Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد اعتضادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام به منظور تنظیم قیمت نهاده‌های دامی و توزیع انواع خوراک دام از طریق اداره های متولی تامین و با نظارت کارشناسان امور دام در اختیار دامپروران قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ و نیم برابر افزایش یافته است.

وی با بیان این که مجموع این خوارک دام در بین دامداران بخشهای مرکزی و میان ولایت این شهرستان توزیع شده است ادامه داد: قسمتی از این میزان خوراک توزیع شده به صورت خام و بخشی هم به روش کنسانتره برای تامین قسمتی از خوراک دام در بین ۲۶۰ هزار راس دام سبک و پنج هزار راس دام سنگین توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ارزش نهاده‌های دامی توزیع شده را افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال از این مبلغ مشمول یارانه بوده است که در اختیار چهار هزار دامپرور در سطح این شهرستان قرار گرفته است.

اعتضادی افزود: ماهیانه به طور میانگین در همین چارچوب افزون بر هزار تن انواع خوراک دام سبک و سنگین در تایباد بین دامداران توزیع می‌شود و پارسال نیز هشت هزار و ۲۱۱ تن خوراک دام یارانه‌ای بین دامداران تایبادی توزیع شده بود.

وی ادامه داد: اولویت نخست توزیع خوراک دام، در بین آن دسته از دامدارانی است که اقدام به بیمه دامهای سبک و سنگین خود کرده اند که در این راستا در حال حاضر ۲۶۱ هزار و ۷۷۹ راس دام سبک و هزار راس دام سنگین این منطقه تحت پوشش بیمه های مختلف حمایتی قرار دارد.

شهرستان تایباد ۲۸۰ هزار راس دام سبک و پنج هزار راس دام سنگین دارد.

مرکز این شهرستان مرزی ۱۳۸ هزار نفری در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است  و ۳۶ هزار نفر از جمعیت تایباد در ۳۸ روستا سکونت دارند. 

تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است. 

برچسب‌ها تایباد وزارت جهاد کشاورزی افغانستان دامپروری نهاده های دامی اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد وزارت جهاد کشاورزی افغانستان تایباد وزارت جهاد کشاورزی افغانستان دامپروری نهاده های دامی اشتغال زایی هزار راس دام خوراک دام توزیع شده دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع تخم نوغان از امروز درگیلان

عدیل سروی گفت: امسال ۱۵ هزار و ۱۵۰ جعبه تخم نوغان در استان توزیع می‌شود و پیش بینی شده از این مقدار تخم نوغان، نوغانداران ۵۶۰ تن پیله‌تر ابریشم برداشت کنند.  
وی با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان تا پایان اردیبهشت ادامه دارد، افزود:نوغانداران می‌توانند برای دریافت تخم نوغان از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز تا ۱۷ عصر، به ۱۱ شعبه در شهرستان‌های لنگرود، شفت، لاهیجان، فومن، صومعه سرا، لاهیجان، رشت، بندرانزلی و آستانه اشرفیه مراجعه کنند.


رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: نوغانداران دیگر شهرستان‌ها برای دریافت تخم نوغان باید در ساعات اداری به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.


سروی با بیان اینکه قیمت هر جعبه تخم نوغان ۲۸ هزار تومان اعلام شده، افزود: پارسال نوغانداران گیلانی ۱۴ هزار جعبه تخم نوغان خریداری و ۵۳۰ تن پیله‌تر به بازار عرضه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توزیع تخم نوغان از امروز درگیلان
  • توزیع تخم نوغان در گیلان
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران