Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:19:35 GMT

وزیر خارجه چین به کره جنوبی می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۸۹۴۱

وزیر خارجه چین به کره جنوبی می‌رود

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد، وزیر خارجه چین قرار است در روزهای آتی در بحبوحه توقف مذاکرات اتمی با کره شمالی، به سئول برود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد، وانگ یی، وزیر خارجه چین قرار است ۱۴ سپتامبر سال جاری میلادی و برای یک اقامت دو روزه وارد سئول شود و با چونگ ایویی یونگ، وزیر خارجه کره جنوبی دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو وزیر همچنین به تبادل باورها و عقاید درباره اوضاع در شبه جزیره کره و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی می‌پردازند. همچنین دو طرف نشست‌هایی جداگانه برای یافتن راه‌هایی به منظور ترغیب تبادل‌های فرهنگی پیش از سی‌امین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور در سال آتی میلادی برگزار می‌کنند.

سفر وزیر خارجه چین در بحبوحه مذاکرات متوقف شده خلع سلاح اتمی کره شمالی و برنامه‌های اتمی این کشور صورت می‌گیرد.

فعال‌سازی مجدد خط تماس بین دو کره در ژوئیه سال جاری میلادی باعث امیدهایی برای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح اتمی شده بود. اما پیونگ یانگ  در پی آغاز رزمایش‌های سالانه بین کره جنوبی و آمریکا در ماه گذشته میلادی دیگر به خط تماس پاسخی نداد.

خبرگزاری یونهاپ گزارش کرد، یکی روز پیش از ورود وزیر خارجه چین به کره جنوبی، مذاکره کنندگان ارشد اتمی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن به احتمال زیاد در توکیو نشست دارند.

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه کره جنوب نیز اعلام کرد که هنوز این نشست در توکیو نهایی نشده است.

سونگ کیم، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی ماه گذشته میلادی در سئول گفته بود که واشنگتن تمایلی خصمامه در قبال پیونگ یانگ ندارد و وی آماده از سرگیری گفتگوها در هر جا و هر زمانی است.

کره جنوبی و چین نیز احتمالا درباره سفر شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به سئول که اواخر سال گذشته میلادی باید صورت می‌گرفت اما به دلیل پاندمی کرونا به تعویق افتاد، گفتگو می‌کنند.

چین به عنوان متحد اصلی کره شمالی نقش کلیدی در تلاش‌ها برای اعمال فشار بر این کشور به منظور متوقف کردن برنامه‌های اتمی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی چین خارجه کره جنوبی وزارت خارجه کره وزیر خارجه چین کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت