Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-01@02:30:58 GMT

این آجیل عمر شما را زیاد می کند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۲۶۵۱

این آجیل عمر شما را زیاد می کند

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا از زمان های قدیم، مادربزرگ ها و پدربزرگ ها همیشه مشتی آجیل در جیب خود داشتند؟ علاوه بر این ایرانیان از دیرباز در اکثر مراسم ها، جشن ها و اعیاد مختلف آجیل را به عنوان اصلی ترین خوراکی بر سر میز قرار می دهند. علت اهمیت آجیل و مغزیجات، ارزش غذایی بالای آن ها است. آجیل سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی مثل فیبر و آنتی اکسیدان می باشد که تاثیر زیادی بر روی سلامت بدن می گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، نوع خاصی از آجیل وجود دارد که با 5 بار مصرف کردن آن در هفته، طول عمر شما تا یک سال افزایش می یابد! اگر شما هم علاقه مند هستید بدانید که این آجیل چطور عمر شما را زیاد می کند، به ادامه مطلب توجه فرمایید:

 

گردو، آجیلی پر خاصیت برای سلامت شما

گردو از سالم ترین و مقوی ترین مغزیجاتی است که با استفاده از آن می توانید به سطح بالایی از سلامت جسمی برسید و عمر طولانی تری داشته باشید. ارزش و اهمیت دارویی گردو در طب سنتی شناخته شده است و برای درمان بیماری های بسیاری از آن استفاده می شود.

گردو حاوی ویتامین B6، E، امگا 3، فسفر، اسید فولیک، منیزیم، منگنز، مس و آهن می باشد؛ از این رو مصرف آن حداقل 5 بار در هفته توصیه می شود. اگر طعم گردو با ذائقه شما جور نیست، می توانید آن را در مقادیر کمتر مثلا به اندازه نصف کف دست مصرف کنید. اما استفاده از آن را به طور کلی کنار نگذارید. در ضمن گردو چربی های مضر بدن را می سوزاند پس اگر می خواهید بدنی سالم داشته باشید، حتما آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

خواص گردو

از جمله خواص شگفت انگیز گردو می توان به تقویت سیستم قلبی و عروقی بدن، پاکسازی کیسه صفرا، جلوگیری از پوکی استخوان، درمان صرع و کاهش خطر سکته مغزی اشاره کرد. همچنین گردو به کنترل وزن و تناسب اندام کمک می کند.

گردو با داشتن مواد معدنی همچون مس و منگنز، در جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان نقش موثری دارد. به همین دلیل به افراد توصیه می شود از سنین کودکی و نوجوانی مصرف گردو و آجیل را شروع کنند تا در سنین پیری کمتر دچار پوکی استخوان و مشکلاتی از قبیل زانو درد و درد مفاصل شوند.

پیشگیری از خطر حمله قلبی، یکی دیگر از فواید گردو است. گردو برای افرادی که مبتلا به بیماری قلبی هستند یا سابقه سکته قلبی دارند، بسیار مفید بوده و مصرف آن پیشنهاد می شود.

 

 

مربای گردو یکی از محبوب ترین و خوش طعم ترین مربا ها می باشد که بسیاری از خانم های خانه دار اقدام به پخت آن در منزل می کنند. مربای گردو سوغات معروف کشور ارمنستان است که با دستور پخت خاصی آماده می شود و مزه بی نظیری دارد. اگر با تور ایروان ارمنستان به این کشور سفر کردید، خرید این مربای خوشمزه ی محلی را فراموش نکنید.

خواص پوست گردو

پوست گردو از خواص بسیاری برخوردار است و با روش های مختلفی می توان آن را مصرف کرد. به عنوان نمونه، جویدن پوست گردو سبب کاهش درد دندان می شود. همچنین جوشانده پوست گردو یک درمان خانگی سنتی برای از بین بردن انگل ها می باشد. ضماد ساخته شده از پوست گردو، می تواند در درمان رماتیسم، نقرص و درد مفاصل به کار گرفته شود.

جوشانده پوست گردو به رفع سردرد کمک می کند. علاوه بر این پوست گردو از خاصیت تصفیه خون برخوردار است. پوست گردو را همچنین می توان برای ضدعفونی کردن دهان و لثه استفاده کرد. نوشیدن جوشانده پوست گردو، در جهت درمان معده نیز موثر می باشد.

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: گردو پوست گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ

کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زارچ گفت: با توجه به اینکه سطح زیرکشت درختان گردو در روستای دربید قابل توجه می‌باشد و برخی از درختان منطقه از ارقام کم محصول و کم کیفیت می‌باشد بحث اصلاح درختان گردو در این منطقه در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفت و بحث پیوند این درختان با ارقام پرمحصول مطرح شد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این طرح افزایش سودآوری و بهره وری در منطقه را شاهد باشیم.

طرح سرشاخه کاری درختان گردو با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاروزی در روستای دربید که از روستا‌های ییلاقی شهرستان می‌باشد و سطح زیرکشت گردو قابل توجهی دارد اجرا شد.

پیوند سرشاخه کاری گردو یا عمل تغییر تاج درختان مسن به فعالیتی گفته می‌شود که با پیوند نوع رقم تاج درخت را تغییر داده و با این کار کیفیت و میزان عملکرد درخت را افزایش داد، در این کار پس از پیوند درخت به هر روشی باید تا یک سال از درخت مراقبت کرد؛ و از لحاظ چیدن و برداشت محصول بسیار راحتر می‌باشد؛ و باعث تولید یکدست و بالا رفتن بازار پسندی محصول خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟