Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جبهه مقاومت پنجشیر علیه طالبان در واکنش به اعلام کابینه طالبان تاکید کرد که این کابینه غیرقانونی بوده و نماد بارز دشمنی با این گروه با مردم افغانستان است.

در بیانیه منسوب به جبهه مقاومت پنجشیر که توسط رسانه های افغانستان منتشر شده آمده است: ما از همه شهروندان افغانستان می‌خواهیم که برای رهایی از اشغال طالبان و دیگر همپیمانان تروریست آن به مقاومت و همبستگی ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه افزوده است: مردم آزاده و سلحشور ما چنانکه در گذشته در برابر تمامیت خواهی، افراطیت، زن ستیزی و حکومت تروریست ها مقاومت کردند، امروز نیز تا نجات کشور از دست طالبان به مقاومت ادامه می‌دهند و حکومت غیرقانونی و نامشروع طالبان را در کابل تهدیدی برای ثبات و امنیت افغانستان، منطقه و جهان می‌دانند.  

در اعلامیه این جبهه آمده است: جبهه مقاومت ملی باور دارد که ایجاد حکومت مردم سالار مشروع و قانونی صرفا از طریق اراده و رای مردم در یک انتخابات سراسری و مورد تایید جامعه جهانی می‌تواند به میان بیاید. تحمیل یک حکومت دست نشانده بر مردم افغانستان، خلاف کرامت انسانی و مغایر حقوق و قوانین بین المللی است.

این جبهه همچنین افزوده است: ما از سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری‌های منطقه‌ای شانگهای، سارک، سازمان همکاری اقتصادی یا ایکو، کشور‌های عضو پروسه قلب آسیا، سازمان همکاری‌های اسلامی و کشور‌های تاثیر گذار منطقه و جهان می‌خواهیم تا ایجاد شرایط مبتنی بر خواست همه مردم افغانستان از همکاری سیاسی و دیپلماتیک با طالبان خودداری ورزند و مردم افغانستان را در رهایی از تروریسم و اشغال همکاری کنند تا باشد که یک حکومت مبتنی بر آرای مردم در کشور شکل بگیرد.

در پایان این بیانیه آمده است: جبهه مقاومت ملی پس از مشورت با شخصیت‌های سیاسی و کادر‌های تخصصی به زودی ساختار حکومت انتقالی مردم سالار و پاسخگو را اعلام خواهد کرد.  

یادآوری می‌کنیم که گروه طالبان روز گذشته کابینه دولت خود را اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جبهه مقاومت پنجشیر طالبان تحولات افغانستان مردم افغانستان جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟