Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که این گروه خواستار روابط خوب با تمامی کشورها از جمله آمریکاست.

به گزارش برنا به نقل از العالم، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان روز سه‌شنبه گفت که این گروه خواستار روابط خوب با تمامی کشورها از جمله آمریکاست.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «سخن درباره روابط خوب با تمامی کشورها ضمن توافق با آمریکا ذکر شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد نعیم اضافه کرد: «تلاش‌ها برای تشکیل دولت ادامه داشته و به زودی و در سریعترین زمان اعلام خواهد شد».

از سوی دیگر، شبکه خبری الجزیره خبر داد که سخنگوی طالبان خبر داد که تا ساعاتی دیگر تشکیل دولت جدید در افغانستان و اسامی تعدادی از وزراء اعلام خواهد شد.

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دیروز (دوشنبه) گفت که به موضع به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت جدید در افغانستان حتی نزدیک هم نیست.

او در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت که به این زودی قصد ندارد روند به رسمیت شناختن دولت طالبان را آغاز کند. وی گفت: تا آن فاصله زیادی داریم.

اظهارنظر مختصر بایدن در پی اظهارات یک هفته پیش «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید بود که در جمع خبرنگاران گفت کاخ سفید تحت اداره بایدن در به رسمیت شناختن طالبان در چنین نقشی عجله‌ای ندارد.

ساکی توضیح داد: این بسیار به رفتار [طالبان] بستگی دارد و اینکه آیا آن‌ها انتظارات جامعه جهانی را برآورده می‌کنند یا خیر. اظهارات مشابهی نیز از سوی وزارت خارجه آمریکا منعکس شده است.

همچنین «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که مسکو آماده حمایت از دولت آینده افغانستان، در صورت نمایندگی این دولت از طیف وسیعی از گروههای سیاسی این کشور، است. لاوروف اضافه کرد که اگر مسکو به مراسم تحلیف دولت جدید کابل دعوت شود در آن شرکت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مصاحبه دولت طالبان افغانستان کاخ سفید جامعه وزارت خارجه مسکو افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم

بن الطوق الماری ضمن استقبال از سرمایه گذاری در ایران گفت: روابط دو کشور باید در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت‌های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می‌دهد طرفین علاقه‌مند به توسعه روابط در تمامی حوزه‌ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است