Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هر سال همزمان با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس به همراه مادرم به بازار صاحب‌خانه در همدان می‌رفتیم، راهروی باریکی که پر از دانش‌آموزان و مغازه‌های لوازم التحریر و کتاب فروشی بود.

دفتر، خودکار، مدادرنگی، کتاب‌های درسی و ... را با ذوقی خاص خرید و شیرین‌ترین خاطرات برایم رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن روز تصور نمی‌کردم که روزی خواهد رسید که دیگر دانش‌آموزان این خرید شیرین را تجربه نخواهند کرد.

دو سالی است که کرونا بازار صنف لوازم‌التحریر را با رکود مواجه کرده است. هم‌اکنون در اواسط شهریور سال ۱۴۰۰ هستیم جهت بررسی اوضاع این بازار قدیمی لوازم‌التحریر سری به آن زدم که خلوت و عاری از دانش‌آموز بود، مغازه‌داران همگی با حالتی ناراحت منتظر مشتری بودند، دیگر هیاهوی آن زمان و صدای دانش‌آموزان از این مکان به گوش نمی‌رسید.

از یکی از مغازه داران در خصوص بازار این روز‌ها سئوال کردم. او از رکود بازار، نبود مشتری، زیادی مالیات شاکی و خواستار رسیدگی به وضع موجود بود.

علاوه بر فروش لوازم التحریر، هر ساله کتب درسی هم توسط این مغازه‌دار‌ها توزیع می‌شد، ولی دو سالی است که این امر توسط آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

در این باره یکی از کتاب‌فروش‌ها با انتقاد از این موضوع گفت: وزات آموزش و پرورش بدون توجه به صنف ما این تصمیم را گرفت، در صورتی که حداقل در این ایام کرونایی که خانواده‌ها استقبال کمی از خرید لوازم‌التحریر می‌کنند، حداقل می‌توانستیم با فروش کتب درسی بازار این روز‌های خود را گرم کنیم.

در ادامه عباس ستاره رئیس اتحادیه صنف لوازم‌التحریر همدان  اظهار داشت: هرساله این موقع از سال صنف لوازم‌التحریر بیشترین فروش سال خود را تجربه می‌کرد، ولی دو سال است که بازار این صنف به دلیل کرونا و تعطیلی مدارس راکد است.

وی افزود: از طرفی دانش‌آموزانی هم که هر سال با ذوق به همراه خانواده برای خرید کتاب مراجعه می‌کردند، از این امر محروم شده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف لوازم‌التحریر همدان همچنین با اشاره به افزایش قیمت لوازم‌التحریر نسبت به سال گذشته گفت: به دلیل تعطیلی مدارس بسیاری از لوازم‌التحریر‌های دانش‌آموزان از سال قبل بدون استفاده مانده است به همین علت دیگر برای خرید اقدام نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: با وجود رکود بازار شاهد افزایش مالیات هم هستیم، مسئولین گویا با این کار می‌خواهند صنف لوازم‌التحریر را نابود کنند.

ستاره با بیان اینکه آموزش و پرورش با گرفتن حق توزیع کتب درسی از کتاب فروش‌ها بزرگ‌ترین ظلم را در حق آنان کرد، افزود: آموزش و پرورش با این کار ۲۰ هزار کتاب فروش در سطح کشور را نادیده گرفته است.

وی تصریح کرد: فروش کتابی که حق مسلم کتاب‌ فروش‌ها بوده را به راحتی از آنها گرفتند و هیچ دلیل قانع کننده‌ای هم ندارند، حتی جلسه مجازی‌ای هم با سازمان پژوهش داشتیم و تمامی شرایط آن‌ها را گرچه به حق نبود پذیرفتیم، ولی باز هم اتفاقی نیفتاد.

رییس اتحادیه صنف لوازم‌التحریر همدان مطرح کرد: اگر فروش کتاب را مجدد به ما واگذار کنند، ۷۰ درصد مشکلات حل می‌شود و با کمال میل مالیات هم پرداخت می‌کنیم، ولی با این روند دیگر اثری از صنف ما باقی نمی‌ماند.

وی از وزیر آموزش و پرورش جدید درخواست رسیدگی به بحث فروش کتب درسی را کرد و گفت: دولت می‌تواند با پرداخت وام‌های کم سود کتاب فروشان را حمایت کند.

 با توجه به اظهارات اعضای صنف لوازم التحریر در استان همدان، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند در این رکود بازاری که به دلیل کرونا ایجاد شده است، حداقل با در اختیار گذاشتن مجدد فروش کتب درسی توسط این صنف کمک شایانی به آنان کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لوازم التحریر بیماری کرونا صنف لوازم التحریر آموزش و پرورش فروش کتب درسی دانش آموزان کتاب فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در گرگان آیین متمرکز نواخته شدن زنگ سپاس در دبستان دخترانه هاجر با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و تعدادی دیگر از مسئولان این سازمان برگزار شد.

در این مراسم با اهدای گل از معلمان قدردانی شد.

به گفته سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در هفته تجلیل از مقام معلم در تمامی مدارس از این بزرگواران قدردانی خواهد شد و دهیاران و شهرداران نیز در این راستا برنامه هایی خواهند داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟