Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@02:42:37 GMT

آبرسانی سیار به ۲۵ روستای قم

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۹۹۹۰

آبرسانی سیار به ۲۵ روستای قم

محمدمهدی علیزاده در گفت و گو با همشهری آنلاین با بیان این که ۱۵۲ روستا از ۲۵۰ روستای استان قم از شبکه آب‌رسانی بهره‌مند هستند، اظهار کرد: به جز سه روستای پرجمعیت بیدهند، نویس و فوجرد که اهالی آن‌ها متولی تأمین آب شرب روستائیان هستند، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش شبکه شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب کیفیت آب این روستاها را از نظر آلوده نبودن تضمین می‌کند اما آب شرب روستاهای استان از نظر شوری و شیرینی متغیر است.

مدیر امور بخش‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: کیفیت آب روستاهای مسیر جاده قدیم قم - تهران و بخش مرکزی قم که از چاه‌های محلی برای تأمین آب استفاده می‌کنند پایین‌تر از سایر روستاهای استان است.

علیزاده با بیان این که در تابستان امسال به طور متوسط به ۲۰ تا ۲۵ روستا و مرکز جمعیتی آب‌رسانی سیار انجام می‌شود، تأکید کرد: بیشتر این روستاها در بخش مرکزی قم واقع شده که به دلیل پراکندگی این روستاها و جمعیت اندکی که دارند، امکان اجرای طرح‌های آب‌رسانی پرهزینه به این روستاها مقدور نیست. در عین حال عملیات آب‌رسانی به ۶ روستای جاده قدیم قم - تهران در حال اجراست که پیش بینی می‌شود این طرح با توجه به هزینه کلانی که دارد، اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: بعضی از مراکز جمعیت که آب‌رسانی سیار به آن‌ها انجام می‌شود دارای چند خانوار است که به صورت موقت در این روستاها زندگی می‌کنند و یک کمپ ترک اعتیاد، که بودجه کافی برای اجرای شبکه آب‌رسانی به مراکز موجود نیست.

کد خبر 625411

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید پاشازاده اظهار داشت: وجود انشعابات غیرمجاز در مناطق شهری و روستایی علاوه بر پایمال کردن حقوق مشترکان مجاز و قانونی شرکت آب و فاضلاب، خدمات مطلوب به مردم را با مشکل مواجه کرده و هزینه‌های زیادی برای شرکت به بار می‌آورد وی افزود: کارشناسان شرکت آب و فاضلاب همواره در حال پایش و شناسایی انشعابات غیرمجاز هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی، براساس قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان