Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@22:54:24 GMT

ایجاد ۱۷هزار شغل در استان گلستان تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۱۴۷۹

ایجاد ۱۷هزار شغل در استان گلستان تا پایان سال

به گزارش حوزه خبرنگاران افتخاری خبرگزاری تقریب،معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت از راه‌اندازی 2 هزار و 600 طرح اشتغال‌زایی در گلستان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: راه‌اندازی این تعداد اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی استان گلستان ایجاد 7 هزار و 800 شغل را برای ساکنان این مناطق به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرتضی نیازی افزود: از تعداد 2 هزار و 600 طرح اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده برای امسال، تاکنون یک‌هزار و 730 طرح راه‌اندازی شده یا در مرحله اخذ تسهیلات قرار دارد.

وی درباره اقدامات بنیاد برکت در استان گلستان تا پایان سال گذشته خاطرنشان کرد: 3 هزار و 38 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور تا پایان سال 99 در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان به بهره‌برداری رسیده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای بیش از 9 هزار و 100 نفر شده است.

به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، 19 شهرستان و 211 روستای استان گلستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد قرار دارند. 

نیازی از فعالیت 20 مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در استان گلستان خبر داد و افزود: تا به امروز در مجموع 3 هزار و 362 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق روستایی و محروم استان به بهره‌برداری رسیده که راه‌اندازی بیش از 10 هزار شغل را در پی داشته است. در مجموع، مشاغل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان گلستان تا پایان امسال به 17 هزار شغل می‌رسد.

وی در تشریح رسته‌های شغلی ایجاد شده در گلستان توضیح داد: پرورش دام سبک، خدمات فنی عمومی، دام سنگین، تولیدی پوشاک و پرورش مرغ و ماهی بیشترین سهم را از مشاغل ایجاد شده در استان به خود اختصاص می‌دهند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت از راه‌اندازی 70 هزار طرح اشتغال‌زایی تا پایان امسال خبر داد و بیان کرد: این تعداد طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور جدید منجر به ایجاد 210 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم و روستایی کشور خواهد شد.

به گفته نیازی، بنیاد برکت تا به امروز 125 هزار طرح اجتماع‌محور با سرمایه‌گذاری 120 هزار میلیارد ریال را در مناطق محروم راه‌اندازی کرده که اشتغال‌زایی برای 375 هزار نفر را به دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: 8 هزار روستا و 440 شهر در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.

گفتنی است، بنیاد برکت ۳ هزار و 353 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم کل سرمایه‌گذاری 6 هزار و 850 میلیارد ریال در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان گلستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: اشتغال زایی اجتماع محور مناطق محروم طرح اشتغال زایی گلستان تا پایان استان گلستان تا پایان سال بنیاد برکت راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمید خرم‌دل ظهر پنجشنبه در اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت افزود: بحث جهاد تبیین در راستای دستاوردهای انقلاب اسلامی و دشمنی دشمنان و ظرفیت‌های کشور، در مدارس و دانشگاه‌های استان انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در راستای این کنگره ۲۰۰ جلد کتاب از عملیات و خاطره‌ها و عملیات بزرگی که رزمندگان استان رقم زدند، نیز تدوین و منتشر می‌شود.

فرمانده سپاه فتح استان تصریح کرد: تولید فیلم سینمایی مربوط به شهید طیب، یکی دیگر از کارهای فاخر است که در بنیاد شهید، بنیاد روایت فتح و سپاه و بسیج مشغول برنامه‌ریزی برای ساخت آن هستیم و تلاش می‌کنیم که برای جشنواره فجر نیز اکران شود

خرم‌دل تصریح کرد: رزمایش بزرگ فرهنگی در استان نیز هم‌زمان با اجلاسیه نهایی به مدت ۱۵ شب در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این رزمایش بزرگ، تاریخ خلقت بشریت را به‌صورت هنرمندانه و عالمانه مطرح می‌کند که در آن، بخشی از مجاهدت‌های رزمندگان استان نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

خرم دل با بیان اینکه نمایشگاه بزرگی نیز در جوار این برنامه تدارک دیده خواهد شد، گفت: در راستای این کنگره تندیس شهدا در معابر مهم شهرهای استان نصب می‌شود که طراحی هنرمندانه‌ای دارد و تمثال هر شهیدی نیز در شهرستان خودش نصب خواهد شد.

وی افزود: همچنین به تعداد، دوهزار شهید استان، دو هزار جهیزیه تقدیم مردم خواهد شد و سعی شده از همه ظرفیت‌های استان به‌ویژه حوزه هنری استفاده شود و این فیلم‌ها و کلیپ‌ها به دست هنرمندان هم استانی ساخته شود.

کد خبر 6095088

دیگر خبرها

  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم