Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس با دستور کار تصمیم گیری در خصوص تیم داری شهرداری بندرعباس و نشست هم اندیشی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان پیرامون پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی عباسی عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود در هفتمین جلسه رسمی این شورا، اظهار کرد: معتقدم هیچ خط قرمزی نباید در برخورد با افراد خاطی وجود داشته باشد و حتی اگر مسئولی در مقابل مشاهده ظلم‌های روا شده به جای ایستادگی و مقابله، مصالحه و همکاری با هر وابستگی به گروه‌های دارای مقام و ارزش در جامعه با این چپاولگران بیت المال به خاطر حفظ پست و مقام خود انجام داده باشد، باید مورد بازخواست قرار گرفته و پاسخگوی سکوت و همکاری خود با مسببین ایجاد نگاه فعلی مردم و رسانه‌ها به شهرداری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص پیگیری مشکلات ساحل بندرعباس که مطالبه قدیمی و همیشگی مردم است اضافه کرد: بررسی معضل مهم پارکینگ قایق‌های صیادی، با همراهی شهردار منتخب بندرعباس، از امکانات و ظرفیت‌های بلوار ساحلی و بوستان‌های همجوار آن به‌صورت میدانی بازدیدی داشتیم و امیدوارم در آینده شاهد رسیدگی به این موضوع و تحولات جدیدی در این حوزه باشیم.

عباسی گفت: با توجه به اینکه بعد از مطرح شدن موضوع لزوم تحقق شفافیت در شورا، درخواست تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی هزینه‌های انتخاباتی همکاران و معرفی منابع تأمین آن در نخستین گام به مردم که هر دوره مورد سوال و ابهام است را داشتم، بر خلاف حمایت‌های انجام شده توسط جمع کثیری از مردم و جریانات مطالبه گر، من از اصحاب رسانه تقاضا دارم در بحث لزوم پرداختن به این موضوع و یا عدم ضرورت پیگیری و اهمیت آن، دیدگاه و نظرات خود را بیان کنند.

سیدمحمدرضا موسوی عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه سهم ورزش هرمزگان از اندکی درآمد بنگاه‌های اقتصادی واقع در شهر کجاست، تصریح کرد: چرا باید منتظر بمانیم تا یک فرد در یک بنگاه اقتصادی تصمیم بگیرد آیا برای حمایت از یک تیم ورزشی و یک قهرمان ورود کند یا خیر.

وی ادامه داد: از دست دادن دو نوجوان در ساحل بندرعباس مصیبت بزرگی بود و باید ابراز تأسف کرد که این زخم قدیمی بر پیکره شهر بندرعباس مانده است.

موسوی افزود: به‌عنوان شورای شهر مردم تأسف می‌خورم در شهر بندرعباس دختران قایقران مکان مناسبی برای استقرار وسایل و تعویض لباس در ساحل بندرعباس ندارند و وجود یک کانکس زیبنده بندرعباس نیست.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت‌های اجتماعی از سوی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان نسبت به ایجاد رفاه و آسایش مردم آن‌گونه که باید و شاید در حق مردم مناسب نیست، تصریح کرد: ثروت هرمزگان در اختیار بنگاه‌های اقتصادی استان اما خدمات‌رسانی آن بر دوش شهرداری بندرعباس است و در مقابل طلب کمک و حمایت از مسئولیت‌های اجتماعی همچون ورزش، صنایع و بنگاه‌های اقتصادی با بندرعباس و هرمزگان غریبه می‌شوند.

موسوی ادامه داد: وقت آن رسیده با مطالبه مردمی حق هرمزگان از بنگاه‌های اقتصادی عملیاتی شود و دیگر غصه این موضوع را نخوریم.

عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه به هوشمند سازی و شفافیت از دغدغه‌های اعضای شورای شهر است، گفت: تحقق این دو خواسته باعث از بین رفتن رانت و فساد می‌شود و نیاز به تلاش جدی برای محقق شدن این دو موضوع داریم.

احمد کناری نژاد یکی دیگر از اعضای شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: هرمزگان استانی با ظرفیت‌های فراوان است که ثابت کرده این قابلیت را دارد که در هر زمینه‌ای با اندک توجه و حمایت، علاوه بر کسب افتخار برای مردم این دیار، پرچم مقدس کشورمان را در میادین بین‌المللی نیز به اهتزاز درآورد.

وی خاطرنشان کرد: این روزها دیگر هرمزگان را با قاچاق، تبعید و امثال آن نمی‌شناسند بلکه این ورزش، موسیقی و تئاتر است که نام هرمزگان را نه تنها در میادین ملی که در عرصه‌های جهانی نیز مطرح کرده و از این منظر برای مردم هرمزگان، افتخار و غرور به ارمغان آورده است.

عضو شورای شهر ادامه داد: در دهه ۸۰ که هرمزگان حمایت بنگاه‌های اقتصادی را در کنار خود نداشت، این شهرداری بندرعباس بود که در شرایطی که استان در ورزش حرفه‌ای حرفی برای گفتن نداشت، با ورود خود به ورزش حرفه‌ای و تیم داری در رشته‌هایی نظیر فوتبال، فوتبال ساحلی، بسکتبال، تکواندو، کاراته و تیراندازی با کمان و حمایت‌های مادی و معنوی از سایر رشته‌های ورزشی سعی کرد در حد بضاعت خود جای خالی بنگاه‌های اقتصادی را پر کند.

وی افزود: توسعه ورزش‌های همگانی و توجه به ورزش محلات با احداث پنجاه و شش، زمین چمن مصنوعی که موجبات رونق ورزش در محلات به خصوص محلات کم برخوردار و شکوفایی استعدادها در زمینه فوتبال و فوتسال را فراهم کرد، بخش دیگری از اقدامات شهرداری بندرعباس است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: این اقدامات زمینه ساز راه اندازی باشگاه مردمی آذرخش در زمینه فوتسال نیز شد که سال‌ها در لیگ برتر با ظرفیت کاملاً بومی باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی در شهر بندرعباس شد.

کناری نژاد گفت: اکنون ۱۵ سال از آن روزها می‌گذرد و باید ادامه حیات ورزش حرفه‌ای در هرمزگان را علیرغم غفلت و سهل انگاری بنگاه‌های اقتصادی در ایفای مسئولیت اجتماعی خود، مدیون شهرداری بندرعباسی بود که طی این سالیان با وجود تمام شرایط سخت و بحرانی مالی، با تداوم به تیم داری در رشته‌های ورزشی به ویژه فوتبال، فوتبال ساحلی و بسکتبال، بستر را برای رشد استعدادهای ورزشی هرمزگان و به نوعی ایجاد هویت ورزشی در سطح ملی، افزایش شور و نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه آنچه سبب شده است هرمزگان در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، جایگاه با ثباتی نداشته باشد موازی کاری، فقدان ساختار صحیح و سو مدیریت در ورزش است، تصریح کرد: تا زمانی که حلقه‌های مدیریتی در استان هرمزگان و شهر بندرعباس درجهت منافع عمومی همسو و همراه نشوند نمی‌توان در هیچ زمینه‌ای ادعای ارتقای پیشرفت و توسعه کرد.

کناری نژاد اظهار کرد: اکنون چشم امید شهروندان بندرعباسی به حمایت و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی است تا در برهه‌ای که شهرداری بندرعباس با مشکلات عدیده مالی و معضلات اولویت دار شهری مواجه شده بتوانند برگ زرینی در حمایت از ورزش استان هرمزگان و روشن ماندن چراغ نیمه روشن ورزش حرفه‌ای ایفا کنند و تنها آلاینده‌ها و استشمام هوای آلوده را از این صنایع درآمدزا و کلان کشور در اذهان شهروندان به یادگار ثبت نکنند.

وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر بندرعباس قاطعانه از شرکت فرهنگی - ورزشی صنایع هرمزگان که با مدیریت استاندار هرمزگان راه اندازی شده است تقاضا دارند، با تقبل حداقل نیمی از هزینه برآوردی باشگاه‌های شهرداری در سال جاری، چتر حمایتی از این تیم‌ها که نماینده کل استان بوده را برافراشته کند تا هزینه‌ها و سرمایه گذاری‌های ۱۵ ساله شهرداری بندرعباس در حوزه ورزش بر باد نرود.

یعقوب دبیری نژاد، عضو دیگر شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: ۶۵ درصد از یک درصد فروش فرآورده‌های نفتی ستاره خلیج‌فارس به عنوان عوارض آلایندگی باید به شهرداری بندرعباس پرداخت می‌شد تا صرف توسعه فضای سبز شود، که بر اساس صورت‌های مالی سال ٩٩ پالایشگاه ستاره خلیج فارس، باید ۷۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شد که این پالایشگاه تاکنون ریالی پرداخت نکرده است، حالا این عدد را با سالهای قبل فعالیت پالایشگاه محاسبه کنید تا متوجه اجحاف آشکار مدیران مربوطه در حق شهر بندرعباس شوید.

وی تصریح کرد: اگر این مجموعه نفتی مدعی انجام مسئولیت‌های اجتماعی است ای کاش اول بدهی قانونی خود به شهرداری بندرعباس را در بحث عوارض پرداخت کند، سپس مدعی انجام مسئولیت‌های اجتماعی و برگزاری نمایش‌های تبلیغاتی شود.

عبدالحسین ارجمند، سرپرست شهرداری بندرعباس در این جلسه تصریح کرد: یکی از مباحث مطرح شده انتقال امتیاز تیم‌های شهرداری بندرعباس به صنایع هرمزگان بود و مبحث دوم تداوم تیمداری با اصلاح ساختار و تقویت زیرساخت‌ها بود.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت زمانی پیش‌رو منطقی به نظر می‌آید که تیمداری با اصلاح ساختارها تداوم یابد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم صنایع و بنگاه‌های اقتصادی همکاری لازم را با شهرداری بندرعباس انجام دهند.

ارجمند با بیان اینکه عوامل تیم بسکتبال شهرداری بندرعباس خود داوطلب انتقال امتیاز به شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان بودند، اضافه کرد: با این موضوع موافقت شد تا بتوانیم شرایط مناسب‌تری در اختیار تیم بسکتبال قرار دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: با ایجاد شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان این انگیزه به وجود آمده تا ورزش استان با قدرت بیشتری وارد میدان شود.

فاطمه جراره رئیس شورا نیز با بیان اینکه با حمایت استاندار هرمزگان به طور حتم در فصل جاری شاهد تحول در تیمداری حرفه‌ای ورزش هرمزگان خواهیم بود، تصریح کرد: باید ساز و کار درستی از سوی شهرداری بندرعباس برای باشگاه داری و تیم داری نیز انجام شود.

در این جلسه حسن سالاری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس با اعلام اینکه بنا به دستور شهردار و شورای عالی ورزش شهرداری بندرعباس، باید امتیاز دو تیم فوتبال و بسکتبال را واگذار می‌کردیم، افزود: این موضوع در کمیسیون فرهنگی مطرح و با نظر اعضا کمیسیون با انتقال امتیاز تیم فوتبال مخالفت و انتقال تیم بسکتبال به باشگاه صنایع پشتیبان موافقت شد.

حسن سالاری ایجاد شور و نشاط بی‌سابقه در جوانان شهر، ایجاد برند فوتبال استان در سطح کشور و زمینه ساز حضور جوانان استان در لیگ‌های بالاتر را از مهمترین عوامل حضور تیم شهرداری از زمان شکل گیری تاکنون برشمرد و گفت: اکنون نیز نمی‌شود بدون در نظر گرفتن همه شرایط خوبی که این تیم در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی طی این سال‌ها ایجاد کرده است چشم خود را ببندیم و ساده‌ترین راه یعنی با حذف آن موافقت کنیم.

وی اضافه کرد: هیچ گونه درخواست کتبی از سوی باشگاه صنایع پشتیبان و فولاد هرمزگان به شورای شهر برای انتقال امتیاز این تیم دریافت نکردیم و تنها به صورت شفاهی درخواست‌های ارائه شد که نمی‌توانستیم با چنین درخواست‌های موافقت کنیم.

سالاری ادامه داد: فولاد هرمزگان طی درخواست شفاهی خواستار امتیاز این تیم بود اما حاضر به انجام هیچ گونه تعهدی در قبال انتقال این امتیاز نبود که ما هم نمی‌توانستیم این سرمایه بزرگ شهر بندرعباس را بدون ایجاد هیچگونه تعهدی واگذار کنیم هرچند در صورت پذیرفتن تعهدات لازم باز هم شخصاً مخالف انتقال این امتیاز به فولاد هرمزگان بودم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا انتقال امتیاز تیم بسکتبال به باشگاه صنایع پشتیبان را با موافقت اعضا کمیسیون، رضایت هیأت بسکتبال و سرمربی این تیم ذکر و یادآور شد: برای مدیریت کردن بهتر تیم فوتبال و همچنین کمتر کردن دغدغه تیم بسکتبال، با این انتقال موافقت کردیم.

سالاری با تاکید بر اینکه باید به دنبال اصلاح ساختار تیمداری فوتبال شهرداری باشیم نه حذف آن، تصریح کرد: هرچند مشکلاتی طی سال‌های گذشته در شیوه تیمداری وجود داشته است اما با نظر کارشناسان و علاقه‌مندان، نقاط ضعف را برطرف و با اصلاح ساختار و مدیریت بهتر با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: باید به دنبال تقویت این تیم و فراهم کردن شرایطی باشیم که بتواند بدون دغدغه و به منظور صعود به لیگ‌های بالاتر به فعالیت خود ادامه دهد و امیدواریم با برنامه‌ریزی درستی که انجام خواهیم داد این تیم بتواند در این فصل راهی لیگ دسته اول شود.

به گزارش ایمنا، با رأی گیری در صحن شورای شهر این تصمیم اتخاذ شد تا از این پس تیم بسکتبال شهرداری به شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان واگذار و تیم فوتبال همچنان به فعالیت خود با نام شهرداری بندرعباس ادامه دهد.

کد خبر 520347

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر بندرعباس فاطمه جراره بسکتبال پالایشگاه ستاره خلیج فارس شهرداري بندرعباس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر بندرعباس مسئولیت های اجتماعی شورای شهر بندرعباس بنگاه های اقتصادی شهرداری بندرعباس شهر بندرعباس صنایع پشتیبان انتقال امتیاز اصلاح ساختار ورزش حرفه ای تیم بسکتبال تیم فوتبال عضو شورای تیم داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و توقیف ۳ کامیون با ۸۹ هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس طرح مقابله با قاچاق اجرا کردند. 

وی افزود: ماموران در 24 ساعت گذشته حین کنترل خودروهای عبوری و اجرای ایست و بازرسی در سطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان، گفت: مأموران در مجموع 89 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط کرده و 3 متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

جاویدان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضایی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه 26 میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی