Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@16:41:10 GMT

در حال حاضر ۳۷ درصد جمعیت هدف زنجان واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۲۳۷۹

در حال حاضر ۳۷ درصد جمعیت هدف زنجان واکسینه شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت:۱۷ درصد افراد بالای ۸۰ سال واکسن دریافت نکرده اند.

به گزارش قدس آنلاین، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان  در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص جمعیت  باز مانده از واکسن کرونا اظهار داشت: دربحث واکسن، تبلیغات منفی، عاملی است که حداقل بخشی از مردم از این فرصت نمی توانند  بهتر استفاده کنند و  راجع به واکسن، اطلاعات بعضاً غلط و دروغی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 قزلباش گفت: در حال حاضر ۳۷ درصد جمعیت هدف استان واکسینه شدند.
 وی ادامه داد: گروه سنی بالای ۸۰ سال که ۱۷هزار و ۸۲۷ نفر هستند، بیش از ۸۳ درصد در نوبت اول و حدود ۹۰ درصد در نوبت دوم واکسن دریافت کردند، که حدود ۱۷ درصد از مشمولین این گروه واکسن دریافت نکردند و اتفاقاً این ۱۷ درصد جامانده اند.
وی با بیان اینکه گروه سنی ۷۵ تا ۷۹، ۸۸/۵ درصد نوبت اول و ۸۸ درصد نوبت دوم را دریافت کردند، و ۱۱/۵ درصد از این گروه هنوز واکسن دریافت نکردند. افزود: رنج سنی ۷۰/۷۴، ۹۲/۵ درصد نوبت اول و ۸۸ درصد نوبت دوم را دریافت کردند.
رییس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری اظهار داشت:سنین ۶۵/۶۹، ۹۴ درصد، سنین ۶۰ تا ۶۵، ۹۰ درصد، سنین ۵۵ تا ۶۰، ۸۲ درصد، گروه سنی ۵۰ تا ۵۵، ۷۶ درصد، سنین ۴۵ تا ۵۰، ۵۹ درصد، و سنین ۴۳ تا ۴۵، ۳۹ درصد، نوبت اول واکسن را دریافت کردند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان تصریح کرد: تا ۸ شهریور ۴۲۶هزارو ۴۸۸ دُز واکسن وارد استان، و تزریق شده، است.
به گفته قزلباش بیشترین آمار واکسن ثبت شده در استان، سینوفارم با ۲۸۸هزارو ۴۳۹ دُز،   است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در خصوص واکسن برکت خاطرنشان کرد: تا دیروز بیش از ۶۳۱۴۱ دُز تزریق شده، و انتظار است که در روزهای آینده تعداد دُزهای واکسن دریافتی وزارت بهداشت افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.
قزلباش با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۳۵۰۰ نفر در استان به صورت بستری موقت درمان شدند تصریح کرد: روند بیماری در استان همچنان افزایشی است ولی به حالت انفجاری نیست.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی دریافت کردند واکسن دریافت نوبت اول درصد نوبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹ هزار دانش آموز این استان در آزمون سراسری کنکور شرکت کردند.

«حمزه هادی پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: ۱۰ هزار و ۳۴۷ دانش آموزان در گروه تجربی، هفت هزار و ۵۵نفر در گروه علوم انسانی، ۷۵۶ دانش آموز در گروه ریاضی، ۳۶۹ نفر در گروه هنر و ۵۸۸ داوطلب زبان های خارجی کهگیلویه و بویراحمدی در این آزمون سرنوشت ساز شرکت کردند.

وی اظهار کرد: آزمون سراسری امسال در هفت حوزه امتحانی شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین سهم را درمیان رشته های مختلف کنکور سراسری امسال دارد، خاطرنشان کرد: تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور استان است.

هادی پور تصریح کرد: ۶۱.۵ درصد از داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری امسال در کهگیلویه و بویراحمد زن و ۳۸.۵ درصد مرد هستند.

وی بیان کرد: آزمون سراسری امسال ورود به دانشگاه‌های کشور در دو نوبت برنامه ریزی شده که نوبت نخست آن روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه و نوبت دوم آن نیز روزهای هفت و هشتم تیرماه انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • پایان نوبت اول کنکور سراسری در گلستان
  • ماراتن علمی در کردستان
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند