفت: سه درصد ارزش افزوده که به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعلق می‌گرفت و این به معنای آن است که اراده قانون بر این است که مشکلات کارگران و نیروی انسانی حل شود و بعد برای سایر پروژه‌ها برنامه ریزی شود.

وی تاکید کرد: کارگران کار سخت اما عزتمندانه‌ای انتخاب کرده‌اند، با تلاش این کارگران است که ما شاهد شهری تمیز هستیم و شهروندان و گردشگران از این شهر ساحلی زیبا لذت می‌برند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان