Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی از چاپ و انتشار کتاب «آیین کانون» که مجموعه‌ای از شیوه نامه و دستورالعمل‌های کانون‌های فرهنگی-تربیتی است، خبر داد. خبرگزاری میزان-به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی؛ اظهار کرد: امروزه وجود کانون‌های فرهنگی تربیتی برای کودکان و نوجوانان یکی از نیاز‌های اصلی و انکارناپذیر در راستای شکوفا شدن استعداد‌های مختلف این قشر از جامعه و تقویت بنیان دینی و عقیدتی و همچنین مکملی برای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: از آنجایی که غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به عنوان یک نیاز واقعی مطرح است؛ لذا لازم است به کانون‌های فرهنگی-تربیتی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری، توجه بیشتری شود.

رمضانی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تنها محلی که همه ۶ساحت تربیتی در آن اجرایی می‌شود، کانون‌های فرهنگی-تربیتی هستند. این اماکن مهم‌ترین بسته برای انجام فعالیت‌های فوق برنامه ویژه «مهارت آموزی»، «تقویت روحیه خودباوری» و «نشاط» برای دانش آموزان، هستند.

مدیرکل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی ادامه داد: برنامه‌های تکمیلی متنوع و جذاب در کانون‌های فرهنگی-تربیتی در واقع زمینه تداوم اهداف نظام تعلیم و تربیت را همراه با رغبت و انگیزه در بین دانش آموزان به وجود می‌آورند و سبب رشد و شکوفایی استعداد‌های آن‌ها در زمینه‌های مختلف می‌شوند.

رمضانی با اشاره به تجهیز کانون‌های پرورشی و تربیتی گفت: وظیفه داریم با جدیت تمام در بحث توسعه و تجهیز کانون‌های فرهنگی-تربیتی به عنوان یکی از محیط‌های یادگیری مورد تأکید سند تحول بنیادی آموزش و پرورش، بکوشیم و این، نگاه ویژه مسئولان را در این زمینه می‌طلبد.

وی گفت: به همین دلیل ما کتاب «شیوه نامه و دستورالعمل‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور» را با نام «آیین کانون» تدوین کردیم و در اختیار عموم قرار دادیم. علاقه‌مندان می‌توانند آن را از کتاب فروشی‌های معتبر و یا مؤسسه منادی تربیت تهیه کنند.

شایان ذکر است؛ این کتابه به موارد مختلفی مانند: سخن معاون پرورشی و فرهنگی، سخن مدیر کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی، تاریخچه شکل گیری کانون‌های فرهنگی تربیتی، کانون‌های فرهنگی تربیتی در منظر سند تحول بنیادین، دستورالعمل‌ها و آیین نامه ها، محتوای آموزشی انجمن‌ها و اطلاعات و آمار می‌پردازد.     بیشتر بخوانید: تا آبان‌ماه امکان آموزش حضوری میسر نیست     انتهای پیام/ برچسب ها: مدارس اردوها فضای پرورشی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدارس اردوها فضای پرورشی کانون های فرهنگی تربیتی دستورالعمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز چهارشنبه در دیدار با فرماندهان لشکر ۸۴ ارتش استان لرستان ضمن تأکید بر نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور، اظهار داشت: در زمان وقوع بحران‌ها ما همواره شاهد بودیم که مجموعه ارتش اولین گروهی بودند که در صحنهٔ کمک به حوادث دیدگان حاضر می‌شوند.

وی تصریح کرد: آمادگی کمک و همکاری در موارد بحران و حوادث یکی از مأموریت‌های مهم ارتش در کنار اصل اساسی مأموریت ارتش یعنی آمادگی نظامی در حراست از کشور بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

استاندار لرستان همچنین بعد تربیتی را یکی دیگر از انتظارات و خواسته‌ها از ارتش برشمرد و گفت: تربیت سربازان و نگاه فرزندی به آنها باید سرلوحهٔ برنامه‌های تربیتی ارتش و نظامیان باشد.

شفقت، ادامه داد: در برخورد با سربازان وظیفه باید به‌گونه‌ای عمل شود که مانند بچه خودمان به آنها نگاه ویژه داشته و علاوه بر مهارت‌های نظامی، مهارت‌آموزی و نگاه تربیتی نیز به‌صورت ویژه اعمال شود.

وی تصریح کرد: تربیت سربازان باید در راستایی انجام شود که آنها بعد از اتمام دوران سربازی به‌عنوان یک بسیجی و حزب الهی جمهوری اسلامی وارد جامعه شوند.

استاندار لرستان در خصوص وضعیت اجرای برنامه‌های حوزهٔ مسکن ارتش لرستان، اظهار کرد: در این راستا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دستگاه‌های ذی‌ربط جلسه‌ای را به‌منظور هماهنگی پروژه‌های حوزه مسکن ارتش و اراضی تحت مالکیت آن برگزار خواهند کرد.

شفقت در این جلسه همچنین از ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای مسلح به‌خاطر قدرت بزرگی که در پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی در حمله به دفتر کنسولگری ایران در سوریه دادند تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6093898

دیگر خبرها

  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد