Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اشتغال وزارت کار گفت:«سامانه ملی اشتغال» نقش قرارگاه را برای هدایت و نظارت در نظر دارد و برای تعامل و نقش آفرینی دستگاه ها است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال  با اشاره به اینکه همه نهادها، الگوی مشخص و تجربه شده خود را دارند که بخش زیادی از آنها موفق بوده، افزود: ما به الگوی تجربه شده نهادها ورود نخواهیم کرد، اما یک چارچوب هدایت و نظارت را در قرارگاه خواهیم داشت که بر اساس گروه هدف، رسته فعالیت اقتصادی وجغرافیایی تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال ضمن تاکید بر ضرورت تسریع کارها و پرهیز از هرگونه موازی کاری پیشنهاد داد و گفت:  یک نهاد به عنوان محور در نظر گرفته شود و سایرین به عنوان نهاد پشتیبان، هماهنگ با آن باشند تا بتوان تعداد اشتغال ایجاد شده را احصا کرد.

وی گفت: در قالب «سامانه ملی اشتغال»، فعالیت های هر دستگاه در این حوزه ارزیابی و سنجش و نتایج آن به نهادهای اجرایی اعلام می شود.

منصوری در خصوص تسهیل فضای کسب و کار گفت: در این خصوص با زیر ساخت نرم افزاری که فراهم شده است، می توانیم شبکه خوبی را ایجاد کنیم. «اورژانس کسب و کار» و «نظام فراگیر مقررات زدایی» را داریم و  اگر بتوانیم این دو را به سامانه ملی اشتغال متصل کنیم و یک داشبورد مشترک داشته باشیم، بهتر می توان کار را هدایت کرد.

در این نشست نمایندگان دستگاه و وزارتخانه های مختلف از جمله امور اقتصادی و دارایی، میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان بهزیستی کشور، سازمان فناوری اطلاعات، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن، بنیاد برکت، بسیج سازندگی و اندیشکده پویا دانشکده امام حسین (ع) به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.

همچنین مقرر شد این نشست ها هر دو هفته یکبار تشکیل و مصوبات پیگیری شود. نخستین نشست کارگروه اشتغال قرارگاه رفاه مردم با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس کارگروه، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و نمایندگان دستگاه های اجرایی، نهادهای انقلابی و غیر دولتی برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سامانه ملی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش مهم آموزش در حفظ و توسعه صنایع دستی، گفت: آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری سازی در این حوزه است. - اخبار استانها -

مریم جلالی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: صنایع دستی علاوه بر آن که می‌تواند منتقل کننده فرهنگ یک منطقه باشد، نقش مهمی نیز در اشتغال‌زایی و تولید ثروت دارد.

وی ادامه داد: لازمه اشتغال‌زایی و تولید ثروت در این حوزه آموزش در جهت بازاریابی و تجاری‌سازی است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به آن دست یافت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای صنایع دستی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ و صنایع دستی مناطق خود، تصریح کرد: احیای این صنایع با هدف ایجاد ثروت و معرفی هر چه بیشتر آن از جمله وظایف ما است.

جلالی دهکری ایجاد خانه‌های صنایع دستی را راهکاری در جهت تحقق این موضوع عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی بتوانیم خانه‌های صنایع دستی را ایجاد و توسعه دهیم و آنها را محلی به منظور آموزش، نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جوان با پیوند نسلی می‌تواند دانشی که سینه به سینه در دل اجداد و بزرگان ما وجود دارد را به عرصه دانش، محل تحصیل و آموزش و پرورش منتقل کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت