Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در شرایط اقتصادی امروز و با وجود موانع و مشکلات زیاد در زندگی برخی هستند که دست روی دست نگذاشتند تا شرایط بر آن‌ها تحمیل شود بلکه با ایده و تلاش و انگیزه دست به کارآفرینی و راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی هر چند کوچک زدند.

نقش بانوان امروز در تمامی عرصه‌های اجتماع غیرقابل انکار است و این حضور بانوان در کارآفرینی بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار رسمی اعلام شده از سوی معصومه دستغیب، مدیرکل امور بانوان استانداری فارس ۴ هزار بانوی کارآفرین در استان فارس مشغول به فعالیت هستند.

برخی از این بانوان سرپرست خانوار هستند که با سرمایه‌ای اندک نه تنها برای خود و خانواده‌شان بلکه برای دیگران نیز فرصت شغلی ایجاد کردند و نشان دادند که خواستن توانستن است.

بهزیستی به عنوان یکی از نهاد‌های حمایتی در اقدامی به اعطای تسهیلات برای اشتغالزایی پرداخته که در استان فارس نیز این مهم دنبال شده است. پریسا زارعی، معاون مشارکت‌های بهزیستی استان فارس در گفتگو با تسنیم از اعطای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گفته او، اعطای این میزان وام برای نخستین بار رخ داده که می‌تواند در ایجاد فرصت‌های شغلی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار نقش موثری داشته باشد. براساس گفته‌های معاون بهزیستی استان فارس این رقم در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بوده است.

سید محمدصادق کشفی‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز در خبری از وجود ۳۰ هزار پرونده اجتماعی در این استان سخن گفته که ۱۴ هزار و ۸۰۰ مورد آن را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که اعطای تسهیلات برای اشتغالزایی یکی از موارد حمایتی از این بانوان است.

به گفته او این تسهیلات با ارائه مدرک شغلی یا فنی‌وحرفه‌ای و مجوز کسب و کار با اولویت زنان سرپرست خانوار تحت پوشش برای راه‌اندازی شغل اعطا می‌شود. براساس گفته‌های کشفی‌نژاد کارفرمایانی هم که بتوانند برای زنان سرپرست خانوار یا گروه سازمان شغل ایجاد کنند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مهسا جنتی، از بانوان سرپرست خانوار است که توانسته با استفاده از این تسهیلات نه تنها برای خود بلکه برای ۳ نفر دیگر نیز فرصت شغلی ایجاد کند. او که ساکن شهرستان آباده است، گفت: پارسال با وام ۵۰ میلیون تومان بهزیستی موفق شدم که یک کارگاه خیاطی راه‌اندازی کنم.

او در رشته طراحی دوخت تحصیل کرده، اما با ازدواج ناموفقی که داشته در زندگی دچار مشکل شده در نتیجه آستین همت بالا زده و اقدام به کارآفرینی کرده است. به گفته این بانوی کارآفرین علاوه بر علاقه زیادی که از بچگی به خیاطی داشتم رشته‌ای که در آن تحصیل کردم، طراحی دوخت بود و همین سبب شد که فکر کنم که می‌توانم خیاطی کنم و برای مردم شهرم کاری انجام دهم.

جنتی پیش از دریافت تسهیلات با یک چرخ خیاطی می‌کرده، اما به گفته خودش پس از گرفتن وام ۵۰ میلیون تومانی از بهزیستی توانسته چرخ خیاطی بگیرد، یک کارگاه کوچک خیاطی را راه‌اندازی کند که ۳ نفر دیگر هم مشغول به کار شدند.

به گفته این بانوی کارآفرین، حدود یک سال است که کارگاه راه‌اندازی شده و با درآمد ماهی حدود ۱.۵ میلیون تومان توانسته چرخ زندگی را بچرخاند هرچند کرونا نیز در درآمد این بانوی موفق بی‌تاثیر نبوده، اما وی دست از تلاش برنداشته و همچنان مصمم در راه کارآفرینی گام برمی‌دارد.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی فارس بانوی کارآفرین زنان سرپرست خانوار بانوی کارآفرین میلیون تومان استان فارس راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات