Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، این کشور در نشست امروز گروه ۷ درباره افغانستان شرکت نمی‌کند و کسی هم از مسکو برای شرکت در مراسم رسمی اعلام ترکیب دولت جدید افغانستان به کابل اعزام نخواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور در نشست کشورهای عضو گروه7 در سطح وزرای امور خارجه به منظور بررسی روند اوضاع کنونی در افغانستان که قرار است چهارشنبه (8 سپتامبر/17 شهریور) برگزار شود و روسیه و چین هم به آن دعوت شده‌اند، شرکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، وزیر امور خارجه ژاپن اعلام کرد ه بود که وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه7 به منظور بررسی امکان کار با جنبش طالبان، به دلیل سطح بالای تأثیر آن در روند اوضاع افغانستان برای روز چهارشنبه تعیین شده است. به گفته وی، وزرای امور خارجه روسیه و چین نیز به این نشست دعوت می‌شوند.

در خبر دیگری نیز گزارش شده، "ضمیر کابلوف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه نیز به نوبه خود اعلام کرد که مقامات مسکو دعوتنامه برای شرکت در مراسم رسمی اعلام ترکیب دولت جدید افغانستان که پیشتر از سوی نمایندگان جنبش طالبان اعلام شده را دریافت کرده‌اند.

این مقام وزارت خارجه یادآور شد که از مسکو کسی برای شرکت در این مراسم به کابل اعزام نخواهد شد و سفیر روسیه که در آنجا حضور دارد، می‌تواند نماینده این کشور در این مراسم باشد. کابلوف در عین حال یادآور شد هنوز هیچ اطلاعاتی در این باره که این مراسم چه زمانی برگزار خواهد شد، منتشر نشده است.

این در حالی است که ترکیب دولت جدید افغانستان عصر روز سه‌شنبه از سوی نماینده طالبان اعلام شد.

"دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه شب گذشته در تفسیر این خبر، اعلام کرد که مقامات مسکو با دقت نخستین اقدامات و بطور کلی تصمیمات آتی دولت جدید افغانستان که ترکیب آن اعلام شده را زیر نظر خواهد داشت.

پسکوف تأکید کرد: «برای ما بسیار اهمیت دارد که نخستین اقدامات این دولت چه خواهد بود و در آینده چه اتفاقاتی در افغانستان رخ خواهد داد. به همین دلیل طرف روسی در حال حاضر هیچ تصمیمی درباره به رسمیت شناختن حکومت جنبش طالبان در افغانستان اتخاذ نکرده است.»

لازم به یادآوری است که پیش از این  نماینده جنبش طالبان اعلام کرد که کشورهای روسیه، چین، ترکیه، جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و قطر برای شرکت در مراسم رسمی اعلام ترکیب دولت جدید افغانستان دعوت شده‌اند.

لاوروف برای شرکت روسیه در مراسم اعلام ترکیب دولت جدید افغانستان شرط گذاشتواکنش آمریکا به اعلام دولت جدید در افغانستانسفیر روسیه: با اعمال فشارهای اقتصادی بر افغانستان مخالفیم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار روسیه اخبار افغانستان اخبار روسیه اعلام ترکیب دولت جدید افغانستان برای شرکت خارجه روسیه جنبش طالبان امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان

به دنبال سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی به منطقه مرزی افغانستان و ایران، نشست مشترک اقتصادی مقامات دو کشور در ولسوالی مرزی "زهک" ایران برگزار شد.

در این نشست که با هدف تقویت روابط تجاری، فعال‌سازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان ایران، بررسی مسیر اجرای خط آهن بین دو کشور و غیره با حضور والی سیستان و بلوچستان ایران به عنوان رئیس هیأت ایرانی و سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به عنوان رئیس هیأت افغانستانی در سالن اجتماعات ولسوالی زهک برگزار شد بر روی مفاد تفاهم نامه پیشنهادی توافق شد.

همچنین مقرر شد با تشکیل کمیته ای متشکل از مسئولان مرتبط دو کشور مباحث مطرح شده به صورت فنی و کارشناسی شده در جلسات بعدی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

والی سیستان و بلوچستان ایران در این نشست گفت: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود، گویی اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است، بنابراین در کنار هم از موهبت های الهی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره می‌بریم.

محمد کرمی با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون اقتصادی رئيس الوزرا طالبان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری های خوبی انجام شده که باید دو کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه آهن برای انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام گرفته است، گفت: در خصوص تسهیل تجارت، حقوق گمرکی باید توافقاتی داشته باشیم که به راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر دو کشور از ظرفیت‌هایی که مرز دارد بهره مند شوند.

والی سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت های مشترک و سرمایه گذاری های مشترک می‌تواند کمک کند تا دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی افزود: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش ترمینال ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

مولوی نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت برای پی گیری توافقات اقتصادی و تجاری صورت گرفته با کشور ایران و همچنین تسهیل بیش از پیش تجارت بین دو کشور، روز چهارشنبه در رأس هیأتی از مرز زمینی ولایت نیمروز وارد ولایت سیستان و بلوچستان ایران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه