Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:22:21 GMT

شهروندان زنجانی روزانه ۷۵۰ تن زباله تولید می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۶۸۹۵

شهروندان زنجانی روزانه ۷۵۰ تن زباله تولید می‌کنند

حسین حمزه‌لوپاک، شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با تاکید بر لزوم مکانیزه شدن مدیریت پسماند شهری، هزینه جمع‌آوری زباله شهر زنجان تا پایان امسال را بر اساس برآوردها، ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اگر هر زنجانی روزانه به طور متوسط، فقط ۱۰۰ گرم تولید زباله خود را کاهش دهد، با کاهش روزانه حداقل  ۴۵ تن در حجم زباله‌های تولیدی، هزینه جمع‌آوری زباله امسال هم، ۱۰ میلیارد تومان کاهش پیدا می کند که رقم بزرگی است و می توان آن را در بخش های دیگر از جمله فضای سبز هزینه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بزرگترین آفت زباله ها را شیرابه‌های زباله های تَر عنوان کرد و افزود: مسئله مدیریت و کاهش زباله، فقط با فرهنگ سازی امکان پذیر است و در دنیا هم مرسوم است که ابتدا کاهش زباله با فرهنگ سازی را در برنامه دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان یادآورشد: نمونه موفقی در سطح کشور نداریم که بخواهد در زمینه کاهش زباله به عنوان الگو ارائه شود اما شکی نیست که با فرهنگ سازی می توان به این مهم نیز دست یافت.

 آیتم‌های ۱۰ گانه، چراغ راه شورا و اولویت کاری شهردار آینده است

 حمزه‌لوپاک، در ادامه به اولویت های کاری شورای ششم هم اشاره کرد و گفت: آیتم‌های ۱۰ گانه به عنوان چراغ راه شورا در چهار سال آینده خواهد بود و باید در اولویت کاری شهردار آینده نیز قرار گیرد.

وی اظهار داشت: عدالت محوری و توزیع عادلانه امکانات شهری به ویژه در مناطق محروم، توجه به محلات در توزیع بودجه، از جمله اولویت های پارلمان شهری زنجان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان، شفافیت را از دیگر اولویت های ۱۰ گانه و دغدغه های شورای ششم عنوان کرد و افزود: یک بخش  از آیتم شفافیت، ایجاد شهر الکترونیک و ارائه خدمات به شکل الکترونیک است که تلاش می کنیم در اسرع وقت و حداکثر تا آخر سال، یکی از مناطق شهر را به عنوان نمونه برای درخواست های صدور پروانه  و خلافی و دیگر خدمات به شکل الکترونیک تبدیل کنیم.

حمزه‌لوپاک، بخش دیگر شفافیت را مربوط به یکسان سازی سامانه های داخلی شهرداری عنوان کرد.

سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار، از دیگر مواردی بود که سخنگوی  شورای شهر زنجان بر آن تاکید کرد و گفت: تعریفی که ما از  سرمایه گذاری داریم سرمایه گذاری های خدمات محور و ایجاد درآمد پایدار با توجه به پتانسیل موجود شهرداری که تشکیل کمیته درآمدزایی و نیز کمیته سرمایه گذاری در برنامه کاری قرار گرفته است.

حمزه‌لوپاک، اهمیت تعالی سازمانی را از جمله مهم‌ترین دغدغه های شورای اسلامی شهر زنجان عنوان کرد و اظهار داشت: اصلاح فرآیندها با حذف فرآیندهای زائد از یک سو و ایجاد بهره وری از سوی دیگر  قطعا در این راستا کارگشا خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما بر این باور هستیم که پایداری اصلاحات انجام‌ شده با بهره‌وری امکان پذیر است.

سخنگوی شورای شهر زنجان با تاکید بر ضرورت احیای کمیته‌های فنی به عنوان یکی دیگر از اولویت های شورای ششم، گفت: کمیته‌های تخصصی در حوزه اتوماسیون شهری و فضای سبز، تشکیل شده  است.

حمزه‌لوپاک، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی زنجان را یکی از مطالبات به جد، خواسته‌ اعضای شورا از شهردار آینده عنوان کرد و اظهار داشت: برای نیل به این هدف،۶۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، جذب و در حساب شهرداری است.

 وی خاطرنشان کرد: خرید اتوبوس و مینی‌بوس مورد تاکید شورا است.

سخنگوی شورای شهر زنجان،  لزوم روان‌سازی ترافیک در شهر، با ایجاد پل‌ و اصلاح هندسی، کاهش و تغییر کاشت چمن به درختان مثمر  را از دیگر دغدغه های شورای ششم شهر زنجان عنوان کرد.

حمزه‌لوپاک، همچنین بر لزوم تسریع در ساخت و ساز پروژه های عمرانی در دست اجرا، در راستای توسعه عمرانی شهر، توسط شهردار آینده تاکید کرد.

برچسب‌ها شورای شهر مردم سالاری زنجان ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان شهرداری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر مردم سالاری زنجان شورای شهر مردم سالاری زنجان شهرداری زنجان شورای شهر زنجان شهردار آینده سرمایه گذاری شورای ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک شماری از پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی در آیین روز کارگر گفت: اگر پایداری تولید داشته‌ایم به همت کارگران است و هرچه به کارگران خدمت کنیم بازهم کم است.

وی با قدردانی از همه افرادی که در تحقق حداکثری تولید نفت تلاش کرده‌اند، افزود: گستره جغرافیایی شرکت نفت و گاز گچساران در چهار استان است که افزایش تولید با همت دولت سیزدهم و تلاش در مجموعه نفت کشور رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک بیشتر پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

کمالی با بیان اینکه امروز جشن تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت در روز را می‌گیریم، افزود: کارگران رزمندگان جبهه اقتصاد هستند، اما دنیا ما را تحریم کرده است و نمی‌خواهد روی پای خودمان بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰درصد نفت کشور در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: در همه کتاب‌های مدیریتی از نیروی انسانی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه یاد می‌شود. نقش نفتی‌ها در اقتصاد کشور بیش از هزار و ۴۰۰ همت در سال است که انتظار می‌رود مشکل‌های کارکنان صنعت نفت رفع شود.

علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه گفت: متخصص‌ترین و کارآمدترین نیروهای حوزه کار کشور در اینجا هستند. گچساران نه‌تنها بزرگ‌ترین سرمایه ملی، بلکه پنجمین ابرمخزن نفت جهان است. اینجا بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انسانی بی‌مانند را دارد و شهدای نفت گواه این مهم هستند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تأسیسات نفت و گاز گچساران بارها بمباران شد، اما تولید متوقف نشد. حیف است کشورهای منطقه به‌دلیل مسائل مالی، جوانان ما را جذب خود کنند. دولت باید تدبیری در این زمینه بیندیشد.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند