Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر تنومند سه شنبه شب در جلسه کمیته واکسیناسیون مراغه افزود: در این راستا تاکنون ۱۰۴ هزار و ۵۵۶ دز واکسن شامل ۳۳ هزار و ۵۰۹ دز دوم واکسن کرونا به گروه های هدف در این شهرستان تزریق شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تامین حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ دز واکسن در ۲ روز اخیر، روند واکسیناسیون کرونا در این شهرستان تسریع شده و امید است میزان تزریق واکسن به سه هزار دز در روز و هدف گزاری نهایی تا ۱۰ هزار دز در روز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنومند اضافه کرد: همچنین در کنار تزریق واکسن به گروه های هدف، واکسیناسیون صنوف، واحدهای تولیدی، ادرات خدمات رسان، معلمان، دانشجویان و کارگران در قالب دزهای اول و دوم در این شهرستان در جریان است.

وی گفت: در حال حاضر نیز ۲۰ هزار سرم برای استفاده در مراکز درمانی و بیمارستانی این شهرستان تامین شده و کمبود دارویی در این شهرستان وجود ندارد.

تنومند افزود: تخت های تزریق داروی رمدسیور در این شهرستان به حدود ۵۰ تخت همزمان در بیمارستان های این شهرستان افزایش یافته و ظرفیت تزریق نیز به بیش از ۴۰۰ مورد در روز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مراکز درمانی این شهرستان دارای سه دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه MRI بوده که این تعداد به زودی به چهار دستگاه سی تی اسکن و ۲ دستگاه MRI افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: تاکنون نیز سه دستگاه اکسیژن ساز و ۲۷ ونتیلاتور برای مراکز درمانی این شهرستان تامین و راه اندازی شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: هم اکنون وضعیت واکسیناسیون در این شهرستان مناسب بوده و پیش بینی می شود این روند در روزهای آینده تسریع شود.

سیدعلی موسوی افزود: با تامین واکسن مورد نیاز، روند تزریق واکسن به گروه های هدف در این شهرستان سرعت یافته و شاهد افزایش تزریق واکسن به بیشتر شهروندان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی و خدمات رسان به ویژه دانشکده علوم پزشکی، نیروی انتظامی و شهرداری نقش مهمی در سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون این شهرستان داشته اند.

وی افزود: با توجه به مراجعات گسترده به مراکز بهداشتی و درمانی، مرکز PCR  دوم در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز گفت: هم اکنون در این شهرستان میزان واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال از متوسط استانی و کشوری بالاتر است.

احمد مجتهدی افزود: در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال ۵۱.۶۷ درصد، در گروه سنی ۵۰ تا ۵۵ سال ۶۳.۶۵ درصد، در گروه سنی ۵۵ تا ۶۰ سال حدود ۷۱.۸ و در گروه سنی بالای ۶۰ سال، حدود ۷۷.۷ درصد از این افراد واکسن کرونا دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز واکسن مورد نیاز در قالب دزهای اول و دوم این شهرستان تامین شده و کمبودی از این نظر وجود ندارد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مراغه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراغه بهداشت و سلامت آذربایجان شرقی مراغه بهداشت و سلامت تزریق واکسن گروه سنی حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان