Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@17:10:26 GMT

بازگشت شفافیت به حوزه املاک شهرداری قم

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۰۰۱۵

بازگشت شفافیت به حوزه املاک شهرداری قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی حسام‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به وظایف اداره املاک در شهرداری قم اظهار داشت: لیست املاکی که شهرداری در اختیار دارد، اعم از قابل مصرف یا ثابت در بانک املاک نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه گسترده‌ترین کار اداره املاک مقوله تملکات است، ابراز کرد: این اقدام موضوعی بوده که به استناد طرح تفصیلی، آغاز و به‌عنوان اولویت در بودجه‌های سالیانه دیده می‌شود و از پیچیده‌ترین کارها در شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم حوزه املاک را چالشی دانست و تصریح کرد: ذات این موضوع چالشی بوده و وقتی مسئلهای ذاتاً دچار چالش است، عملکردها در آن بسیار مهم است؛ دلیل چالشی‌بودن این موضوع هم آن بوده که قیمت‌گذاری در ملک اساس خاصی ندارد و موضوعی بسیار پیچیده است.

وی ادامه داد: در اصول حسابداری، قیمت تمام شده یک کالا به مواد تشکیل دهنده، دستمزد و هزینه‌های بالاسری بستگی دارد، اما قیمت‌گذاری زمین، صفر تا صد مسئله، عرفی است، همچنین یک بخش از پیچیدگی این موضوع هم به خاطر مسائل حقوقی است.

حسام‌نژاد یکی از نقاط قوت در شهر قم را موضوع ملک و املاک برشمرد و یادآور شد: بیشترین توجه معاونت اقتصادی شهرداری در سال‌های گذشته به موضوع ملک اختصاص‌یافته است و در این سال‌ها در مقوله شفافیت قیمت، رعایت صرفه و صلاح شهرداری کار مهمی در املاک انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته تلاش شده که دغدغه متولیان در حوزه املاک شهرداری افزایش یابد، گفت: در این زمینه کمیته ارتقای منابع با حضور معاونت مالی اقتصادی، معاونت شهرسازی، مشاورین شهردار، مدیران کل املاک، درآمد، حقوقی و … هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به برگزاری این جلسات اذعان کرد: در این جلسات یک منبع که شاید یک زمین باشد، مطرح و بررسی میشود که ممکن بوده طی چه اقداماتی بهترین بهره‌وری از این منبع اقتصادی در شهرداری اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: این املاک باید از حالت رهاشده و کم‌ارزش به بهترین حالت خود تبدیل شود؛ دقیقاً گویا املاک خودمان است که باید به بهترین بهره‌وری اقتصادی برسد. 

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: قم شهرداری بهره وری شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۴۰۹ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۰ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۸۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۷ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۱۷ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۴۱۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟