Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسئولان و کارشناسان معتقدند همزمان با افزایش سهمیه واکسن کرونا در خراسان رضوی و شتاب در تزریق عمومی آن، باید شخصیت‌های فرهنگی، مذهبی، سیاسی، هنری و ورزشی با یاری رسانه‌ها به منظور تشویق مردم به نظم در واکسیناسیون به‌هنگام، وارد عمل شوند.

به گفته کارشناسان دست‌اندر کار ایمن‌سازی عمومی علیه ویروس کرونا با تزریق واکسن، برخی مراکز واکسیناسیون به علت مراجعه مردم بدون هماهنگی قبلی برای نوبت گیری تزریق واکسن و نیز  بی‌توجهی نسبت به فراخوان های صورت گرفته برای تزریق نوبت های نخست و دوم، با ازدحام خطرآفرین جمعیت روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدجعفر صادقی مدیر دفتر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: لازم است رسانه‌ها با همکاری شخصیت های شناخته شده و تاثیرگذار بر افکار عمومی،  نسبت به فرهنگ‌سازی عمومی برای عملیات منظم واکسیناسیون به‌موقع وارد صحنه شوند. 

او افزود: این افراد مورد وثوق افکار عمومی باید خود به عنوان الگوی عملی، به طور منظم و به‌هنگام اقدام به تزریق واکسن کرونا نموده و آن را از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم برسانند. 

تخصیص به‌هنگام سهمیه واکسن

مدیر دفتر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تخصیص به‌هنگام سهیمه و تزریق عمومی واکسن بر اساس برنامه‌ریزی و با شتاب نسبی در حال انجام است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد اما لازم است تا در زمان مناسب طیف های مشخص شده جمعیتی استان با برنامه های از قبل اعلام شده، واکسینه شوند و این روند دچار اختلال نشود تا بتوانیم در زمان معین همه جمعیت واجد شرایط استان را علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه کنیم.

صادقی بیان کرد: تاکنون در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۷ شهرستان یک میلیون ۶۱۲ هزار و ۷۸۹ دُز واکسن به واجدان شرایط تزریق شده که از این میزان یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۷۹۲ دُز در قالب واکسن نوبت اول و بقیه نوبت دوم بوده است و با توجه به افزایش تخصیص سهمیه واکسن استان روند واکسیناسیون در روزهای آینده شتاب بیشتری خواهد یافت.

بیشتر بخوانید

اختصاص ۲۵۰ هزار دز واکسن جدید به دانشگاه علوم پزشکی مشهد

زهرا نهبندانی عضو کمیته بهداشت ستاد اجرایی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به اختصاص ۲۵۰ هزار دُز واکسن جدید به این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با اختصاص این تعداد واکسن، روند واکسیناسیون بیش از پیش شتاب می گیرد.

او افزود: همه دُزهای واکسن در میان پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون توزیع شده و پیرو پیگیریهای صورت گرفته سهمیه محموله جدید تحویلی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲.۵ برابر حجم محموله‌های پیشین است.

مراجعه به‌هنگام

عضو کمیته بهداشت ستاد اجرایی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از همه گروه‌های هدف مردمی که بر اساس اعلامیه مشمول دریافت واکسن نوبت های نخست و دوم شناخته می‌شوند درخواست داریم تا به موقع برای دریافت واکسن طبق نوبت‌دهی صورت گرفته به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا شاهد ازدحام جمعیت در این مراکز نباشیم.

نهبندانی بیان کرد: در محموله دریافتی جدید سهمیه‌ای هم برای مناطق حاشیه شهر مشهد لحاظ شده و عملیات واکسیناسیون ساکنان این محدوده توسط اعضای بسیج جامعه پزشکی در حال انجام است.

او تصریح کرد: ۳۰ پایگاه تجمیعی در چهارچوب مراکز واکسیناسیون، با مشارکت ارگانهای مختلف به منظور گسترش خدمات و دسترسی آسان شهروندان به پایگاه‌های تزریق واکسن کرونا در سطح کلانشهر مشهد فعال شده‌اند. 

عضو کمیته بهداشت ستاد اجرایی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: هم‌اینک توان اجرایی واکسیناسیون در مشهد از روزانه ۳۵ هزار دُز فراتر رفته که موجب افزایش خدمات‌رسانی به گروههای هدف شده است.

نهبندانی اظهار کرد: روزانه هفت هزار و ۷۰۰ تماس مردمی با سامانه تلفنی ۱۹۱ پاسخگویی به سؤالات کرونایی این دانشگاه برقرار می‌شود که بیشترین موارد مطرح شده مردم در خصوص واکسیناسیون است.

او افزود: با وارد شدن محموله جدید واکسن، بزودی دُز دوم واکسن کسانی که دریافت نکرده‌اند هم تزریق می شود و درخواست ما از مردم این است که تنها به یک مرکز خاص مراجعه نکنند زیرا بیشتر مراجعان افراد سالمند هستند و حضور آنان در نواحی پرازحام برایشان خطرناک است لذا موکدا از مردم می‌خواهیم که طبق نوبت‌دهی مراجعه کنند.

تست کرونا !

عضو کمیته بهداشت ستاد اجرایی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نکته دیگری که در تماس‌های مردم عنوان شده بحث تست برای افراد مشکوک و بهبودیافته بوده که البته برای افراد بهبودیافته الزامی نیست چون تایید پزشک کافی است.

نهبندانی بیان کرد: شهروندانی که ظرف ۲ هفته اخیر با فرد مبتلا به کرونا ارتباط چهره‌به‌چهره داشته‌اند، نباید واکسن بزنند. همچنین افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ نباید تا ۶ هفته پس از بهبودی کامل به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

او تصریح کرد: نکته بسیار مهم در هر دو صورت ذکر شده این است که برای انجام واکسیناسیون نیازی به آزمایش تشخیصی طبی یا تست کرونا نیست لذا شهروندان از مراجعه به مراکز منتخب کرونا با این بهانه، اکیدا پرهیز کنند.

عضو کمیته بهداشت ستاد اجرایی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: توصیه مکرر ما به مردم این است که در صورت مشاهده هرنوع علائم مشکوک به کرونا قبل از هر اقدامی با سامانه تلفنی ۱۹۱ تماس بگیرند و راهنمایی لازم را از کارشناسان مستقر در پشت خطوط این سامانه تلفنی دریافت کنند که اگر نیاز به پیگیری بیشتر باشد به مراکز منتخب کرونا ارجاع می‌شوند و نیازی به مراجعه مستقیم به بیمارستان وجود ندارد.

واکسیناسیون موثر بر سلامت ساکنان مناطق حاشیه شهر

محسن ذاکریان  مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز گفت: واکسیناسیون ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد نقش قابل توجهی در حفظ سلامت ساکنان این مناطق داشته است و اعضای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی که در مسیر خروج از بحران کرونا با تمام توان پای کار آمده‌اند، به حضور خود تا پایان این بحران ادامه خواهند داد.

او افزود: در شرایطی که ویروس کرونا بلای جان مردم شده است، بسیج جامعه پزشکی قدم به صحنه گذاشته تا در خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی مشارکت کند و آنچه که در توان دارد در مسیر سلامت مردم به‌کار بگیرد.

 مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی در راستای رفع مشکلات اقشار مختلف جامعه در حوزه سلامت به ویژه اقشار محروم تشکیل شده است. 

ذاکریان بیان کرد: گسترش و اشاعه تفکر دینی، ایثار، شهادت و فرهنگ مقدس و معنوی بسیج در جامعه پزشکی، تلاش در راه گسترش و ارتقای ‏اخلاق پزشکی و ارائه الگوهای علمی و عملی در جامعه پزشکی از جمله مهمترین اهداف این سازمان است و این مجموعه در کنار تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی از جمله مشهد اقدامات موثر و قابل توجهی را در دوره‌های مختلف از جمله ایام بحران کرونا داشته است.

او تصریح کرد: فعالیت بسیج جامعه پزشکی با توجه به نیاز کشور و استان ظرف ۲ سال اخیر بر روی مبارزه و مقابله با ویروس کرونا متمرکز شده است.

 مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این بازه زمانی واکسیناسیون ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد، به عنوان مهمترین اقدام اعضای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی بوده که نقش قابل توجهی در حفظ سلامت ساکنان این مناطق داشته است و تا این لحظه نزدیک به ۳۵ هزار نفر واکسینه شده اند و این کار تا واکسینه کردن آخرین نفر در گروه هدف ادامه می‌یابد.

ذاکریان اظهار کرد: مبارزه با اپیدمی‌ یک اقدام جمعی است لذا کار یک فرد، یک گروه و یا یک صنف خاص نیست، پس باید همگان در این مسیر همکاری هم‌افزایانه داشته باشند. 

او افزود: اعضای این نهاد در مسیر خروج از بحران کرونا با تمام توان پای کار آمده‌اند و به حضور خود تا پایان این بحران ادامه خواهند داد.

مرکز واکسیناسیون پاک

محمد احمدیان مدیر دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از آغاز واکسیناسیون مادران باردار در برابر ویروس کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد.

او افزود: مراکز بهداشتی با عنوان "پاک" بر اساس میزان واکسن موجود، مادران باردار را با اولویت های مربوطه فراخوانی می کنند و در شرایط کنونی مادران باردار بالای ۳۵ سال یا دارای بیماری زمینه ای در اولویت تزریق واکسن هستند.

مدیر دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در هر شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراکز واکسیناسیون پاک که خطری برای مادر باردار نداشته باشند، به این امر اختصاص یافته اند.

احمدیان بیان کرد: ۱۵ مرکز واکسیناسیون پاک در مشهد برای تزریق واکسن به مادران باردار پیش‌بینی شده است.

او واکسن مجاز مورد استفاده برای مادران باردار را از نوع "سینوفارم" اعلام و تصریح کرد: تزریق واکسن به مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری به بعد بلامانع است و برای زنان بارداری که زایمان کرده اند، واکسناسیون تا ۴۲ روز پس از زایمان توصیه می شود.

مدیر دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: سالانه انجام  ۸۵ تا ۹۰ هزار زایمان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی گزارش می شود.

"نشان" مراکز تجمیعی واکسیناسیون

مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۲ پایگاه و مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

او افزود: این پایگاه ها در مشهد، فریمان، سرخس، قوچان، چناران، کلات، طرقبه، خواف، کاشمر، گلبهار، بردسکن، تایباد و کاشمر راه اندازی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: متولدین سالهای ۱۳۵۵ و پیش از آن مشمول دریافت واکسن کرونا هستند. واکسیناسیون گروههای سنی بر اساس سند ملی انجام می‌شود و تاکنون ۳۹ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش آن قرار گرفته‌اند.

قلیان همچنین به تجهیز مراکز واکسیناسیون کرونا به نقشه و مسیریاب با نام "نشان" اشاره و بیان کرد: کاربران نقشه و مسیریاب "نشان" می‌توانند به نشانی دقیق مرکز واکسیناسیون کرونا دسترسی داشته باشند و در زمان فراخوان با توجه به منطقه مسکونی خود به نزدیکترین محل واکسیناسیون مراجعه کنند. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی مراکز واکسیناسیون مناطق حاشیه شهر مادران باردار تزریق واکسن واکسن کرونا مراجعه کنند مدیر دفتر رسانه ها شهر مشهد زیر پوشش بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تسریع در اجرای قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مدنظر رهبر معظم انقلاب را نیازمند همراهی جدی دستگاه‌های اجرایی دانست.

سیدوحید حسینی امروز، ۱۲ اردیبهشت در چهل و یکمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: تسریع در اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیازمند همکاری و همراهی جدی دستگاه‌های اجرایی استان فارس است.

وی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه آموزش و فرهنگ‌سازی مباحث جوانی جمعیت در میان کارکنان سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌ها استان آمادگی کامل دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری به عنوان یکی از اقدامات ملی به شمار می‌رود که پشتوانه‌ای برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حسینی با اشاره به نزدیک شدن هفته ملی جمعیت از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، با مهم برشمردن این مناسبت، بر استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌ها و خبرگزاری‌های استان برای ترویج فرهنگ قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد.

وی، قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری را یکی از راهکارهای اثرگذار و ارزشمند در پیشبرد اهداف پیش بینی شده در این زمینه عنوان کرد و هفته جمعیت را فرصتی مناسب برای آگاهی بیشتر مردم جامعه از اهمیت تلاش برای قرار گرفتن در مسیر جوان بودن جمعیت دانست.

عباس رضائیان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به دستورالعمل‌های هفته ملی جمعیت ۱۴۰۳، از آمادگی دانشگاه برای اجرای اقدامات هدفمند در سطح جامعه با همکاری و همراهی معاونت‌های دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود