Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مشاور تحصیلی گفت: متقاضیان کنکور ۱۴۰۱ نمی‌توانند قرابت‌معنایی را مانند امتحانات مدرسه و به صورت تشریحی مطالعه کنند. تسلط بر قرابت معنایی با تست زدن، مطالعه درس‌نامه‌های کمک آموزشی و استفاده از نکات کلیدی ممکن می‌شود.

مائده کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مباحث قرابت معنایی و آرایه‌ها در زیرگروه ادبیات و علوم انسانی یکی از مهم‌ترین و چالش برانگیزترین قسمت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان این زیر گروه نمی‌دانند چه بخشی را بیشتر بخوانند.

وی افزود: با توجه به اینکه سوالات بخش قرابت معنایی کنکور از درس مشخصی طرح نمی‌شود و از طرفی این مبحث حدود ۹ سوال را در کنکور به خود اختصاص داده است، نمی‌توان گفت که کدام سوال از کدام درس و کدام پایه مطرح خواهد شد. متقاضیان کنکور ۱۴۰۱ نمی‌توانند قرابت‌معنایی را مانند امتحانات مدرسه و به صورت تشریحی مطالعه کنند. تسلط بر قرابت معنایی با تست زدن، مطالعه درس‌نامه‌های کمک آموزشی و استفاده از نکات کلیدی ممکن می‌شود.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: متقاضیانی که می‌خواهند درصد بالایی از قرابت معنایی بگیرند، سعی کنند از کتاب‌های آموزشی که مختص قرابت معنایی است، استفاده کنند و همچنین از مطالعه کتاب‌های جامع که تمام موارد ادبیات را در خود جای داده خودداری کنند؛ قرابت معنایی یک درس جامع است و بهتر است از یک کتاب که صرفاً برای این درس اختصاص دارد، استفاده کرد.

وی در همین رابطه افزود، لازم است متقاضیان کنکور ۱۴۰۱ برای تمرین قرابت معنایی و آرایه‌ها هر شب ۳۰ الی ۴۰ دقیقه را به تست زدن اختصاص دهند تا بتوانند درصد خوبی از این دو مبحث در کنکور ۱۴۰۱ به دست آورند؛ تقریباً نیمی از کنکور ادبیات شامل قرابت معنایی و آرایه‌ها است و به همین دلیل یکی یا دو بار تمرین در هفته سود چندانی ندارد.

این مشاور تحصیلی در رابطه با بحث آرایه ها گفت: مبحث آرایه‌ها نیز مانند قرابت معنایی است؛ متقاضیان کنکور ۱۴۰۱ باید آرایه ها را یاد بگیرند و با تست زدن زیاد این بر این مبحث مسلط شوند. متقاضی نمی‌تواند یک درس را بخواند و مطمئن باشد آرایه‌های همان درس در کنکور ۱۴۰۱ مطرح شود. خیلی از ابیات و محتویاتی را که احتمال دارد در کنکور مطرح شود ممکن است در کتاب‌های درسی اصلاً ندیده باشیم یا نسبت به چیزی که دیده ایم خیلی متفاوت باشد.

کمالی تصریح کرد: تسلط بر قرابت معنایی و آرایه‌ها با پشتکار بدست خواهد آمد؛ البته ممکن است که در ابتدا در تست زدن اصلاً خوب نباشید؛ اما طی دو الی سه هفته متوجه پیشرفت خود خواهید شد.

کد خبر 520322

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آرایه ها مشاور رایگان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تست زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز

مهران معلم  اشاره به وضعیت آلودگی هوا و مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا گفت: مهم‌ترین آلاینده‌های هوا ذرات با اندازه ۲.۵ میکرون هستند و وزارت بهداشت، سالانه میزان مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا بر اساس این ذرات در کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت کشور را محاسبه می‌کند و در اختیار مراکز ذی‌ربط قرار می‌دهد.

او  با بیان اینکه تاکنون آخرین آمار موجود از مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا مربوط به سال ۱۴۰۱ است و آمار ۱۴۰۲ هنوز در دست نیست، افزود: بر اساس آخرین آمار در سال ۱۴۰۱، در اهواز یک هزار و ۲۴۷ مورد مرگ منتسب به آلودگی هوا داشتیم، این در حالی است که در سال ۱۴۰۰، میزان مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز یک هزار و ۶۷ مورد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا ناشی از چهار بیماری ایسکمی قلبی، سرطان ریه، انسداد ریوی یا سکته مغزی هستند.

آقای معلم  با اشاره به میزان بالای خسارت اقتصادی بیماری‌ها و مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا افزود: میزان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ در اهواز ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • برکناری فرمانده اطلاعات نظامی ارتش رژیم‌صهیونیستی چه معنایی دارد؟
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت! + فیلم
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • (ویدئو) با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!/فیلم
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!