Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» روز چهارشنبه در ششمین جلسه شورای گفت و گو بخش خصوصی و دولت که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ از رسانه ها و مخاطبان خواست به سایت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مراجعه کنند و این آمار را ببینند و افزود: متاسفانه اگر الان رتبه استان در شاخصه ریسک سرمایه‌گذاری بیست و هفت و هشت بود، می دیدیم فضای مجازی چه به سر ما می آوردند و با سیاه نمایی مردم را ناامید می کردند اما الان که رتبه دهم کشور را داریم کسی اطلاع رسانی نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین از تمام دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی که با تلاش آنها استان به این رتبه دست یافته قدردانی کرد و گفت: شاخصه امنیت و ریسک سرمایه گذاری یکی از ابعاد مهم توسعه و رونق اقتصادی است، یعنی اینکه سرمایه گذاران با خیال راحت و بدون نگرانی بیایند اینجا سرمایه گذاری کنند و شرایط برای آنها فراهم است که متعاقبا آن پیشرفت، اشتغال و توسعه می آید.

کلیات طرح جامع شهر کرمانشاه در وزات راه و شهرسازی تصویب شده است 

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به مشکلات طرح تفصیلی شهر کرمانشاه گفت: به دنبال کلانشهر شدن کرمانشاه از سال ۹۷، به دنبال طرح جامع شهر کرمانشاه بودیم که خوشبختانه پس از پیگیری های زیاد تاکنون کلیات آن در وزارت راه و شهرسازی تصویب شده است.

بازوند با بیان اینکه در طرح تفصیلی و جامع شهر باید به دنبال رفاه و آسایش و زندگی مردم باشیم، از اداره کل راه و شهرسازی استان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اتاق بازگانی خواست حتما در تصویب مراحل بعد از طرح جامع شهر کرمانشاه از نکته نظرات و دیدگاه های بخش خصوصی به ویژه صنعت ساختمان سازی در جلسات استفاده کنند تا در نهایت طرحی تصویب شود که مورد پذیرش مردم قرار گیرد چون اگر مردم آن را تایید نکنند باز به مشکلات ماده ۱۰۰ و تخلف و مقاومت بر می خوریم و مشکلات سرجایشان باقی خواهند ماند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: کلانشهر شدن کرمانشاه در غرب کشور باید موجب ایجاد یک بازار بزرگ، رونق اشتغال و بالا رفتن سرانه درآمد شهروندان شود تا مردم با پرداخت عوارض به موقع و در پی آن افزایش درآمد شهرداری دیگر شاهد پرونده های ماده ۱۰۰ فروش شهر نباشیم.

او همچنین با اشاره به حجم بسیار بالای پرونده های ماده ۱۰۰ شهر کرمانشاه گفت: متاسفانه ماده ۱۰۰ منبع اصلی درآمد شهرداری شده، شهرداری شهر را می فروشد تا درآمد کسب کنند که کاملا خلاف قانون است.

بازوند با اشاره به کارهای خوب شهردار سابق شهر کرمانشاه گفت: شهرداری کرمانشاه باید ماهیانه ۴۳ میلیارد تومان فقط باید حقوق کارکنانش را پرداخت کند و طبیعتا دچار محدودیت های مالی فراوان در اجرای پروژه ها می شود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود از نظام مهندسی شهر کرمانشاه خواست برای طرح و نما و فرم ساختمان های شهر فکر اساسی انجام دهد، زیرا در روحیه مردم بسیار اثر گذار است.

استان کرمانشاه رتبه ۱۰ کشور از نظر شاخص و ریسک سرمایه گذاری دارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در ادامه این جلسه گفت: براساس آخرین پژوهش های مرکز پژوهش های مجلس شواری اسلامی براساس ۳۸ مولفه؛ ۱۷ مولفه آماری و ۲۱ مولفه پیمایشی که از طریق پرشسنامه از تمام فعالان اقتصادی استان ها گرفته می شود، کرمانشاه در مجموع رتبه ۱۰ کشوری از نظر ریسک و امنیت سرمایه گذاری را کسب کرده است.

«امیرحمزه حیدریان» افزود: کرمانشاه از نظر مولفه های پیماشی که سوالات آن از فعالان اقتصادی تمام حوزه ها پرسیده شده و اطلاعات آن جمع آوری می شود رتبه ۱۷ که بهتر از میانگین کشوری و از نظر آماری نیز رتبه ۶ کشور که بدتر از میانگین کشوری است را کسب کرده است.

عوارض شهرداری کرمانشاه برای افتتاح داروخانه لغو شود 

در این جلسه همچنین یکی از اعضای انجمن داروخانه های استان کرمانشاه نسبت به عوارضی که شهرداری برای افتتاح داروخانه در شهر کرمانشاه می گیرد انتقاد کرد و گفت: در هیچ استانی سابقه ندارد که هزینه بسیار بالا برای افتتاح یک داروخانه گرفته شود و غیر قانونی و غیر شرعی است که عوارض پنج سال بعد را در زمان افتتاح پرداخت کنید و از استاندار خواست که به این موضوع رسیدگی کنند.

«فرزادفر» اضافه کرد: شهرداری اسم آن را عوارض پسا پیشه گذاشته است که اصلا با عقل و منطق شرع و قانون جور در نمی آید، حتی دیوان عدالت نیز آن را رد کرده اما باز شهرداری بر گرفتن این عوارض سنگین ۷۰، ۸۰ میلیون تومانی در بدو تاسیس داروخانه اصرار می کند و اگر کسی پرداخت نکنند درب داروخانه آن را نیو جرسی می گذارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز بر سنگین بودن عوارض افتتاح داروخانه اشاره کرد و گفت: وضع این عوارض از اختیارات شورای شهر کرمانشاه است و برای تعدیل و یا لغو آن باید شورای شهر تصمیم گیری کند، شورای شهر بر شهرداری قانون وضع کرده است که از داروخانه به عنوان تعرفه های محلی عوراض پسا پیشه دریافت شود.

فخری در ادامه قول داد با تشکیل شورای شهر جدید و انتخاب شهرداری جدید این موضوع را پیگیری کنند.

حجم بالای پرونده های ماده ۱۰۰ رکود صنعت ساختمان سازی در پی داشته است 

نماینده انجمن صنعت ساختمان سازی کرمانشاه نیز در این جلسه با ارایه گزارش های متعدد از رکود صنعت ساختمان سازی کرمانشاه، خواستار بازبینی طرح تفصیلی شهر کرمانشاه شد و گفت: این طرح ۱۵ سال پیش وضع شده و الان اصلا کارایی ندارد.

«شادفر» اضافه کرد: طرح تفصیلی که برای شهر کرمانشاه تعریف شده به هیچ عنوان جوابگو مشکلات و مسائل مردم نیست و به همین خاطر مردم تخلف می کنند و تمام پرونده های ساختمان سازی به ماده ۱۰۰ برای پرداخت جریمه ارجاع داده می شوند.

او همچنین از منفعل و بی کارامدی ماده پنج نیز اشاره کرد و گفت: در بسیاری از شهرها مسائل ساختمان سازی در ماده پنج حل و فصل می شود و دیگر نیاز به پرونده ماده ۱۰۰ نیست.

این عضو انجمن صنعت ساختمان سازی با اشاره به مشکلات شورای شهر و گفت: حجم بسیار فراوانی پرونده ساختمان سازی در ماده ۱۰۰ تلنبار شده و منتظر رای است و این باعث شده، بسیاری از سرمایه گذاران و انبوه سازان نسبت به ساخت و ساز در شهر کرمانشاه بی انگیزه شوند و از استان فرار کنند.

شادفر همچنین بیان داشت در طول یک سال گذشته هشت هزار میلیارد تومان در صنعت ساختمان کرمانشاه سرمایه رد و بدل شده و این ظرفیت بسیار بالای برای توسعه استان است و نباید مسئولان باعث رکود آن شوند و حل مشکلات آن را در اولویت قرار دهند.

وی در پایان خوستار این شد در طرح تفصیلی و جامع شهر کرمانشاه حتما از بخش خصوصی مشاوره نظر گرفته شود.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی هوشنگ بازوند امنیت کرمانشاه سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی هوشنگ بازوند استانداری کرمانشاه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی هوشنگ بازوند امنیت کرمانشاه سرمایه گذاری صنعت ساختمان سازی ساختمان سازی استان کرمانشاه سرمایه گذاری شهر کرمانشاه کرمانشاه گفت طرح تفصیلی شورای شهر بخش خصوصی جامع شهر ماده ۱۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی در بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: یکی از ابتکارات وزارت کشور طی امسال برگزاری نمایشگاه معرفی زنجیره ارزش است که همه استان‌ها بتوانند ظرفیت هایشان را در معرض دید عموم قرار دهند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی کشور و در بسیاری از موارد دارای رتبه اول است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی با هشت میلیارد تن بیشترین ذخیره معدنی کشور را دارد.

رحمتی افزود: یکی از زنجیره‌های ارزش راهبردی برای آذربایجان شرقی زنجیره ارزش صنایع معدنی است که در تولید کنسانتره و مس کاتدی در حال انجام طرح‌های عملیاتی هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به صنعت فرش اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ زنجیره کامل تولید فرش و صنایع دستی استان را به نمایش گذاشته ایم و در کنار آن زنجیره صنعت چرم، کیف و کفش نیز ارائه شده است.

رحمتی ادامه داد: در آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در صنایع غذایی به ویژه شیرینی و شکلات وجود دارد و صادرات این محصولات نشان دهنده جایگاه این زنجیره ارزش است و اتفاق خوبی در این نمایشگاه برای شناسایی سرمایه گذاران در طول این زنجیره ارزش افتاده است.

وی به توانمندی‌های بالای استان در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: آذربایجان شرقی در کنار صنایع ظرفیت‌های گردشگری چشمگیری هم دارد.

وی تشریح کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی در گردشگری تاریخی و طبیعی دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی دارای جذابیت باشد و این ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه گذاران عرضه شده است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است و در این راستا تفاهنامه‌ای در حضور وزیر محترم کشور مابین استان آذربایجان شرقی و کشور سوریه در سه محور اساسی به امضا رسید.

رحمتی گفت: آذربایجان شرقی در حوزه تولید لوازم یدکی و قطعات خودرو دارای افتخارات ملی و بین المللی است و بر اساس تفاهمنامه امضا شده با سوریه مقرر شد توجه ویژه‌ای به این موضوع شود تا بتوانیم سرمایه گذاری‌های مشترکی در این عرصه داشته باشیم.

وی ادامه داد: صنایع غذایی و صادرات آن از آذربایجان شرقی به کشور سوریه از دیگر محور‌های مهم این تفاهم نامه بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصت استثنایی برای معرفی ظرفیت‌های کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در کشورمان فراهم می‌کند تا بتوانند با این استعداد‌ها آشنا شوند.

رحمتی بیان کرد: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی‌های دولت به ویژه وزارت کشور و استانداران شاهد رشد و تحول در همه استان‌ها باشیم.

رحمتی تاکید کرد: مهمترین وجه تمایز نمایشگاه اکسپو با سایر نمایشگاه ها تمرکز بر زنجیره‌های ارزش است که می‌تواند بهره وری را در صنایع ما بالا ببرد.

در سومین روز از نمایشگاه ایران اکسپو تفاهمنامه همکاری اقتصادی و تجاری در سه محور مهم مابین آذربایجان شرقی و سوریه با حضور وزیر کشور و استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

همچنین مراسم افتتاح واحد تولیدی انواع کفش ورزشی با سرمایه گذاری ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۵۰۰ یورویی برگزار شد.

 قرارداد همکاری با سرمایه گذار کشور ترکیه برای تولید جک تریلی دیگر تفاهمنامه‌ای بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

دیگر خبرها

  • کارگران ستون فقرات تولید در کشور هستند
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۷/ اکسپو در «خانه امن»
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو