Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان، مدیرعامل نیروگاه بندرعباس  از دستاورد های مهم و کم نظیر در زمینه ساخت داخل قطعات نیروگاهی با ساخت و  بازسازی ۶۰۰ قطعه تخصصی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ در نیروگاه بندرعباس خبر داد.


  حسین سلیمی  با بیان این که صنعت برق کشور در سال های اخیر با تکیه بر تلاش های بی وقفه صنعت گران، متخصصان و مدیران توانمند توانسته است با وجود برخی مشکلات، روندی پایدار و مستمر در خدمت رسانی به همشهریان و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز بخش های اقتصادی و تولیدی کشور داشته باشد اظهار کرد: و در این زمینه به موفقیت های کم نظیر و ارزشمندی دست یابد؛ که یکی از مهمترین آن ها بهره مندی از دانش متخصصان در زمینه ساخت قطعات مورد نیاز نیروگاهی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


   سلیمی افزود: در این میان نیروگاه بندرعباس با بهره مندی از توانمندی های داخلی در زمینه ساخت داخل، روند رو به رشدی نسبت به سال های گذشته داشته است. 

وی اضافه کرد:در این راستا با توجه به عمر بیش از 40 سال این نیروگاه، شرایط بهره برداری و کارکرد تجهیزات آن دچار تغییراتی شده است؛ و ساخت بسیاری از قطعات مسلتزم طراحی مجدد  است تا متناسب با شرایط کارکرد واقعی دارای حداکثر بهره وری باشد. 


وی اظهار کرد:از سوی دیگر با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تامین قطعات خارجی، استفاده از توانمندی های ساخت داخل بهترین گزینه برای تامین قطعات جهت تولید برق پایدار در این نیروگاه  است که حرکت در مسیر ساخت داخل حمایت از تولید کننده های داخلی، کمک به اشتغال و صرفه جویی ارزی را در بر خواهد داشت.


     مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: نیروگاه بندرعباس از ابتدای سال 1400 تا کنون موفق به بومی سازی بیش از 600 قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شده است که علاوه بر صرفه جویی ارزی گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است. 


حسین سلیمی  افزود:این تجهیزات فنی شامل قطعات مختلف مجموعه توربو ژنراتور انواع پمپ ها، کمپرسورهای فشار قوی فن های بویلر و تجهیزات الکتریک و ابزار دقیق می شود که با کمک تخصص و توانمندی های ساخت داخل تامین کرده است.


از دیگر دستاورد های ساخت داخل در نیروگاه بندرعباس از ابتدای سال1400 می توان موارد زیر را عنوان نمود:
طراحی و ساخت دیسشارژ پمپ آب خنک کن برای اولین بار در نیروگاه بندرعباس اشاره کرد که 50 درصد صرفه جویی ارزی در این زمینه را برای صنعت برق کشور به ارمغان آورده است. یکی از مشکلات مهم در ساخت دیسشارژ محل قرارگیری یاتاقان های پمپ بروی دیسشارژ بود که با تلاش متخصصان به روش جوشکاری و ماشین کاری ساخته و بر روی دیسشارژ نصب گردید.
     
قطعات ساخته شده اداره تاسیسات: قطعات یدکی ولوهای آبشیرین کن، نازل تفلونی و هدر آب پاش آبشیرین کن، قطعات فرم باند اسکرین، توری، قرقره، زنجیر باند اسکرین، هوزینگ مکانیکال سیل، کاسه نمد، قطعات کمپرسور شامل: اینتر کولر سوپاپ ولوها، رینگ پیستون ها، گلندهای روغن، دیافراگم، شاتون، شفت و پیستون کمپرسور فیلترهای هوا.

قطعات ساخته شده اداره توربین و ژنراتور: قطعات محتلف مجموعه توربوژنراتور شامل: پره های ثابت و متحرک، چرخ کورتیس، قطعات مختلف توربین بخاری و گازی پیچ های توربین، سیل ها، یاتاقان ها، قطعات آبندی، ذغال ژنراتور، بازسازی شرودهای توربین گازی، بازسازی کراس فایر تیوب و نگهدارنده کراس فایر، قطعات ولو و واشرهای لاستیکی مسیر"72 آب خنک کن.

قطعات ساخته شده بویلر: قطعات مختلف انواع ولوها- ساخت اکسپنشن جوینت های ساختمان بویلر- شیشه چشمی کوره.

قطعات ساخته شده اداره پمپ و فن: قطعات انواع پمپ شامل: شفت ها، پروانه، پوسته پمپ، گریبکس، استافینگ باکس،  بوش اسلیو، گلند پکینگ ها، یاتاقان های لاستیکی، ساخت پروانه AC بوستر فن، ساخت پروانهDC بوستر فن،  قطعات سیل لانگستروم، یاتاقان کلار B.C.P.

سلیمی خاطرنشان کرد : نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است و ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان گفت: نیروگاه حرارتی برق بندرعباس بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است که نقش مهمی در تامین برق کشور  و صنایع بزرگ استان هرمزگان دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نیروگاه بندرعباس تولید قطعه نیروگاه بندرعباس قطعات ساخته شده ساخت داخل برق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد

مدیر‌کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور گفت: قرار است نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت نیرو، سید محمد واعظی‌نژاد، مدیر‌کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور با بیان اینکه 56 پروژه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در 15 استان در حال اجراست، اظهار کرد: 16 پروژه ساخت نیروگاه های مدارس در 6 استان به پایان رسیده که همزمان در استان های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت همزمان، از روز پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 با افتتاح نمادین نیروگاه خورشیدی 60 کیلوواتی یک دبیرستان خیرساز به نام حاج غلام رضا زیرک در شهر قم با حضور محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور به بهره برداری رسیدند.

واعظی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 56 پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور با ظرفیت 840 کیلووات توسط خیرین مدرسه ساز در حال اجراست؛ این نیروگاه ها در حال انعقاد قرارداد و یا در حال طی کردن مراحل اجرا هستند که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می شوند.

وی با اشاره به مزایای بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در مدارس کشور، افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از بکارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.

واعظی نژاد در ادامه تصریح کرد: از آنجا سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین است و مدارس در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در آنان ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و ... سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی از هدف گذاری ساخت نیروگاه های خورشیدی در 20 هزار مدرسه کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه های خورشیدی در 20 هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح 16 نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و 56 پروژه در سطح کشور در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد