Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ابوالفضل عبادی مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هر نوع قرار داد سفید امضا با کارگران منتفی است و کارفرمایان حق منعقد کردن قرارداد‌های سفید امضا را ندارند.

عبادی تصریح کرد: بازرسان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به طور مرتب بر عملکرد کارفرمایان و نحوه قرار داد‌های آنان رسیدگی می‌کنند، اما متاسفانه این روال در برخی شرکت‌های تولید رواج دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین قراردادی در شورای حل اختلاف مورد قبول است که یک نسخه از آن در دست کارفرما، یک نسخه در دست کارگر و نسخه بعدی در دست نماینده کارگران و اداره کار باشد که در غیر این صورت مورد قبول نیست.

حق و حقوق کارگران با قرارداد‌های سفید امضا ضایع می‌شود

سعید مصطفی‌نژاد دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه، دستمزد و امنیت شغلی مهمترین دغدغه کارگران است، اظهار داشت: دولت جدید باید با به کارگیری مدیران و مسئولان مجرب در بدنه وزارت کار، پیگیر مشکلات کارگری باشند.

وی افزود: بیشتر کارگران در واحد‌های تولیدی کار می‌کنند که مشمول قانون سخت و زیان آور هستند، اما متاسفانه هیچ کدام از قوانین سخت و زیان‌آور شامل حالش نمی‌شود بنابراین امنیت شغلی باید در اولویت کارفرمایان قرار بگیرد.

وی در خصوص قرارداد‌های سفید امضا، گفت: متاسفانه چنین قرارداد‌های نگرانی‌های از سوی کارگران را در پی داشته است و باید چنین قرارداد‌هایی حذف شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین گرفتن چک و سفته از سوی کارفرمایان باعث شده است که کارگران بعد از بیکاری نتوانند حق و حقوق خود را دریافت کنند و این کار نیز غیرقانونی است.

انتهای پیام/گ

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارگران قانون کار آذربایچان غربی قراردادی ارومیه سفید امضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس

روز نخست ماه می (۱۱ اردیبهشت) به پاسداشت تلاش‌های بی‌وقفه کارگران در سراسر دنیا «روز کارگر» نامگذاری شده است.

به همین مناسبت، علی ملیحی، روزنامه‌نگار با انتشار تصویری روز کارگر را گرامی داشته است.

او در توضیح این تصویر نوشت: "روز کارگر مبارک. کارگر کارخانه ارج هنگام صرف ناهار، سال ۱۳۵۶، عکس از عباس عطار"

منبع: برترین‌ها

tags # تقویم ، حقوق کارگران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران نمونه خرمشهر
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • کارگران نمونه و کارفرمایان سلامت محور سیستان و بلوچستان تجلیل شدند
  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • استاندار لرستان روز کارگر به دیدار کارگران معدن رفت + فیلم
  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند