Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:48:54 GMT

ذخیره کالا‌های اساسی در کشور مناسب است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۱۸۲۸

ذخیره کالا‌های اساسی در کشور مناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی نیکزاد درباره جلسه  چهارشنبه شب با وزیر جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس نگرانی در تامین کالا‌های اساسی داشتند و امروز وزیر جهاد کشاورزی به مجلس دعوت شد و در موضوع تامین کالا‌های اساسی از جمله گندم، برنج، گوشت، مرغ و سایر کالا‌های اساسی که هم باید ذخیره استراتژیک داشته باشیم و هم بتوانیم تمهیداتی را از الان برای شب عید فراهم کنیم حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با همه قوت و قدرت کار‌ها در وزارت جهاد کشاورزی درحال انجام است وآنچه که در گمرکات دپو شده هم در حال ترخیص است و تمهیدات بسیار خوبی هم فراهم کردند تا شب عید به مشکلی در زمینه تامین کالا‌های اساسی برنخوریم.

نیکزاد گفت: واقعیت این است زمانی که دولت تغییر کرد وضع خوبی نداشتیم، ولی در حال حاضر هم وضعیت استراتژیک ما از لحاظ ذخیره کالا‌های اساسی خوب است و هم اینکه تمهیداتی انجام شده که مشکلی در تامین کالا‌های اساسی نداشته باشیم.

وی درباره تعلق گرفتن ارز ترجیحی در نیم سال دوم سال به کالا‌های اساسی هم افزود: در حال حاضر قانون چنین موضوعی را مصوب نکرده است و دولت باید پیشنهاد را به مجلس بیاورد و مجوز برای مازاد بر آنچه که قبلاً مصوب شده است بگیرد، چون مبلغ ۸ میلیارد دلار برای شش ماهه اول سال هزینه شده است، بنابراین امیدواریم دولت سریعاً این پیشنهاد را به مجلس ارائه دهد و همکاران ما در مجلس با درک واقعیت مهم بودن تامین کالا‌های اساسی برای مردم و همچنین قیمت مناسب برای کالا‌های اساسی تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: صدا و سیما گندم برنج تامین کالا های اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد