Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عیسی سهرابی گفت: تقریباً یک سوم دانش آموزان در کل کشور بنا به دلایلی ( نداشتن گوشی هوشمند ، عدم وجود اینترنت و ... ) نتوانستند از آموزش کیفی و فراگیر استفاده کنند .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ سهرابی در جلسه ی هفتگی شورای معاونین اداره کل با حضور مدیرکل کمیته امداد استان و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق با موضوع جشن عاطفه ها برگزار شده بود با اشاره به اهمیت موضوع پروژه مهر،اظهارکرد: هر ساله در آموزش و پرورش برای بازگشایی هر چه بهتر و مطلوب‌تر مدارس در شرایط های متفاوت ، اقداماتی تحت عنوان پروژه ی مهر انجام می شد که امسال نسبت به سال‌های گذشته در شرایطی پر از ابهام قرار داریم و کمیته‌های مختلفی که ایجاد شده کار را با جدیت دنبال می‌کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: برنامه‌ریزی هایی که الان انجام میگیرد تقریباً تا پایان سال تحصیلی آینده ی آموزش و پرورش را در ابعاد مختلف عملکردی و فرایندی تحت عنوان پروژه مهر در بر خواهد گرفت .

 سهرابی یکی از موضوعات مهم و منشا اثر در آموزش و پرورش را جشن عاطفه ها عنوان کرد و گفت: شرایط ناشی از اپیدمی کرونا ، شور عاطفه های امسال را نیز حساستر کرده است چرا که امسال روی آموزش های حضوری تاکید داریم و طبق پژوهشی که توسط مرکز مطالعات ریاست جمهوری انجام گرفته نشان می دهد شرایط ناشی از بیماری کرونا علاوه بر تاثیرگذاری بر کیفیت جریان یاددهی _ یادگیری ، به گسترش نابرابری های آموزشی هم دامن زده است .

سرپرست آموزش و پرورش استان با بیان اینکه عدالت آموزشی یکی از سرفصل‌های اصلی کار آموزش و پرورش است، یادآورشد: طبق تحقیقی که انجام گرفته ، تقریباً یک سوم دانش آموزان در کل کشور بنا به دلایلی ( نداشتن گوشی هوشمند ، عدم وجود اینترنت و ... ) نتوانستند از آموزش کیفی و فراگیر استفاده کنند .

سهرابی در خصوص بُعد تربیتی شور عاطفه ها ،ادامه داد : آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین به دنبال تربیت دانش آموزانی است که یکسری شاخصه ها و ویژگی ها دارند به عنوان مثال ما به دنبال تربیت دانش آموزانی موحد ، پارسا ، انسان دوست ، متعهد و متخلق به اخلاق اسلامی هستیم و این اشتراک هدف ، نظر و دیدگاه ، آموزش و پرورش را در همه ی سطوح ملزم می کند که این مهم را به عنوان یک کار تربیتی  به صورت جدی پیگیری کند

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عدالت آموزش وپرورش کرونادرایران عاطفه ها ی آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و اظهار کرد: پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پذیرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شأن معلمی را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند.

کد خبر 748930

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس