Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@14:48:03 GMT

توقیف ساعتی خودروی رانندگان حادثه ساز

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۸۳۴۳

جهانشاه بهرام آبادی از اجرای طرح عملیاتی برخورد با تخلفات حادثه ساز به منظور افزایش احساس امنیت ترافیکی در سطح معابر شهر تهران با اجرای این طرح خبر داد. خبرگزاری میزان- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، جهانشاه بهرام آبادی معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برخی از رانندگان با ارتکاب انواع تخلفات رانندگی پرخطر، موجب اختلال در نظم عبور و مرور، بروز سوانح و حوادث شدید و خدشه بر امنیت ترافیکی جامعه می‌گردند که بر این اساس، تیم‌های گشتی و استقراری پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به برخورد با تخلفات حادثه ساز در سطح معابر بزرگراهی اقدام می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کنترل و برخورد با تخلفات حادثه ساز درمعابرشهر تهران بصورت روزانه و شبانه صورت می‌گیرد و نظم بخشیدن به وضعیت شد وآمد، ارتقاء امنیت اخلاقی و پیشگیری از وقوع تصادفات، برخورد با تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز و تردد در لاین سرعت، کنترل سلامت رانندگان انواع وسایل نقلیه سنگین و سبک از اهداف اجرای این طرح می‌باشد.
معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص برخورد با انواع تخلفات در این طرح گفت: برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف خصوصا موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ cc، کنترل و برخورد قاطع با کلیه تخلفات رانندگی و مخل نظم ترافیکی وسایل نقلیه در دستور ویژه پلیس راهور تهران بزرگ قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: برخورد با تخلفات شاخص و حادثه ساز مانند: هر گونه حرکات نمایشی مانند دورزدن درجا ویا حرکت موتور سیکلت برروی یک چرخ، تجاوز از سرعت مجاز (بیش از ۵۰ کیلو متر درساعت)، سبقت غیر مجاز در راه‌های دو طرفه، عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی، حرکت به طور مارپیچ، حرکت با دنده عقب در آزاد راه‌ها و بزرگراه‌ها، تجاوز از سرعت مجاز (بیش از ۳۰ تا ۵۰ کیلو متر در ساعت)، عبور از محل ممنوع (ورود ممنوع)، تجاوز به چپ از محور راه، عبوروسایل نقلیه از پیاده رو، عدم رعایت حق تقدم عبور، دور زدن در محل ممنوع از جمله موارد برخورد در این طرح می‌باشد.   بیشتر بخوانید: نقص فنی خودرو‌ها عامل افزایش تصادفات
بهرام آبادی افزود: استفاده از تلفن همراه یاوسایل ارتباطی مشابه درحین رانندگی درسرعت بالای ۶۰ کیلو متر، نقص فنی موثریانقص در سامانه (سیستم) روشنایی در شب، عدم رعایت مقررات حمل نقل جاده‌ای مواد خطرناک، عدم رعایت مقررات حمل بار، کنترل رانندگان پر خطر دارای خلافی بالای یک میلیون تومان و بالای ۳۰ نمره منفی، برخورد با خودرو‌های دارای نقص فنی از جمله موارد دیگر برخورد با تخلفات در این طرح می‌باشند.
وی گفت: علاوه بر اعمال قانون توقیف کوتاه مدت وسایل نقلیه متخلف با الصاق بنر با موضوع ارتکاب تخلفات حادثه ساز راننده متخلف در محل تخلف صورت می‌گیرد.
بهرام آبادی افزود: مستندات قانونی اجرای این طرح، جدول موضوعی ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب اسفند ۸۹، آئین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب سال ۱۳۸۴ و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب اسفند ۸۹ می‌باشد.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس راهور تخلف رانندگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور تخلف رانندگی پلیس راهور تهران بزرگ برخورد با تخلفات تخلفات حادثه ساز تخلفات رانندگی بهرام آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود